Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

אין לכם זמן? פשוט השאירו פרטים ואנחנו נחזור אלכם

השאירו פרטים עכשיו! אנחנו כבר נדאג לכל השאר

    אין לכם זמן? פשוט השאירו פרטים ואנחנו נחזור אלכם

    שיחה מהירה השאירו מספר אנחנו נחייג

    קידום אורגני זה לאוס מדיה ואינטראקטיב

    אנחנו נלחם עבורך בגוגל עד למקום הראשון

    עדכון core web vitals

    העדכון החדש של גוגל – core web vitals

    ישנם לא מעט וויכוחים וטענות לגבי חשיבות מהירות הטעינה של האתר וכיצד זה משפיע על חוויית המשתמש ובכלל על הקידום האורגני של האתר בגוגל. אין ספק כי יש קשר כלשהו, בין אם גוגל מודים בכך או לא ובין אם החשיבות עשויה להשתנות בין אתר אחד לאחר. נכון שהחשיבות הגבוהה יותר היא של איכות התוכן באתר והאמינות שלו אולם גם בכל הקשור למהירות הגלישה והאינטראקציה עם האתר יש חשיבות גבוהה, בין אם לקידום האורגני בגוגל ובין אם לשיפור חוויית המשתמש ובסופו של דבר גם אחוזי ההמרה באתר. יש מקדמים שיאמרו עדיין כי למהירות הטעינה של האתר אין חשיבות כמעט בכלל (או בכלל) ואילו אחרים הציגו הוכחות שמאז ששיפרו את מהירות הטעינה של האתר שלהם, לא רק שהם נהנו מעליות בדירוגים בגוגל, אלא גם באופן כללי זכו ליותר פעילות והמרות באתר מהגולשים שלכם.

    מה העמדה של גוגל בנושא?

    גוגל לאורך השנים האחרונות הדגישה לא פעם את החשיבות של חוויית המשתמש על המיקומים של אתרים במנוע החיפוש שלה אולם לא ניתן היה לבצע השוואה או הערכה אמיתית בכל הנוגע לזמני הטעינה באתר – וכיצד הם משפיעים על מנוע החיפוש. החל ממאי 2020 כל זה השתנה.

    במאי 2020 גוגל שחררה עדכון חשוב הכולל 3 מדדים שהם מייחסים להם חשיבות כחלק מעולמו של ה-core web vitals שלהם. המדדים הללו החלו להיות תקפים משנת 2021 (נתנו לבעלי האתרים בערך חצי שנה להתכונן) וכך למעשה החל משנת 2021 ניתן יהיה לקבל הערכה מדויקת וטובה יותר להקשר שבין מהירות הטעינה של האתר וחוויית הגלישה בו בהתאם להגדרה של גוגל בנושא. כעת, גם כלים שמנסים לנצל פרצות במנוע החיפוש ולשפר את מהירות הטעינה של האתר על ידי "קומבינות" שונות כבר לא יעזרו לכם.

    גם האתר שלך צריך לעבור תהליך קידום אורגני בגוגל, זה הזמן להתקדם!

    משאירים פרטים ואנחנו חוזרים בהקדם האפשרי עם ההצעה האטרקטיבית ביותר:

      להלן שלושת המושגים המדוברים עליהם נרחיב כעת:

      • LCP – Largest Contentful Paint
      • FID – First Input Delay
      • CLS – Cumulative Layout Shift

      כדי לבדוק את המדדים שלכם תוכלו להיעזר בגוגל פייג' ספיד – הכלי של גוגל לבדיקת מהירות טעינה של אתרים. כעת נרחיב מעט אודות כל מושג וכיצד ניתן לשפר אותו.

      LCP:

      זהו מאפיין אשר בוחן את מהירות הטעינה המלאה של עמוד מסוים. כאשר אתם נכנסים לעמוד אינטרנט מסוים, בהנחה שאתם לא עושים שימוש בשירותי קאש, הרי שעמוד האינטרנט יטען בהתאם לאובייקטים והתכנים השונים בו, שכל אחד מהם כאמור תופס משקל מסוים ולוקח לו זמן טעינה מסוים שביחד מרכיבים את זמן הטעינה המלא של העמוד. LCP הוא מדד המתייחס למעשה לזמן הטעינה המלא הנדרש לעמוד לפי האובייקט הכי גדול שבו שלוקח לו הכי הרבה זמן טעינה. מדד LCP טוב יהיה זמן טעינה של לא יותר מ2.5 שניות. מזמן זה ועד 4 שניות זמן הטעינה נחשב לציון בינוני ומעל 4 שניות גוגל תחשיב את זמן הטעינה לגרוע מאוד. כדי לשפר את מדד הLCP שלכם תוכלו לצמצם את נפח התקשורת שלכם מול השרת, לצמצמם משקל של אובייקטים מסוימים באתר (כמו למשל צמצום משקל של תמונות) ולצמצם את השימוש בסקריפטים המכבידים על מהירות הטעינה של האתר.

      FID:

      מדד נוסף שגוגל מייחסת אליו חשיבות הוא FID. המשמעות שלו היא בעצם בדיקה של זמן ההמתנה החל מהרגע שהגולש נכנס לעמוד מסוים ועד הרגע שהוא יכול לייצר בו אינטראקציה – לדוגמה לעבור לעמוד אחר, להגיב, ללחוץ על כפתור מסוים, למלא פרטים וכך הלאה. ישנם אתרים רבים שעשויים להיראות כאילו נטענים במהירות אולם על אף שהתוכן בעמוד עלה לוקח עוד דיליי קטן עד הרגע שבו אתם יכולים לייצר אינטראקציה עם העמוד. כאמור תוכלו לשפר את מדד זה על ידי טיפול בסקריפטים שונים באתר שלכם. ותרו על סקריפטים שאתם לא צריכים או שהם לא קריטיים, חפשו אחר סקריפטים שמבצעים פעולה דומה למה שאתם צריכים אך נטענים מהר יותר ועוד.

      CLS:

      זהו מדד המתייחס ליציבות של עמוד אינטרנט מסוים. אם קרה לכם פעם שנכנסתם לאתר מסוים, חשבתם שהוא כבר נטען, באתם ללחוץ על משהו באתר ואז פתאום האתר קפץ וגרם לכם ללחוץ על משהו לא רצוי? כמו פרסומת למשל? הרי שמדובר בחוויית משתמש גרועה ביותר ולצערנו יש לא מעט בעלי אתרים שמשתמשים בטכניקה הזו כדי לגרום לגולשים ללחוץ על דברים לא רצויים. כדי לשפר את המדד הזה תצטרכו להוריד סקריפטים שגורמים לאתר לקפוץ עם טעינה ארוכה יותר. תצטרכו לדאוג להתאמה רספונסיבית של האתר למובייל ולמסמכים שונים ועוד.

      אז אם נסכם – מהירות טעינה של האתר בהחלט דבר חשוב, אם לא לקידום האתר במנועי החיפוש אז בוודאי לחוויית המשתמש באתר וסביר להניח שכפועל יוצא גם על מעורבות הגולשים באתר ועל אחוזי ההמרה באתר. מאז מאי 2020 שגוגל שחררה את העדכון אודות 3 המדדים המרכיבים את האפיון שגוגל מייחסת למהירות הטעינה של האתר החלו מקדמי אתרים ובעלי אתרים בכל רחבי העולם לבצע את ההתאמות שלהם לקראת היציאה לאוויר של העדכון בשנת 2021. המסקנה היא שככל שתשקיעו בשיפור המדדים הללו כך תיישרו קו עם מה שגוגל רוצה לגבי כל מה שקשור למהירות הטעינה של האתר שלכם.

       

      אהבתם? שתפו על מנת שכולם ידעו!

      קידום זה לאוס

      אנחנו כאן בשביל לספק את השירות לעסק שלך!

      מהרו להירשם כבר עכשיו ואנחנו נדאג לחזור בהקדם האפשרי!

        עוד בנושא שיכול לעניין אותך