בניית קישורים

בניית פרופיל קישורים נכנסים למרות שהדעה הרווחת בשנים האחרונות אצל אנשי שיווק, מפרסמים ומקדמי אתרים היא שקישורים כבר לא חלק...
בניית קישורים

בניית פרופיל קישורים נכנסים

למרות שהדעה הרווחת בשנים האחרונות אצל אנשי שיווק, מפרסמים ומקדמי אתרים היא שקישורים כבר לא חלק מהצרכים הכרחיים לקידום אורגני של אתר אינטרנט במנוע החיפוש של גוגל, אך עדיין בניית קישורים (Link Building) נכנסים היא אחד מהפרמטרים המרכזיים בתהליך קידום אורגני ומהווה בסביבות ה 25% בסיכויי ההצלחה של אתר להגיע לעמוד הראשון בגוגל במילות מפתח בעלי תחרות בינונית עד גבוהה. למי שנכנס למאמר הזה במקרה ולא יודע, הוצאת קישור מאתר אחד לשני היא הדרך "להמליץ" באינטרנט והיא גם הדרך הנפוצה ביותר להעברת גולשים בין אתרים, הקישורים הם "צבא האמת" של גוגל.

 

אופטימיזציית קישוריםקישורים נכנסים או יוצאים?!

חשוב להבין, כאשר מדברים על בניית קישורים איכותיים מתייחסים אך ורק על קישורים שנכנסים לאתר (מאתרים חיצוניים) ולא מתייחסים לקישורים פנימיים (קישורים שנבנים בעמודים) בתוך האתר ו/או קישורים שיוצאים מהאתר עצמו לאתרים חיצוניים.

כמובן, שבניית פרופיל קישורים נכנסים לא מתבצע ביום אחד ומדובר בתהליך ארוך זמן שיכול לקחת גם שנים, חשוב גם לדעת להבדיל בין הפקודות שחלות על הקישורים עצמם, קיים הבדל מהותי בין קישורים לא עוקבים (Nofollow) לקישורים עוקבים (Dofollow) אשר השפעתם על חוזק הקישור משתנה לחלוטין מבחינת מנוע החיפוש ואלגוריתם עצמו של גוגל.

הערכת חוזק ואמינות דומיין

בבחינת דומיין, יש מספר פרמטרים חשובים שיכולים ללמד אותנו הרבה אודות התפקיד המתאים של אותו דומיין בתהליך בניית הקישורים, אנו נתמקד במדדים של חברת MajesticSEO, האלגוריתם שלהם בהחלט עשה לנו, המקדמים, את החיים קלים יותר.
בקצרה, האלגוריתם מתבסס על הבנת הקישורים הנכנסים לדומיין, המדידה מתבצעת על פי איכות וכמות, הסברה שלהם היא שלכל דומיין יש את חלקו ברשת גדולה, כל דומיין יכול לתרום כוח לדומיין אחר ובאותה מידה יכול לקבל כוח, הסיפור הולך ומסתבך כאשר מתייחסים לרשת של דומיינים ולא דומיין אחד בפרט, בעצם זה החוזק של בניית קישורים איכותייםהאלגוריתם – פירוש גרפי ומדיד של דומיין יחיד ברשת של קישורים.

המדדים העיקריים:

  1. Trust Flow – המדד העיקרי, מסמל את איכותם של הקישורים הנכנסים לדומיין.
  2. Citation Flow – מדד עיקרי שני, מסמל את מידת ההשפעה של כל קישור נכנס לדומיין.

שני מדדים אלו בעצם יכולים להיות מפורשים כמדד לאמינות דומיין – דומיין בעל מספר קישורים איכותיים בעלי השפעה גבוהה יתפרש ברלוונטי לתחום הקישורים המרכזי.
כמובן שמדובר בשיטה אחת מני רבות למדידת אמינות דומיין וחוזקו, בתהליך בניית קישורים לפעמים לומדים שלאו דווקא מדובר במדע מדויק ולפעמים המדדים יכולים להפתיע, לרעה או לטובה.

 

השפעת האמינות על קישורים איכותיים

באחד הכלים המרכזיים והפופולריים כיום (שנת 2016) למדידת קישורים אשר התייחסנו אליו בפסקה הקודמת, ניתן להבחין בעזרת 2 קריטריונים (מדדים עיקריים) עיקריים על אמינות הקישור (Trust Flow) והשפעתו העתידית (Citation Flow) לניבוי חוזקו וכוחו של הקישור מהדומיין עצמו. כתובות דומיינים של האתרים מסווגים לתחומים שונים כגון "עסקים", "אומנות", "תיירות" ועוד, כל זאת בהתאם לקישורים שנכנסו אליהם בעבר מאותם אתרים אחרים. כל קישור משפיע באופן ישיר על התחום בו עוסק הדומיין שאליו מופנה הקישור, מעגל שלם של אתרים ראשוניים שמאפשר לדרג את איכותם. חשוב להבין בכך שאין אפשרות אמיתית ומדויקת לדעת איך גוגל רואה אתר/דומיין מסוים, כל עשרות הכלים הקיימים בשוק לניתוח קישורים אינם עובדים בשיתוף פעולה עם גוגל ולמעשה כל אחד מהם משער על דעת עצמו בלבד ללא קשר ישיר לאלגוריתם של גוגל!

 

 

שילב הקישור עם טקסט עוגן

קישורים מלאכותייםטקסט עוגן הנקרא באנגלית "Anchor Text" הוא בעצם המלל שרואים רשום בקישור עצמו , אנו משתמשים בטקסט עוגן על מנת להעביר את המסר לגולש (ולמנוע החיפוש בעיקר) על המידע המקושר שאותו מעביר הקישור עצמו. בעידן המודרני של קידום האתרים חשוב מאוד ליצור גיוון בטקסט העוגן, במיוחד לאחר העדכונים האחרונים שבוצעו משנת 2013 באלגוריתם שגורם לכל העוסקים במתן שירותי קידום אתרים לבצע את הקידום בצורה מלאכותית.

 

הוצאת קישור בעזרת תמונה קידום קישורים בעזרת תמונה

מומלץ להוציא קישור מתוך תמונה, לבצע שימוש בטקסט חלופי שנקרא "Alt Text" המהווה למעשה את טקסט העוגן בקישור עצמו, מדובר בטכניקה נפלא לאופטימיזציה ברמה הגבוהה ביותר המשלבת קישור שלא נראה לעין הגולש אך בעל השפעה רבה על האלגוריתם של גוגל, השפעה זאת תורמת להעלאת הדירוג הכללי של עמודי האתר הכוללים תמונות/אנימציות.

 

בניית פרופיל קישורים איכותי

בניית קישוריםלהוציא קישורים כמעט כל חובבן יכול לעשות אך לבנות פרופיל קישורים איכותי זה כבר עבודה למקדמים מקצועיים בלבד, כאשר אנחנו מתכוונים לקישורים איכותיים אנחנו למעשה מתכוונים לקישורים "טבעיים", קישור טבעי הוא קישור שגוגל רואה אותו בצורה תקינה ובכך למעשה מוסיף נקודות זכות לדירוג של אותו אתר אשר מקבל את הקישור. בנייה של מערך קישורים איכותי מתבצע בעזרת מגוון רחב של קישורים בעלי אופי שונה אחד מהשני, האופי יכול להיות מפורש על ידי סיומת הדומיין או השרת עליו נמצא האתר, כמובן שהפרמטר המרכזי במדידת איכותו של הקישור הוא וותק הדומיין עצמו. 

 

 

 

קישור איכותי מתחיל בתוכן ייחודי

קישור איכותי וטבעי ב 100% יגיע תמיד מתוכן ייחודי ושיווקי, זה למעשה הבסיס של הקישור, הסביבה שממנו הקישור יוצא חייבת להיות איכותית בעצמה כאשר היא מתייחסת בתוכן עצמו לקישור. תוכן איכותי נמדד לפי רמת ההשקעה, אורכו מבחינת מילים ובעיקר בערך הנוסף שהוא נותן לגולש. הקישור צריך להיות קונטקסטואלי ולצאת ממרכז התוכן, ככל שהקישור יהיה ממורכז יותר בתוכן האתר ככה ערכו יעלה בהתאם.

בניית קישורים בחלל הזמן 

דבר אחד בטוח בקידום אתרים אורגני, אם תוציאו כמות ענקית ולא פרופורציונלית של קישורים לאתר מסוים סביר להניח שהוא ייענש, מכיוון שקצב בניית פרופיל הקישורים צריך להיות בזמן אחיד באופן יחסי, לא בדיוק בהפרשי זמן זהים אך בכל זאת להתבצע על ידי תבנית קבועה מבחינת סדר הזמן הכרונולוגי. אין זמן מדויק שמבטיח הצלחה אך לכל מקדם יש את תורת הקידום וסודות המקצוע שלו.

 

קישורים של רשתות חברתיותחמישה דוגמאות לקישורים לא איכותיים (הונאת קישורים לפי גוגל):

  1. החלפת קישורים בין אתרים – קישור תמורת קישור (הצלבת קישורים).
  2. הוצאת קישור כתגובה מאתר של בלוג – קישור באישור מנהל הבלוג.
  3. קישורי פוטר מוגזמים – ספריית קישורים רחבה מהפוטר של אתר.
  4. קישור בתשלום – ממערכת אוטומטית להוצאת קישורים או ב 5$ מה Fiverr .
  5. קישור מעמוד לא קיים – קישור מעמוד לא מאונדקס או חלילה מוענש.
  6. קישור מאתרים זדוניים (בעיקר מרוסיה) – קישורים מאתרי סקס/קזינו.

 

אל תנסו את זה בבית!  

חשוב להדגיש, אנחנו לא ממליצים לבצע החלפות קישורים, טכניקה שאיננה יעילה בקידום אתר אינטרנט במנוע החיפוש של גוגל, בכללי אנחנו לא ממליצים לבצע בנייה של פרופיל קישורים ללא ידע וניסיון בתחום, כל מומחה קידום אתרים יודע שבנייה של פרופיל קישורים בצורה לא טבעית יכולה לגרום לנזק בלתי הפוך ולגרוע מכך יציאה מהאינדקס של מנוע החיפוש והענשה  על ידי גוגל, רצוי להשאיר את העבודה למומחים בקידום אתרים, למרות שיש מעט מאוד כאלה, ידע מקדים יכול למנוע אכזבה גדולה מאוד.

לסיכום סיכום קישורים

בניית קישורים במנוע החיפוש של גוגל היא רק חלק מסוים ומצומצם בקידום אורגני של אתר באינטרנט, למרות שמדובר בחלק ספציפי ניתן להבין שקידום אורגני דורש ידע רב בנוגע למתבצע בתוך האתר ומחוצה לו.

לאוס מדיה ואינטראקטיב מומחה בקידום אתרים במנוע החיפוש של גוגל, נשמח לעמוד לשירותכם בכל שאלה או בעיה, הידע המקצועי והניסיון הרב שצברנו במהלך השנים מאפשר לנו לבצע קידום אורגני שמספק תוצאות והצלחות.

שיחה מהירה call
facebook

השארת הודעה מהירה

השאירו פרטים ואנו נחזור בהקדם!

Please leave this field empty.