קידום אתרים > מונח > אזכורים שליליים (הדחקת אזכורים שליליים) – Negative Brand Mentions
לדעת כל מושג מילון המונחים של לאוס
אזכורים שליליים (הדחקת אזכורים שליליים) – Negative Brand Mentions
הדחקת אזכורים שליליים בגוגל
תארו לכם מצב שבו אתם פותחים את גוגל, מחפשים אחר חברת ניקיון שתשלח עובד ניקיון לביתכם למשל באופן קבוע פעם בשבוע. דבר מוכר ומקובל במשפחות רבות בישראל העושות שימוש בעוזר/ת בית לפחות פעם בשבוע לצרכי ניסיון וסדר נכון? עכשיו נניח שבעת החיפוש שלכם בגוגל הייתם רואים ממוצע 4 מתוך 5 כוכבים רייטינג לחברת ניקיון בעמוד הראשון. על פניו ציון טוב אבל אתם רוצים לקרוא קצת חוות דעת על החברה. אתם נכנסים לחוות הדעת בגוגל וקוראים 9 תגובות טובות ותגובה אחת רעה. בתגובה הרעה היה כתוב שעובד הניקיון שהחברה שלחה גנב דברים מהבית, לא עונה לטלפונים והחברה מתחמקת מאחראיות גם כן. אלה נקראים גם אזכורים שליליים. האם הייתם מזמינים את השירותים של אותה חברה?
ובכן סביר להניח שרבים מהגולשים בגוגל לא היו לוקחים את הסיכון ומחפשים חברה עם "שם נקי יותר". אין זה אומר שהחברה בהכרח הייתה אשמה. ייתכן וזה היה אזכור שלילי שחברה מתחרה שתלה בכוונה כדי לקטול את החברה או לקוח מתוסכל שהחליט להוציא עצבים על החברה. כך או כך מדובר באזכור שלילי שעשוי לעשות בלגן רב לחברה ולגרום לה להפסיד הרבה לקוחות. לצורך כך קיים שירות הדחקת אזכורים שליליים.
העמוד הראשון בגוגל:
בוא נודה על האמת, רובנו לא מתאמצים לגלול למטה לתוצאות נוספות בגוגל או לעבור לעמוד התוצאות הבא משום שבדרך כלל התוצאות הראשונות יספקו לנו את מה שצריך. מה קורה אם יש על העסק שלנו אזכורים שליליים בתוצאות הראשונות? זו כבר בעיה משום שיש לכם זמן קצר מאוד לעשות רושם ראשוני חיובי על הלקוח כדי שהוא יזמין את השירות שלכם או לפחות יתעניין בו ואזכור שלילי שכזה עשוי במידה רבה לפגוע במוניטין החברה ולהרוס אותו. זה יכול להיות אותו פידבק של לקוח מתוסכל, פידבק שתול שחברה מתחרה שילמה למישהו לרשום או אפילו כתבה ברשת שמופיעה בתוצאות הראשונות הכוללת חצאי אמיתות.
אז איך מוחקים את האזכורים השליליים הללו?
ובכן הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא על ידי דחיקת האזכורים השליליים הללו למטה למטה בתוצאות. מכיוון שאת רוב הגולשים לא מעניין מה קורה אחרי העמוד הראשון בגוגל אז כל שאנו צריכים הוא פשוט לדחוף את התוצאות למטה בדירוג. יש כמה דרכים לעשות זאת, בין אם על ידי קישורים גרועים שיפגעו בעמוד ובין אם על ידי קידום של עמודים מתחרים לאותו ביטוי ודחיפת התוצאה המדוברת למטה למטה בתוצאות. כאשר מדובר בפידבקים – שותלים פידבקים חיוביים, בין אם אמיתיים מלקוחות ובין אם מפוברקים, כדי לדחות את חוות הדעת השלילית כמה שיותר למטה בתוצאות גם כן.
כדי לבצע עבודה זו צריך להיות בעלי ניסיון רב והבנה בתחום הקידום האורגני, הדיגיטל וכיצד הדברים עובדים.