Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

אין לכם זמן? פשוט השאירו פרטים ואנחנו נחזור אלכם

השאירו פרטים עכשיו! אנחנו כבר נדאג לכל השאר

    אין לכם זמן? פשוט השאירו פרטים ואנחנו נחזור אלכם

    שיחה מהירה השאירו מספר אנחנו נחייג

    לדעת כל מושג מילון המונחים של לאוס

    דומיין ותיק – old domain

    דומיין הוא כתובת האינטרנט של האתר אותה מקשיבים בתיבת החיפוש של הדפדפן כדי להגיע לאתר מסוים. לדוגמה: www.leos.co.il היא כתובת הדומיין של לאוס מדיה ואינטראקטיב בע"מ. לדומיין יש משמעות בכמה מישורים: החל ממוניטין האתר והוותק שלו, דרך סמכות הדומיין וקישורים שנבנו לו לאורך השנים מה שמעלים את הערך שלו ועד לשימוש במילות מפתח או שם קליט שקל ללקוחות לזכור אותו. בעלי עסקים, חברות פרסום ואנשים אחרים מחפשים לעתים קרובות דומיינים פגי תוקף שאנשים אחרים לא חידשו אותם או דומיינים העומדים לפוג ועשויים להיות מעניינים לרכישה.

    מה עושים עם דומיין?

    רכישת דומיין ותיק יכולה לעזור לנו בכמה וכמה מקרים.

    • מכירת הדומיין ברווח מהיר – ישנם אנשים המתפרנסים מסחר בדומיינים (גם בארץ וגם בחו"ל כמובן) והם מחפשים דומיינים כאילו הם מחפשים לחמניות חמות שיוכלו לרכוש ולמכור ברווח מהיר. ממש כמו נדל"ן באינטרנט.
    • ניצול סמכות הדומיין – תארו לכם אתר שהיה קיים במשך כמה שנים וצבר מאות או אלפי קישורים לאורך השנים, צבר סמכות וותק ואז בעל האתר הפסיק להשקיע באתר והחליט להוריד את האתר מהאוויר. ייתכן ומישהו ירצה לקנות את אותו דומיין ולהעלות עליו אתר חדש באותו תחום או תחום דומה ולנצל את הסמכות של האתר שנבנתה כדי לשפר את הסיכוי להתברג גבוה ומהר יותר בגוגל. חברות פרסום וקידום אתרים אף רוכשות דומיינים לבניית אתרי תמיכה סמכותיים עבור לקוחותיהם.
    • רכישת דומיין קליט/עם ביטוי מפתח מרכזי בתחום – ישנם דומיינים שהם אוסף של אותיות או מילים מומצאות אשר יכולות למצוא חן בעיניו ובעיני אנשים אחרים כיוון שהם קליטות מאוד. כמו כן ישנם דומיינים הכוללים ביטוי מפתח מרכזי ולכן יכולים לשמש כבסיס טוב לאתר באותו תחום של ביטוי המפתח.
    • ועוד…

    בדיקת בעלות דומיין

    ניתן לבדוק את פרטי בעלי הדומיין ואת תאריך היצירה והתוקף שלו באתר whois בקלות. כמו כן ניתן לעשות שימוש באתר expireddomains.net כלי חינמי נהדר המאפשר לנו למצוא דומיינים פגי תוקף לפי סיומת וסינונים נוספים. ניתן גם למצוא דומיינים העומדים לפוג.

    בדיקת היסטוריה של דומיין:

    על מנת לבדוק על ההיסטוריה והסמכות של הדומיין ניתן להיעזר בכלים מתקדמים שמקדמי אתרים ומשווקי אינטרנט עושים בהם שימוש. לדוגמה תוכלו להשתמש בכלי הנקרא Majestic . תוכלו לבדוק את פרופיל הקישורים של הדומיין: כמה קישורים יש לו, אילו סוגי קישורים, מי מקשר אל הדומיין וכו'. כמו כן תוכלו לבדוק באילו ביטויים הדומיין הזה מקודם או קודם בעבר.

    ניתן להשתמש גם באתר הרשמי של איגוד האינטרנט הישראלי כדי לבדוק לגבי תאריך תפוגה של דומיין מסוים.

    לסיכום; תוכלו לרשום דומיין ותיק דרך תוכנות מעקב שונות (חלקן חינמיות חלקן בתשלום) אשר יבטיחו לכם את הרישום הראשוני של הדומיין ברשת ברגע שהוא מתפנה. לדומיינים ותיקים עשוי להיות יתרון משמעותי על דומיין חדש הן מבחינת הוותק, הן מבחינת פרופיל הקשורים המקשר אל האתר ובונה את הסמכות שלו ועוד.

    תן למקצוענים שלנו לקדם את העסק שלך כבר היום

    מחפש מומחה לעסק שלך בנושא שחפשת? אנחנו כאן