קידום אורגני זה לאוס מדיה ואינטראקטיב
אנחנו נלחם עבורך בגוגל עד למקום הראשון
אופטימיזציה לאתרים
אופטימיזציה לאתרים בגוגל
אופטי.. מה? אופטימיזציה לאתר – מה זו החיה הזו בכלל? אם יצא לכם לחוות בדרך כלשהי את עולם השיווק הדיגיטלי, בין אם כלקוחות, מקדמים או גולשים, וודאי יצא לכם לשמוע על המושג אופטימיזציה לאתרים. אז לפני שנפרק את הנושא לגורמיו (תוכן/קוד) נתחיל בלענות על השאלה המתבקשת:
מהי אופטימיזציה לאתר?
זהו תהליך ייעול האתר ע"י שיפור התוכן שלו, מבנה התוכן, נתוני מטא (עליהם נרחיב בהמשך), מבנה הכתובת של העמוד ועוד מספר קריטריונים לפיהם מנועי החיפוש "יאהבו" את האתר שלכם יותר מאתרים אחרים וכתוצאה מכך יעלו את האתר שלכם בדירוג בעמודי תוצאות החיפוש.
כל מנוע חיפוש, במיוחד גוגל (מנוע החיפוש המבוקש ביותר בארץ), ממיין את תוצאות החיפוש שלו לפי קריטריונים העונים על השאלה: "מי מבין האתרים יותר רלוונטי לביטוי הספציפי הזה?". מה שאומר, שכל פעם שהרובוט של גוגל עובר על כל האתרים ברשת הוא משווה כל עמוד בתוך כל אתר עם עמודים אחרים באותו אתר וכמובן שעם עמודים אחרים באתרים אחרים ברשת.
גם האתר שלך צריך לעבור תהליך קידום אורגני בגוגל, זה הזמן להתקדם!
משאירים פרטים ואנחנו חוזרים בהקדם האפשרי עם ההצעה האטרקטיבית ביותר:
ככל שעמוד יהיה יותר רלוונטי לביטוי והאתר שבו העמוד הזה נמצא יהיה רלוונטי לנושא של הביטוי (למשל באתר של חנות חיות יכול להיות עמוד שידבר על מזון לחתולים ולא יופיע עמוד על אינסטלטור או איש מקצוע אחר וכד') כך האתר יעלה בתוצאות החיפוש. כמובן שיש כאן פרמטרים נוספים כמו הוותק של הדומיין שלו ברשת, כמות העמודים שלו, קישורים ועוד.
בדיוק לשם כך קיימת אופטימיזציה לגוגל שאומרת שיפור האתר בצורה מסוימת שתאפשר לו לענות על כמה שיותר קריטריונים לפיהם גוגל ממיינת את האתרים בתוצאות החיפוש או במילים פשוטות יותר תעלה את עמודי האתר בדירוג בעמודי תוצאות החיפוש.
על שלושה דברים (עיקריים) עומדת האופטימיזציה לגוגל:
תוכן: התוכן באתר, הסיבה בגללה אנו נכנסים לאתר כזה או אחר, מהווה גם את הסיבה העיקרית לכניסה של גוגל לאתר וכתוצאה מכך גם את האובייקט הנמדד ביותר ע"י אותו מנוע חיפוש, מה שאומר שהדבר הראשון שנרצה לעשות באתר כדי למשוך את תשומת הלב של מנוע החיפוש הוא אופטימיזציה לתוכן שלו. אז על מה נשים דגש? נשים לב לכמות המילים שיש לנו בעמוד. הודות והרובוט של גוגל לא רואה ב-100% את העמוד כמו שאנחנו רואים אותו כלומר הוא לא ישים לב למלל שמוצג כתמונה (באנרים למיניהם), הדבר הקריטי הוא שיופיע מלל חי ולא פחות מ-300 מילה. מלל קצר יותר לא יהווה רלוונטיות מספקת כדי שגוגל ישים לב לכך.
התוכן חייב להיות רלוונטי לביטוי אך לא בצורה מוגזמת. אמנם הרובוט של גוגל לא רואה את האתר כמו שאנו רואים אותו, אך הוא יודע לזהות כמה פעמים מופיע הביטוי שלכם בתוכן ובמידה וכמות הפעמים שהוא מופיע (צפיפות מילת המפתח) גבוהה מ-15% הוא כבר "מתחיל לחשוד" שמנסים "לדחוף" לו את הביטוי בכוח והוא ממש לא אוהב את זה. במילים אחרות: צפיפות מילות המפתח צריכה להיות כ-10% מהתוכן שלכם.
כותרות התוכן מתחלקות ל-6 רמות כשהרמה הראשונה (H1) היא הגבוהה ביותר והרלוונטית ביותר וככל שהרמה של הכותרת יורדת ככה גם הרלוונטיות שלה וה-"כוח" שהיא נותנת לקידום העמוד. יחד עם זאת מבנה הכותרות צריך להיות כזה:
חייבת להופיע כותרת אחת בלבד ברמה הראשונה (H1) ולא משנה באיזה עמוד מדובר, גם בעמוד הבית. לגבי שאר הכותרות ישנן מחלוקות רבות בנוגע לכמות והמבנה שלהן אך הדעה הרווחת היא שבמידה ויש כותרות נוספות בעמוד אז עד 4 צריכות להיות ברמה השנייה והשאר ברמות השלישית ומטה כשכל הכותרות ברמה השנייה צריכות להכיל את הביטוי בצורה כזו או אחרת. כל הכותרות ברמות 4-6 כמעט ואינן משפיעות על קידום האתר ולכן לרוב לא משתמשים בהן אלא לצרכי עיצוב בלבד.
נתוני מטא: נתוני המטא אלו מספר נתונים המעצבים את תוצאת החיפוש ולא ניתן לראות אותם בתוך האתר עצמו. נתונים אלו מתחלקים לשני חלקים:
כותרת (Title): כותרת זו מופיעה בראש הדפדפן (על הטאב עצמו) ומהווה את הכותרת של תוצאת החיפוש. היא אומרת בעצם למנוע החיפוש ולנו, הגולשים, על מה מדבר העמוד והאם הוא רלוונטי למה שאנחנו מחפשים.
תיאור מטא (Meta Description): את התיאור הזה אנחנו מכירים מתוצאת החיפוש עצמה. אותה פסקה המופיעה מתחת לכתובת הירוקה בתוצאת החיפוש המסבירה גם היא על מה מדבר העמוד רק בצורה מאט יותר מפורטת.
שני חלקים אלה מהווים חלק בלתי נפרד מתהליך הקידום. במילים אחרות, אופטימיזציה לאתרים במנועי חיפוש או לפחות חלק גדול ממנה עומד על נתונים אלו.
עובדה קטנה כהערת שוליים: בעבר היה אלמנט שלישי בנתוני המטא שנקרא מילות מפתח מטא (Meta Keywords) שהיה מאפשר למקדם או לבעל האתר לרשום לגוגל מילות מפתח שלפיהם גוגל היה ממיין את האתר. כיום גוגל כבר לא מסתכלת על הפרמטר הזה הודות והבינו שכל אחד יכול לרשום מה שירצה גם אם אין כל קשר לנושא האתר.
מבנה הכתובת של העמוד: אחד הפרמטרים החשובים לא פחות בביצוע אופטימיזציה לאתר זו היא הכתובת של העמוד (URL). וודאי נתקלתם ולא פעם אחת באתרים שהכתובת שלהם הייתה לא מובנת, עם סמלים כלשהם או שפשוט לא הייתה קשורה לעמוד אליו הגעתם. מצבים דומים קוראים גם לגוגל כשהוא מבקר באתרי הרשת.
אמנם הקריטריון הזה לא כל-כך חשוב כמו נתוני המטא או התוכן באתר אך הוא עדיין חשוב. כדי לתת לגוגל עוד רמז קטן על מה מדבר העמוד, חשוב לתת לכתובת שלו משמעות מילולית לפחות ומשמעות מבחינת התוכן כעדיפות. כלומר, רצוי שכתובות העמוד יהיו בעברית, ורצוי שידברו על העמוד. לדוגמה: עמוד המדבר על מזון לחתולים יהיה עם כתובת: https://example.co.il/מזון-לחתולים
כמה מילים לסיכום על שירותי אופטימיזציה:
האופטימיזציה לאתר אינטרנט מהווה בסיס בלתי נפרד מתהליך הקידום האורגני בגוגל ויכולה לגרום למהפכים ומהפכות בעמודי תוצאות החיפוש של גוגל. לכן, אנו במחלקת הקידום האורגני של קבוצת לאוס מדיה ואינטראקטיב מבצעים את האופטימיזציה הטובה ביותר לאתר שלכם, אופטימיזציה לאתרים שמקפיצה את הסיכויים שלהם לככב בעמוד הראשון של גוגל ואת הסיכויים לקבלת לידים חמים לעסקים שלכם.