Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

אין לכם זמן? פשוט השאירו פרטים ואנחנו נחזור אלכם

השאירו פרטים עכשיו! אנחנו כבר נדאג לכל השאר

    אין לכם זמן? פשוט השאירו פרטים ואנחנו נחזור אלכם

    שיחה מהירה השאירו מספר אנחנו נחייג

    פרק 3: אופטימיזציה של תוכן

    אופטימיזציה לתוכן

    כאשר אנו כבני אדם קוראים תוכן באינטרנט אנו מצפים לקרוא תוכן שבאמת עוזר לנו, ממקד אותנו, לא מבזבז לנו את הזמן ובהחלט נותן לנו מענה על השאלה שלנו. תוכן זה צריך להיות כתוב בצורה ברורה, בשפה נאותה ולדבר לגולש הממוצע בגובה העיניים. איכות התוכן הנה חלק קריטי בעבודת הקידום והספקת ערך לגולש הנה חיונית עבור מנועי החיפוש גם כן על מנת שידרגו אתכם בתוצאות גבוהות יותר. נניח לדוגמה שאני גולש המחפש בגוגל "שירותי אריזה בחיפה" ואני נכנס לאתר שבו אני קורא מאמר בנושא שחיפשתי, שבמהלך המאמר אני רק רואה חזרות רבות של מילת המפתח (שמטרתן להדגיש למנועי החיפוש שזה הנושא שסביבו מדבר המאמר) אך בפועל אותו מאמר לא נתן לי ערך מיוחד מלבד כמה פסקאות של תוכן שמורחות לי את הזמן ונותנות לי רק קצת רקע על התחום… סביר להניח שאעזוב את האתר ולא אחזור אליו יותר… מצד שני אם אתקל באתר שגם נותן לי מענה לתוכן, גם מפנה אותי למקומות אמינים לקבלת שירות, גם מראה לי מפות וגם אני רואה בו פידבקים ותגובות של לקוחות אחרים על בית העסק – סביר להניח שאני אחזור לאתר כשאצטרך מידע נוסף בתחום.

    לפני שאנו מבינים את עולם הקידום עצמו חשוב שנבין שאנו מתאימים את התוכן גם למנועי החיפוש אך גם לאנשים מאחורי המחשב. המטרה היא לספק להם ערך, לכוון אותם ולהניע אותם לפעולה. לכן גם אופטימיזציה לתוכן היא חלק חשוב בכל תהליך קידום אורגני.

    אופטימיזציה למבנה האתר

    ככל שתקדם יותר מילות מפתח, נושאים או מוצרים באתר שלך – כך האתר יכלול יותר עמודים ויותר אופטימיזציה לתוכן. כדי שמנוע החיפוש ימליץ עליך לגולשים, המנוע עצמו יצטרך להבין תחילה את התוכן והמבנה שלו. מנועי החיפוש מעוניינים להציג לגולשים שלהם תוצאות חיפוש רלוונטיות לפי ביטויי חיפוש שהגולשים מחפשים ומכאן שעליהם להבין את התוכן באתר שלך כדי להמליץ עליו. מה הכוונה בלהבין את התוכן באתר שלך? נניח לדוגמה שאתה נכנס לחנות ספרים ומחפש ספר אוטוביוגרפיה של אישיות היסטורית חשובה. תחילה אתה תכנס לחנות ותחפש בשילוט היכן נמצאים ספרים בקטגוריה המתאימה (לדוגמה ספר זה יכול להיות תחת "היסטוריה" או "אוטוביוגרפיה" אם קיימת קטגוריה כזו בחנות). לאחר מכן אתה תגיע לספרייה שבה כל מדף מכיל ספרים באות אחרת (האות הזו תהיה ככל הנראה האות הראשונה של הסופר או הספר עצמו) וכשתגיע למדף הנחוץ אתה תחפש את הספר הספציפי שבאת בשבילו.

    כאשר מדובר באינטרנט – מנועי החיפוש הם כמו המוכרים בחנות. הגולש הוא כמו הלקוח. הוא מקליד במנוע החיפוש את "שם הספר או הסופר" ומבצע חיפוש. מנוע החיפוש אז מציג לו תוצאות חיפוש רלוונטיות עבורו. מנוע החיפוש בעל מאגר תוכן גדול ורחב של מיליוני אתרים אותם הוא סורק לעתים קרובות ומכאן מגדיל את כמות המידע בו ויודע להציג את המידע הרלוונטי לגולש.

    מכאן שהחשיבות למבנה האתר הנה חיונית גם עבור הגולש אשר יבצע חיפוש כלשהו באתר שלך וגם עבור מנועי החיפוש שירצו להבין במה האתר עוסק ובאמצעות מבנה התוכן באתר ידע לסווג את התוכן לקטגוריות ותחומים שונים. כך למשל באתר יש תפריט ראשי, בו ככל הנראה יהיו נושאים עיקריים או קטגוריות ולאחר מכן תתי קטגוריות והנושאים/מוצרים/מאמרים עצמם.

    מכיוון שישנם סוגים שונים של אתרים ומבנה האתרים שונה גם בין תחום כזה לאחר – אזי שאין מבנה אחד שהוא נכון להשתמש בו. עליך לזכור כי אם האתר יהיה מסודר מספיק עבורך ועבור הגולש, כך זה גם יסייע למנועי החיפוש להבין טוב יותר את האתר שלך, לפלח את התוכן לקטגוריות השונות ובכך להציג את עמודי האתר במנועי החיפוש.

    תן לנו לעשות את העבודה עבורך

    קידום אתרים מקצועי זה לאוס מדיה ואינטראקטיב

    הרשמו עכשיו ונציג מטעמנו ייצור עמכם קשר טלפוני

      הכרת מבנה המאמר – מה הגולש רואה?

      כאשר תיכנס מעט יותר לעומקו של עולם קידום האתרים אתה תכיר את העולם של אופטימיזציה לתוכן משני הצדדים שלו – הצד הוויזואלי (מה שהגולש רואה) והצד הטכני – כלומר הטקסט ועיצובו טרם העלאתו לאתר. הטקסט אותו רואה הגולש הוא כבר מוכן ומוצג בתור טקסט מעוצב, מחולק לפסקאות, כותרות משנה מודגשות, לעתים גם בוליטים וכד'. לפני שנכיר את המבנים השונים של התוכן וכיצד נראה "חלקו האחורי" של המאמר, נכיר בקצרה כיצד בנוי מאמר אותו הגולש רואה:

      מבנה נכון של תוכן

      כפי שתוכל לראות בתמונה זו: המאמר מחולק לפסקאות וביניהן כותרות משנה. מלבד התפקיד החשוב של כותרות משנה בעיניי הקורא הרי שיש להן גם חשיבות מבחינת מנועי החיפוש. מנועי החיפוש הנם רובוטים הסורקים את אתרך ואוספים נתונים המאפשרים להם לזהות במה עוסק העמוד. נגע בנושא זה בהרחבה מאוחר יותר אולם כרגע חשוב שתבין כי לכותרת הראשית של העמוד ולכותרות המשנה יש חלק חשוב בהבנת מנועי החיפוש בנושא בו עוסק הדף. הגולש רואה את כותרות המשנה בצורה שבה העסק החליט להציג לו אותם (כותרות משנה מודגשות/לא מודגשות, צבע כחול או צבע אחר, בגודל כתב מסוים, באמצע או בצד וכו'). מבחינת הגולש אם הוא היה רואה כל חלקת קוד הדואגת לעיצוב הטקסט הרי שהוא לא היה מתאמץ אפילו לקרוא אותו. כאשר אתה מעלה מאמר לאתרך, חשוב שתוודא כי מבחינת הגולש, המאמר נראה טוב, מסודר ומאורגן, דבר המסייע לנוחות הקריאה של הגולש מה שבסופו של יום עשוי להשפיע על פרמטרים שונים של הקידום (למשל כאשר גולש ירצה להמליץ על המאמר, או יקרא את המאמר ולא יעזוב מידית את האתר וכו').

      סוגים שונים של תוכן

      באינטרנט ישנם סוגים שונים ורבים של תוכן. מנועי החיפוש יביאו את הגולשים לאתר שלך אולם באתר עצמו תרצה לכלול מגוון תכנים מסוגים שונים המתאימים ביותר לקהל היעד שלך, כיוון שבסופו של יום אתה מעוניין שאותם גולשים גם יהפכו ללקוחות. חשוב אם כן להכיר את הסוגים השונים של התוכן המוצגים באתרים שונים, אשר מסייעים גם לגולשים וגם למנועי החיפוש לזהות ולהבין טוב יותר את החומר באתר.

      • טקסט – הטקסט הוא סוג התוכן הראשי באתר. ככל הנראה גלשת לא מעט באינטרנט עד היום ונתקלת באתרים מסוגים שונים המציגים טקסטים בצורה שונה. כך למשל תוכל להיתקל במאמרים, דפי שאלות-תשובות, עמודי הוראות, חוקים, תנאי שימוש, תפריטים, קטגוריות, פסקאות טקסט מפוזרות, תיאורים לתמונות/סרטונים, כותרות ראשיות וכותרות משנה, תיאורי מוצרים ועוד. כל אלו הנן צורות שונות שבהן מוצג הטקסט באתר. הטקסט הוא המאפיין הראשי שבאמצעותו מנועי החיפוש מבינים במה האתר וכל דף בו עוסק. דאג לכלול טקסט באתר שלך בהתאם לסוג האתר ולצרכים שלך. הקפד לעשות שימוש בכותרות ראשיות ומשניות, לשמור על מבנה תקין של הטקסט ומרווחים ושילוב של ביטויי מפתח מסוימים בצורה טבעית ובווריאציות שונות.
      • תמונות – סוג נוסף שתוכל לעשות בו שימוש הוא תמונות. אומרים שתמונה אחת שווה אלף מילים. זה נכון עבור הגולשים אך לא עבור מנועי החיפוש, ובכל זאת כדאי לכלול באתר תמונות רבות לחוויית משתמש גדולה יותר וכמובן בהתאם לצורך בהתאם. לכל תמונה יש ALT TAG שצריך לסדר ונרחיב על כך בהמשך. באתר תוכלו למצוא בדרך כלל תמונות בעמודי תוכן שונות, תמונות נושא למאמרים, תמונות של מוצרים שונים, אינפוגרפיקה ועוד.
      • וידאו – אחד הדברים שידועים כמעלים את אחוזי ההמרה באתר הם סרטוני הווידיאו. מנועי החיפוש יכולים לקרוא את הכותרת/תיאור שתתנו לסרטון באתרכם אולם לא את הסרטון עצמו. ובכל זאת, הוספת סרטונים מתאימים לתכנים שלכם באתר עשויה לשפר את חוויית המשתמש באתרך, להעלות את זמן השהייה של גולש באתר וכן לשדרג את אטרקטיביות התוכן מה שעשוי להגדיל את הסיכוי לשיתוף התוכן ברשתות חברתיות ובאתרים אחרים. כל אלה מסייעים כמובן לקידום האורגני של האתר בדרך זו או אחרת ולכן חשוב לכלול גם ווידיאו באתרך.
      • אודיו – סוג נוסף של תוכן הוא אודיו. תוכל להקליט את עצמך או להשמיע הקלטות אחרות, קטעי מוסיקה או כל קטע אודיו שיכול להיות שייך לאתר ולמה שאתה מציג בו. קטעים אלו מיועדים לאתרים מסוגים מסוימים ולכן ברוב האתרים כיום לא תראה הקלטות אודיו מצורפות אלא יותר טקסטים, תמונות וסרטונים.

      לצד סוגי תכנים פופולריים וחיוניים אלו ישנם סוגים שונים נוספים של תוכן כמו אנימציות, משחקים ועוד. כל אתר צריך להציג את התכנים המתאימים עבורו. כדאי להיוועץ עם חברה לבנייה וקידום אתרים על מנת לאפיין את האתר ולבצע כתיבה שיווקית לאתרי אינטרנט בצורה הטובה ביותר אם אינך מספיק מנוסה בכך.

      אופטימיזציה לתוכן באתר

      כעת שאנו מכירים את סוגי התכנים השונים המפורסמים באתר כדאי שניגש לת'כלס ונכיר יותר לעומק את הדגשים לביצוע אופטימיזציה לתוכן באתר. בעבר מרבית האתרים היו בנויים בתכנות מלא של האתר, אולם היום מרבית האתרים בנויים על פלטפורמות קוד פתוח כמו וורדפרס, ג'ומלה ואחרות. פלטפורמות אלו מאפשרות לנו לבצע אופטימיזציה לאתרים בצורה קלה ונינוחה יותר, וודאי וורדפרס המאפשרת לנו להוריד ולהתקין בחינם תוספי SEO איכותיים המקלים עלינו את עבודת האופטימיזציה לתוכן באתר.

      הדבר הראשון שנרצה לשים אליו לב היא כתובת הURL של העמוד שלנו. נניח שיש לנו אתר העוסק בתחום האילוף כלבים ואחת ממילות המפתח שנרצה לקדם היא "אילוף רועה בלגי בצפון". יש לנו באתר עמוד העוסק באילוף כלב מסוג זה שכתובתו היא כזאת:

      www.mydogsweb.co.il/אילוף-כלבים/רועה-בלגי

      בעברית זה זז שמאלה אבל אנו בטוחים שהבנת את הרעיון. מדובר בעמוד תוכן על אילוף רועה בלגי כאשר העסק שלנו ממוקם בצפון הארץ ולכן אנו רוצים לקדם את ביטוי המפתח "אילוף רועה בלגי בצפון". אם זה הביטוי אותו אנו רוצים לקדם חשוב שנכלול בכתובת הURL של העמוד. אין זה חובה, אולם זה מומלץ ביותר שכן הוא מסייע למנועי החיפוש להבין מהו הנושא המדויק והמלא שבו עוסק העמוד.

      לכן נרצה שכתובת הURL תראה כך:

      www.mydogsweb.co.il/אילוף-כלבים/אילוף-רועה-בלגי-בצפון

      האלמנט הבא שנרצה לשים אליו לב הוא כותרת העמוד שלנו. במערכות קוד פתוח מוכנות, כאשר תקים עמוד תוכן חדש באתר או תעלה מאמר חדש לאתר, תתבקש להוסיף לו כותרת. כותרת זו תהיה הכותרת הראשית של העמוד, היא גם תופיע בשם הכרטיסייה בדפדפן ובנוסף גם תהיה הכותרת שתופיע בתוצאת החיפוש שלכם במנועי החיפוש. כלומר שלא רק שנצטרך לבחור בכותרת שתכלול את מילת המפתח שלנו, אלא גם שהכותרת צריכה להיות מספיק מעניינת ומושכת כדי להגדיל את אחוזי הכניסה לאתר ולהתבלט על פני תוצאות חיפוש אחרות. כותרת ארוכה מידי תיחתך על ידי מנועי החיפוש ואף עשויה להפחית מהרלוונטיות של ביטוי המפתח שלנו. כותרת קצרה מדי עשויה לשעמם ולהפחית מהסיכוי שהגולשים ייכנסו לאתר.

      אלמנט נוסף קריטי הוא ה-meta description – כלומר התיאור. את התיאור הגולשים רואים מתחת לכותרת בתוצאה שלכם בגוגל. נסתכל לרגע על תוצאה אורגנית בגוגל:

      meta description - תיאור העמוד בדף התוצאות של גוגל

      בכחול זו הכותרת (title) שדיברנו עליה קודם. בירוק כתובת ה URL של האתר ומתחת לזה מופיע התיאור. משפט/שניים קצרים המתארים את העמוד אליו הגולש הולך להיכנס. חשוב שהתיאור יהיה קצר, אינפורמטיבי, מניע לפעולה, רלוונטי לתוכן בעמוד אליו הגולש נכנס ואף כולל את ביטוי המפתח המסמן את הנושא העיקרי עליו מדבר העמוד.

      את קוד המטא תיאור אתם מכניסים מיד מתחת לקוד של הכותרת בתגית ה<head> בקוד העמוד שלכם. הקוד נראה כך:

      <meta name="description" content="here we write our description"/>

      במקום החלק האדום כאן נכניס את התיאור של העמוד. כמו כן, במידה והאתר בנוי על וורדפרס, ניתן יהיה להתקין תוספי קידום חינמיים שיקלו עלינו את העבודה ויאפשר לנו להכניס תיאור מעמוד המאמר במשרד האחורי של האתר, שם אנו מעלים ומעצבים את התוכן בצורה קלה ונינוחה (כמעט כמו בעבודה עם WORD).

      הדבר הבא שנרצה להסתכל עליו הן הכותרות. בשפות התכנות ניתן לחלק כותרות מ – H1 ועד H6. כאשר ישנה חשיבות לכותרת הראשית בעיקר ולכותרות המשנה H2 ולכן נתייחס בעיקר אליהן.

      כותרת הדף הראשית (נקראת גם כותרת H1) וזו מראה למעשה למנועי החיפוש את הנושא הראשי בו עוסק העמוד באתר. יש רק כותרת H1 אחת לכל עמוד. במידה והאתר שלך בנוי על וורדפרס או פלטפורמה דומה אחרת קרוב לוודאי שהשדה בו תצטרך להזין את כותרת המאמר או העמוד בטופס העלאת התוכן לאתר – הוא זה שיהיה הכותרת הראשית של העמוד (אותו H1 בשדה התכנות הנראה למנועי החיפוש).

      בוא ונראה דוגמה:

      כותרת h1 באופטימיזציה

      בצהוב ניתן לראות את הכותרת הראשית של העמוד ובסימון האדום את כותרות המשנה (H2). במקרים מסוימים ניתן לשנות את הכותרת הראשית כפי שהיא נראית בעמוד לעומת איך שהיא תופיע בגוגל ובראש הכרטסת בדפדפן. ניתן לעשות זאת באמצעות תכנות העמוד או התקנת תוסף קידום ושינוי הכותרת שתופיע בגוגל באמצעות השדה המתאים בתוסף (נרחיב על כך בהמשך).

      כותרות המשנה (H2) הנן כפי שהן נשמעות – משניות. כלומר שמלבד זה שהן עוזרות לארגן ולסדר את התוכן בצורה נעימה וקלה יותר לקריאה עבור הגולש, הרי שהן חשובות גם למנועי החיפוש לטובת הבאת נושאי המשנה בעמוד והיררכיית התוכן בו. העמוד עוסק קודם כל בנושא הראשי של הכותרת הראשית ובתוכו יש תוכן בנושאים שונים המוצגים בכותרות משנה.

      דבר נוסף שנרצה להזכיר הוא תג ALT והוא בעצם תיוג התמונה תחת מילת מפתח כלשהי. כיום, כמעט בכל עמוד שעבר אופטימיזציה לתוכן ניתן יהיה למצוא תמונה ראשית לאותו עמוד. איננו מדברים על פרסומות אלא על תמונה הקשורה לעמוד התוכן שבעל האתר/הכותב/העורך העלו לאתר במכוון ובהקשר למאמר ותוכנו. התמונה יכולה (וצריכה) להיות מתויגת תחת מילת מפתח מסוימת, דבר נוסף המסייע למנועי החיפוש לבסס את הנושא עליו מדבר התוכן בעמוד המדובר.

      ולבסוף תמיד תזכור שיש אופטימיזציה לתוכן עצמו. התוכן צריך להיכתב עבור הגולש ולא עבור מנועי החיפוש. עליו לחלק ערך ולתת מענה לנושא שחיפש הגולש. לכך מכוונים מנועי החיפוש ולכך גם אתה צריך להתכוון. אם התוכן באתר יכוון לאנשים ויספק להם ערך רב הרי שאתה כבר מקדם את האתר שלך בצורה נכונה ויעילה.

      תוספי קידום לוורדפרס

      אחד היתרונות הגדולים בבניית אתר בוורדפרס היא היכולת להתקין תוספים רבים אשר משדרגים את האתר ואת השימוש שלנו בו (חלקם מוצעים בחינם וחלקם בתשלום) והיכולות לבצע אופטימיזציה לתוכן. אחד מאותם סוגים רבים של תוספים נקרא תוסף SEO. ישנם לא מעט תוספי SEO המוצעים להתקנה אולם אנו ממליצים על תוסף חביב שאנו עושים בו שימוש והוא נקרא Yoast SEO.

      הרעיונות של רוב תוספי הקידום דומים, אולם אתה תוכל לבחור את התוסף הנוח והמתאים עבורך. תוסף Yoast SEO הנו תוסף ידידותי ויעיל הניתן להתקנה בגרסה חינמית דרך חנות התוספים הפנימית במשרד האחורי בוורדפרס.

      הוראות התקנה – היכנס למשתמש הניהול במשרד האחורי של אתר הוורדפרס שלך. היכנס לתוספים -> תוסף חדש. חפש את הכפתור בעמוד זה הנקרא "תוסף חדש" ולחץ גם עליו. כעת בשורת החיפוש הקלד Yoast SEO. ראה היכן יש תוסף בשם זה המדורג גבוה ובעל יותר ממיליון הורדות והתקן אותו. לאחר ההתקנה יש להפעיל את התוסף מעמוד התוספים.

      התוסף מציג לנו 2 נתונים לכל עמוד תוכן באתר (בין אם מדובר בעמוד תוכן בתפריט, דף נחיתה פנימי או מאמר בבלוג האתר) והם:

      Readability – בתרגום חופשי "קריאות". הכוונה היא לכמה המאמר בנוי ומסודר בצורה נוחה ונעימה לקריאה.

      SEO – הכוונה היא לכמה העמוד/המאמר מתאים לפרמטרים המקובלים כיום בעולם הקידום האורגני.

      Yoast מציגים את סולם הציונים שלהם ב3 צבעים שונים: אדום, כתום וירוק. כאשר האדום אומר שדרוש שיפור, הכתום אומר שהמצב סביר אך כדאי לשפר והירוק אומר שהציון הוא טוב.

      מניסיון – בכל הקשור לקריאות המאמר גם כתום זה מספיק וקשה להגיע לירוק גם שם בכל עמוד תוכן באתר, אולם במדד הSEO חובה שיהיה ירוק.

      לכל מדד יש כמה פרמטרים המוזכרים מתחת לעמוד התוכן ומוצגים לפני הצבעים כך שתוכל לראות מה בסדר ומה נדרש בתיקון:

      הצעות לשיפור אופטימיזציה בתוסף yoast

      בתמונה תוכל לראות לדוגמה את הפרמטרים של מדד הקריאות בתוסף. ניתן לראות כי לא מומלץ לכלול משפטים ארוכים מדי במאמר, לפחות לא ביותר מ25% מסך המילים במאמר. במאמר שצולם זה לא המקרה וכפי שניתן לראות הציון הוא עיגול אדום, מה שאומר שזה נדרש בתיקון. פרמטרים נוספים ניתן לראות הן על אורך הפסקאות בכלל וכמות המילים בין כותרות המשנה.

      בדיקת פרמטרים בתוסף yoast

      במדד הSEO ניתן לראות פרמטרים נוספים הקשורים להתאמת המאמר לצרכי קידום ועל מה כדאי לשים לב. כך למשל שגיאה שמילת המפתח הראשית לקידום אינה מופיעה בפסקה הראשונה. ניתן לראות גם כמה פרמטרים נוספים שבמקרה של המאמר המצולם כן התקבל ציוד חיובי, כמו למשל שמילת המפתח כלולה בכתובת הURL של העמוד, שהמאמר מכיל מעל למינימום של 300 מילים, אורך הכותרת ואף הופעה של מילת המפתח הראשית באחד מכותרות המשנה (H2) במאמר. גם אם תעמדו ברוב הפרמטרים תוכלו להפוך את המאמר לקריא וידידותי יותר למשתמש ולמנועי החיפוש. התאמת המאמר למנועי החיפוש באמצעות תוסף קידום זה ותוספי קידום בכלל מקלה עלינו בסידור והזנת התכנים באתר ולכן אם אתה זה שמנהל את האתר שלך ו/או של לקוחותיך, כדאי מאוד שכבר היום תתקין תוסף זה ותכלול אותו כחלק מעבודת הקידום שלך.

      הערכת איכות התוכן

      אחד הדברים החשובים ביותר בתהליך קידום אתרים הוא איסוף המידע, הסקת המסקנות וביצוע שיפור בכל אספקט של הקידום. אחד הדברים החשובים שצריך לעקוב אחריהם הוא כמובן התוכן. אחת לכמה זמן יהיה עליך להעריך את איכות התוכן שלך ולראות אם הוא אכן מספק את הסחורה. לא כל עמוד תוכן או מאמר באתר שלך בהכרח ימכרו או יגרמו לגולש לעשות מה שתרצה, אולם דאגה למס' פרטים חשובים (שלחלקם ניתן לדאוג מיד עם העלאת המאמר לאתר) עשויה לשפר את אחוזי ההמרה באתר ושת"פ של הגולשים.

      • מענה על הכותרת – ראשית יהיה עליך לבדוק שהמאמר אכן עונה על הכותרת של המאמר. קרא את הכותרת של המאמר – וראה האם אכן קיבלת תשובה במאמר למשפט המוצג ככותרת המאמר? אם נכתוב מאמר על "כיצד להכין את הבית להובלה?" וב80% מהמאמר נדחוף רק את הצורך בחברת הובלות ונדבר מעט מאוד על איך להכין את הבית להובלה ומה צריך לעשות ובאיזה שלב, הרי שבמאמר עונה על הכותרת.
      • חלוקת ערך לגולש – בהמשך לסעיף הקודם, חשוב לבדוק שהתוכן אכן מחלק ערך לגולש. האם הוא עונה על הצרכים של הגולש? האם הוא מספק לו תשובה? דרך שבה יוכל ללכת בצעדיו הבאים? האם הוא יודע מה לעשות כעת? לדוגמה אם כתבנו מאמר איכותי על אילוף כלבים, הרי שלא נכתוב סתם מאמר על כמה זה חשוב לאלף כלבים, שיהיו ממושמעים, שיעשו צרכים בחוץ וכו'. גם לא נאמר באופן כללי שהם צריכים תזונה מסוימת או שצריך ללמד אותם איך לשבת או לא לנבוח על אורח שנכנס הביתה, אלא ממש להסביר כיצד עושים זאת. אנו מבינים שלעתים המאמר קצר יותר כדי לעמוד בתקציב הלקוח ולא תמיד אפשר להכניס הסברים מפורטים, אולם לצד כמה הסברים כלליים חשוב שיהיו גם כמה דוגמאות מפורטות יותר שייתנו ערך אמיתי לגולש. דוגמה נוספת היא פרק זה שאתה קורא כעת המסביר על הערכת איכות התוכן. איננו מציגים רק כמה זה חשוב להעריך את התוכן ולשפר אותו אלא ממש מסבירים על כמה וכמה אספקטים חשובים בתוכן שחשוב לשים אליהם לב בעת כתיבה והעלאת מאמר לאתר. אתה כקורא – תצא עם מידע מועיל שתוכל באמת לעשות בו שימוש והתוכן עונה על הציפיות שלכם שנוצרו בקריאת הכותרת.
      • חווית הקריאה והגלישה – בסופו של יום מנועי החיפוש שמים דגש על חוויית המשתמש. מושג זה תפס תאוצה בשנים האחרונות וכולל בתוכו את כל הדברים שאנו מדברים עליהם ברמת איכות התוכן, מענה, חלוקת ערך, מבנה מסודר של המאמר, הפניות מהירות למקורות נוספים ועוד. הקפד על חוויית קריאה וגלישה נעימה עבור הגולשים באתר שלך על מנת לשדרג את חוויית המשתמש שלהם מה שבסופו של דבר יסייע בקידום האתר בגוגל.
      • אורך המאמר – אין תשובה חד משמעית לגבי אורך המאמר המומלץ לטובת הקידום האורגני שלו. ישנן המלצות לגבי מבנה מומלץ למאמר ועל כך נדבר בהמשך. כן מומלץ שמאמר שעולה לאתר אותו מקדמים יהיה לכל הפחות באורך 300 מילים, אם כי מקדמים רבים מאמינים כי מאמרים ארוכים ומעמיקים יותר הם דווקא אלה שמחלקים יותר ערך, מגדילים את זמן השהייה של הגולש באתר וכך למעשה מרוויחים נקודות זכות נוספות בקידום האתר. שימו לב כי זה נכון והגיוני מצד אחד אולם מצד שני רבים שיגיעו לעמוד תוכן לטובת קריאת מאמר מהיר או מציאה מהירה של מידע ספציפי וייתקלו בעמוד תוכן הכולל כמה אלפי מילים בתוכו וודאי ירצו לעזוב מיד את הדף. לכן גם שיעור הנטישה יגדל וזה עשוי לאזן את עניין השהייה באתר.
      • המלצות למאמרים נוספים – כדאי שבסוף המאמר תהיינה המלצות למאמרים נוספים באתר. אלה יכולים לסייע בהובלת הגולש ממאמר למאמר, להגדיל את זמן השהייה של הגולש באתר ואף לספק לו ערך נוסף.
      • קישורים פנימיים – הרבה נוטים לזלזל בחשיבותם של הקישורים הפנימיים. בהמשך נרחיב על חשיבותם אך בגדול תדע כי חשוב לכלול מכל מאמר/עמוד תוכן באתר לפחות קישור או שניים לעמוד תוכן אחר באתר.
      • הנעה לפעולה – בכל מאמר/עמוד תוכן באתר חשוב שתהיה הנעה לפעולה. חשובה שההנעה לפעולה תהיה ברורה ונגישה. ההנעה לפעולה יכולה להיות להשאיר פרטים בעמוד, להתקשר ישירות לבית העסק, לבצע הזמנה דרך האתר (כלומר רכישה של מוצר/שירות) או אפילו לגשת לקרוא מאמר המשך או מאמר אחר.
      • התאמה לתוסף SEO – (או שימוש בכלים שונים כמו MOZ PRO למשל, אלט טאג, כותרת מעניינת שכוללת את מילת המפתח, מבנה תקין וכו') אם אתה מעוניין בקיצור תהליכים ובקבלת עזרה מקצועית תוכל להתקין תוסף SEO לאתר שלך, אם אכן מדובר באתר וורדפרס כמובן, ולהיעזר בתוסף להעריך את איכות התוכן והתאמתו לקידום האורגני, תוך קבלת הערות ותיקון התוכן בעת או לאחר העלאתו לאתר.

      אהבתם? שתפו על מנת שכולם ידעו!

      פרק 4: כתיבת תוכן

      כתיבת תוכן לקידום אתרים החלק המרכזי אולי של כל עולם השיווק באינטרנט ובטוח בעולם הקידום האורגני הוא התוכן. מלבד זה שהתוכן צריך להיות מעניין, לספק ערך לגולש ולתת לו מענה ישנם...
      מעבר לפרק הבא

      לקרוא זה לא מספיק, קידום צריך גם לעשות!

      מעוניין בשירותי קידום אתרים מקצועיים?

      השאירו פרטים וקבלו שירות קידום אתרים מקצועי