קידום אתרים > מונח > עונש של גוגל – Google penalty
לדעת כל מושג מילון המונחים של לאוס
עונש של גוגל – Google penalty
עונש של גוגל – Google penalty – מדובר על כינוי לירידה משמעותית ברמת הדירוג בתוצאתו של גוגל. ירידה זו יכולה לנבוע מעדכון באלגוריתם של גוגל או בגלל פעולה ידנית אשר מבוצעת על ידי עובדי גוגל. מי שספג עונש מסוג זה לא צריך לחוש רע שכן אתרים רבים גם גדולים וידועים מאוד ברחבי העולם ספגו עונשים כאלו בעבר. העונש יכול להגיע כתוצאה שימוש בקישורים שהם אינם טבעיים או קניה של קישורים. תוכן משוכפל, עודף קישורים תואמים, מידע שגוי ממפת האתר, עודף של מילות מפתח, קישורים נסתרים שאין אפשרות לפתוח אותם ואפילו קידום אתרים מיותר כל אלו עשויים להוות סיבה לעונש מצד גוגל.
אלה כמה דוגמאות לעונשים של גוגל ודרכי ההתאוששות מהם:
- תוכן דל וירוד באתר – גוגל יכולה להעניש אתר הכולל תוכן דליל מאוד אשר אינו מעניק ערך מוסף לגולש, כמו גם תוכן ספאם המשתמש במילת המפתח פעמים רבות יותר מן הדרוש. כדי לצאת ממצב זה, חשוב לעבור על התוכן באתר, להסיר תוכן בלתי רלוונטי, לשפר את התכנים ולכתוב תכנים בעלי ערך מוסף. לאחר מכן ניתן יהיה לקבל תשובה מגוגל ולדעת אם התוכן טעון שיפור.
- עונש ספאם – בעלי אתרים מקבלים עונש זה על תוכן משוכפל. כדי להתגבר על הבעיה, חשוב להיפטר מהתוכן הבעייתי ולהחליפו בחדש.
- קישורים בלתי טבעיים – לרוב יקבל האתר עונש במצב שבו נקנו קישורים ספאמיים רבים. ההתאוששות מעונש זה מורכבת מעט יותר. יש צורך לייצא דו"ח קישורים, לאתר את הקישורים הבעייתיים ולפנות לבעלי האתרים בבקשה להוריד קישורים אלה. ניתן להימנע מראש ממצב זה על ידי הימנעות מרכישת קישורים בכמויות גדולות ועל ידי ביצוע בדיקה מדוקדקת של החברה המספקת קישורים.
- אתר שנפרץ – לעתים גוגל מענישה אתרים שנפרצו על ידי הסרת התוכן של האתר מהאינדקס, שכן היא מנסה להגן על הגולשים מפני כניסה לאתר בעייתי. מומלץ להימנע מראש מפריצות ולאבטח את האתר כראוי באמצעות אנטי וירוס ותוספי אבטחה המיועדים לאתר. כמו כן, ברגע שהאתר נפרץ, כדאי לפנות למומחה אבטחה שיוכל להתחקות אחר הפריצה ולנסות ולהחזיר את המצב לקדמותו.
- הפרת זכויות – מתקיימת כאשר אתר אחד מגיש זכויות כנגד אתר אחר בגין העתקת תכנים. הדרך הטובה ביותר לפעול במקרה זה היא להתייעץ עם עורך דין מקצועי.