Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

אין לכם זמן? פשוט השאירו פרטים ואנחנו נחזור אלכם

השאירו פרטים עכשיו! אנחנו כבר נדאג לכל השאר

    אין לכם זמן? פשוט השאירו פרטים ואנחנו נחזור אלכם

    שיחה מהירה השאירו מספר אנחנו נחייג

    בניית פורטלים

    בניית אתרי תוכן ופורטלים באינטרנט

    בניית אתרי פורטלים

    ישנם סוגים רבים ושונים של אתרי אינטרנט שאתם ודאי מכירים: אתרי חדשות, פורומים, בלוגים, רשתות חברתיות, אתרי סרטונים, אתרי משחקים ועוד. בין סוגי האתרים הפופולריים ביותר ניתן למצוא את הפורטלים. פורטל הוא אתר תוכן גדול המתמחה בתחום אחד או יותר ומתבסס לרוב על כמות גדולה מאוד של תוכן. פורטלים גדולים מתעדכנים כמה פעמים ביום לפחות עם תכנים חדשים והם כוללים מגוון רחב של פרמטרים שחשוב לשים אליהם לב בבנייה ותפעול הפורטל, דברים שמשתמש הקצה לא בהכרח מסתכל עליהם או מרגיש אותם. אנו בחברת לאוס מדיה ואינטראקטיב בע"מ מתמחים בשירותי בניית פורטלים במגוון גדלים ונושאים שונים. אנו רוצים לחלוק אתכם מעט מן הידע והניסיון שלנו לגבי האופן שבו פורטל צריך להיבנות ולהראות, החשיבות של הגולשים בתוך כל הסיפור הזה, מהי מחוויית משתמש ואיך היא קשורה לפורטל שלכם וכיצד תוכלו אפילו להכניס כסף מהפורטל שלכם. שנתחיל?

    המודלים המתקדמים שעשויים להיות חלק מהפורטל שלכם:

    כל פורטל, קטן או גדול, בנוי מכמה וכמה מודולים הבונים בעצם את האתר שהגולש רואה, קורא ומשתמש בו. חלקם קשורים לניהול הפורטל, חלקם ליצירת חיבור עם הגולשים, חלקם לצורך הפעלת הגולשים וחלקם יכולים להתקשר לחלק של איסוף המידע, השיווק ועוד.

    • מערכת ניהול תוכן מתקדמת – אחד הדברים החשובים ביותר כל פורטל היא מערכת הניהול שלו. מכיוון שלא מדובר על בניית אתר תוכן פשוט או בניית אתר תדמית קטן לעסק הרי שבאתר מסוג פורטל יש בדרך כלל בין מאות לאלפי עמודים חדשים באתר מדי חודש (תלוי בגודל הפורטל. לעתים גם כמה עשרות כתבות בחודש מספיקות לבנות פורטל ענק בתחום מסוים). בפורטלים מובילים שאנו מכירים כמו וואלה, ישראל היום, YNET ואחרים יש הרבה כותבים המעלים תכנים לאתר, אלפי תכנים חדשים בחודש ומאות אלפי גולשים באתר מדי שבוע וחודש, מגיבים, משתפים את התכנים ומבצעים פעולות נוספות באתר. מערכת ניהול תוכן מתקדמת היא קריטית לניהול תקין של כל הנושא הזה ולכן חשוב לשים עליו דגש רב.
    • אינדקסים – בפורטלים מסוימים לעתים רבות יהיו אינדקסים. אינדקסים אלו יכולים להיות לטובת יצירת הכנסה נוספת מהאתר או יכולים להיות מידע חינמי שאתם חולקים עם הגולשים שלכם כדי לספק להם יותר ערך בחינם. לדוגמה: אינדקס בעלי עסקים, אינדקס נותני שירות, אינדקס אתרים בנושאים ספציפיים ועוד.
    • לוחות פרימיום – אחת השיטות היעילות ביותר להרוויח כסף מפורטלים היא להציג לוח מודעות. בדרך כלל ניתנת אפשרות לפרסום בחינם עם הגבלות מסוימות ואילו פרסומות פרימיום יהיו בתשלום, יופיעו בחלק העליון, יוקפצו מדי יום, יסומנו ברקע בולט וכו'.
    • מערכת הוספת תכנים – הקמת פורטל אינטרנט מבוססת על הגולשים ועל תוכן רב המוצג באתר. דרך נהדרת להפעיל את הגולשים, לחבר אותם אל הפורטל ולגרום להם לבלות בו יותר זמן ולחזור אליו פעמים רבות יותר – היא לאפשר להם להעלות תכנים משלהם לאתר. אתר דה מרקר למשל הוא דוגמה טובה לכך. על הדרך הוספת התכנים תעזור לכם לפתח את הפורטל לביטויי מפתח נוספים וליהנות מזרימה קבועה של תוכן חדש. כמובן חשוב לשמור על כל נושא הקניין הרוחני וזכויות היוצרים ושיהיה אחראי לבדוק את התכנים לפני העלאתם לאתר.
    • מערכת דיוור – אחד הדברים החשובים בכל אתר אינטרנט ובמיוחד בפורטלים מרובי תוכן ומרובי פעילות היא להחזיר את קהל הגולשים אליכם כמה שיותר פעמים במהלך היום/שבוע/חודש. אחת הדרכים לעשות זאת היא באמצעות הרשמת הקהל לתפוצה שלכם ושליחת עדכונים במייל. זה נקרא מערכת דיוור. לעתים מחברים מערכת חיצונית לאתר ובפורטלים מסוימים יש מערכות פנימיות ייעודיות לאותו פורטל.

    בניית אתרי פורטלים

    אלו הם רק חלק מהמודולים הקיימים לפורטלים ולאתרי אינטרנט בכלל. כאשר תאפיינו את הפורטל שלכם, כיצד הוא יראה, מי הקהל היעד ואילו סוגים תכנים תציגו לו – תוכלו להחליט לגבי המודולים המתאימים ביותר לפורטל שלכם.

    התאמת הפורטל לגלישה רספונסיבית:

    בניית אתרי פורטלים לא יכולה להתבסס על התנועה מהדסקטופ בלבד. בעבר המחשבים היו ענקיים והיו בעיקר בבתי עסק גדולים, שירותי ריגול וגופים גדולים אחרים. לאחר מכן המחשבים הפכו קטנים וקומפקטיים ובכל בית כמעט יש מחשב וכיום יש הרבה דרכים לגלוש באינטרנט וחלופות שונות למחשב הנייח: מחשבים ניידים, טאבלטים, מכשירים ניידים ועוד. התאמה רספונסיבית של האתר תהיה למעשה התאמה של האתר למסכים שונים. מכיוון שיותר מחצי מהגולשים באינטרנט כיום עושים זאת דרך המכשירים הסלולאריים שלהם הרי שהתאמה רספונסיבית של אתר, שתתאים את התוכן, התפריטים ומבנה האתר שלכם לגלישה בהתאם לגודל המסך של משתמש הקצה – תתרום לכם להרוויח עוד קהל רב לעסק שלכם. תארו לכם מצב שבו גולש נכנס לאתר שלכם, רואה טקסט גדול ממדים, תפריטים לא מותאמים למסך וקשה מאוד להתנייד בין העמודים באתר – הגולש מיד יצא. באותו רגע אחוז הנטישה שלכם גדול, אחוז השהייה יקטן וצברתם עוד גולש לא מרוצה המאתר שלכם שלא ירצה לחזור אליו. לא רע שאתם מאבדים קהל אתם גם מאבדים גובה במנוע החיפוש של גוגל.

    התאמת האתר לקידום אורגני:

    קידום אורגני תהיה הדרך העיקרית שבה פורטל התוכן שלכם, שקרוב לוודאי מושקע בו הרבה כסף, זמן ומשאבים בתוכן ופעילות, כדי להביא תנועה רבה לאתר שלכם. על האתר להיות מותאם למנועי החיפוש מבחינת המבנה שלו, מבחינת התכנים שלו ומבחינת שיפור חוויית המשתמש שלו. על חוויית המשתמש נרחיב מעט יותר בפסקה הבאה אולם חשוב להתעכב מעט על נושא התוכן. מצד אחד אתם רוצים שהתוכן יהיה בעל ערך לגולשים וזו צריכה להיות השאיפה העיקרית שלכם בהעלאת התכנים לפורטל שלכם ומצד שני כדאי להכיר בנוסחאות המקובלות להתאמת תכנים למנועי החיפוש כדי לשלב ביטויי מפתח רלוונטיים ולאפשר לגולשים למצוא אתכם דרך גוגל על פני פריסה רחבה יותר של ביטויים.

    שיפור חוויית המשתמש באתר:

    הקמת פורטל אינטרנט כולל דברים רבים שצריך לדאוג להם אך הדבר הראשון שצריך להנחות אתכם ביצירה ובתפעול השוטף של הפורטל שלכם היא חוויית המשתמש בו. מלבד העובדה שגוגל מייחסת חשיבות רבה לחוויית המשתמש באתר שלכם וחוויית משתמש טובה תוכל להשפיע לטובה באופן משמעותי על קידום האתר שלכם (או חוויית משתמש גרועה יכולה לפגוע באתר שלכם) הרי שחוויית המשתמש חשובה מאוד גם לשביעות רצון הגולשים, לשיתוף הפעולה של הגולשים בפורטל שלכם, לפעולות שהם מבצעים בו, לאופן שבו הם תופסים את המותג ולכך שהם יחזרו פעמים נוספות לפורטל שלכם.

    שיפור חוויית המשתמש קשורה לסעיפים רבים המשפרים את חוויית השימוש באתר: החל מתפריטי ניווט נוחים ויעילים, התאמה רפסונסיבית של האתר, שרת אחסון איכותי המאפשר גלישה מהירה באתר וטעינת עמודים מהירה, שיתוף סוגי תוכן נוספים כמו תמונות וסרטונים ולא רק טקסטים כתובים, תוכן ייחודי ואיכותי המועבר לגולשים, אפשרויות שונות ליצירת קשר, עמוד אודות מסודר, השארת תגובות בצורה מהירה ונוחה, אפשרות הרשמה קלה ומהירה לאתר, טפסי תשלום מאובטחים ועוד.

    העלאת התכנים לאתר: איך מעלים? מי מעלה? ניהול הקטגוריות ועוד.

    בניית אתר תוכן ובמיוחד פורטל תתבסס בעיקר על תוכן רב שיעלה לאתר לאחר בנייתו. ללא תוכן רב באתר ותדירות עדכון מהירה של האתר – יהיה לכם קשה לעמוד בתחרות אל מול פורטלים אחרים ולהביא תנועה רבה לאתר שלכם. בשל ריבוי עמודי התוכן באתר, הקידום האורגני המתבצע לפורטלים הוא מעט שונה מאתרי תדמית לעסקים או אתרים נישתיים. האתר יתבסס על תוכן רב שיעלה לאתר, בתקווה שהכוח של כל האתר, יחזק את העמודים הפנימיים ועל ידי כך הקידום האורגני של האתר לביטויי מפתח בעלי תחרות נמוכה – עשוי להספיק להעלות את האתר לתוצאות הראשונות. אז נכון שלביטויים בעלי תחרות נמוכה יש בדרך כלל גם כמות חיפושים נמוכה אך כאשר מדובר על אלפים רבים של ביטויים שהאתר מקיף עם עשרות עד מאות תכנים חדשים העולים לאתר מדי חודש – מדובר בכמות תנועה גדולה מאוד. את התוכן אתם יכולים להתחיל לכתוב בעצמכם, לשכור כותב תוכן שיעשה זאת עבורכם או מנהל אתר שידאג לתכנים ויעלה אותם. חשוב לחלק את התכנים לקטגוריות ותתי קטגוריות, לא רע כדי שהתכנים יהיו מסודרים בתפריט לפי היררכיה מסוימת אלא כדי שהניווט באתר יהיה נוח לגולשים והם יוכלו למצוא במהירות את התכנים בתחום שמעניין אותם. כדאי לכלול גם אזור למאמרים חדשים העולים לאתר, שורת חיפוש ועוד.

    איך נוכל להכניס כסף מהפורטל שלנו?

    טיפ קטן לסיום והוא איך להרוויח כסף מפורטלים. בשונה מאתרים הנבנים כדי לקדם עסק מסוים, אתרי פורטלים הם אתרים גדולים העוסקים בתחום אחד או יותר ומפיצים בו תוכן רב כדי לבנות קהילה של אנשים חוזרים. באתרים אלה עם תכנים רבים ותנועת גולשים גדולה, הדרכים הטובות ביותר להכניס כסף הן באמצעות מכירת שטחי פרסום, קידום תוכניות שותפים, הצבת פרסומות PPC (כמו אדסנס, אאוטבריין, טאבולה ועוד) ולעתים אפילו מכירת מוצרים בשת"פ עם ספקים שונים. כמו כן תוכלו להכניס כסף מפרסום מודעות פרימיום בלוח מודעות פופולרי שתיצרו באתר או אפילו לעשות אזור פרימיום למשתמשים בעלי דמי מנוי כמו פורום מיוחד או קהילת פרימיום המקבלת הטבות שונות.

    אנו בחברת לאוס מדיה ואינטראקטיב אוהבים ליצור פורטלים בגדלים ובתחומים שונים ונשמח לשבת ביחד אתכם, לאפיין את הפורטל שלכם, קהל היעד שלו ולבנות יחד אסטרטגיה שיווקית ליצירת נכס דיגיטלי מניב עבורכם. צרו קשר באתר או בטלפון ונשמח לעמוד לשירותכם בכל אחד מהסניפים שלנו.

    אהבתם? שתפו על מנת שכולם ידעו!

    להיות לקוחות שלנו כבר ממחר

    קראתם מספיק? אנחנו כאן נעשה הכל עבורך

    הרשמו עכשיו והצטרפו לאלפי לקוחות מרוצים אצלנו