Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

אין לכם זמן? פשוט השאירו פרטים ואנחנו נחזור אלכם

השאירו פרטים עכשיו! אנחנו כבר נדאג לכל השאר

    אין לכם זמן? פשוט השאירו פרטים ואנחנו נחזור אלכם

    שיחה מהירה השאירו מספר אנחנו נחייג

    אתר שומר שבת

    כל מה שצריך לדעת על אתרים שומרי שבת

    אתר שומר שבת

    אנו יודעים כי מדינת ישראל, על אף שבסיס קיומה הינו על טהרת הדת היהודית, מורכבת ממגוון רחב של אנשים ממקומות שונים, דתות שונות וכו'. בכל זאת, מרבית הקהילה בישראל היא קהילה יהודית, החל משומרי מסורת ועד הקהילה החרדית. בשל העובדה שמדובר בחלק גדול מאוד בקהילה הרי שאי אפשר להתעלם ממנה ומהצורך של בעלי אתרים רבים לקיים את המושג הנקרא אתר שומר שבת. אתרים אלה בדרך כלל מושבתים למשך 25 שעות החל משעת כניסת השבת ועד שבת צאת השבת ובה בעלי האתר מבקשים מהגולשים לחזור אל האתר בצאת השבת. הבעיה עם השבתה מסוג זה היא שהבוט של גוגל, שאינו מבחין באתר אם הוא שומר שבת או לא ולכן עשוי לגרום לנזק גדול מאוד בקידום האורגני של האתר בגוגל. עם זאת, ניתן להתגבר על כך.

    מה בדרך כלל הצעדים הננקטים לשמירת שבת באתר שלנו?

     

    • מורידים את האתר באופן זמני. בדרך כלל ל 25 שעות מכניסת שבת עד צאת השבת.
    • מבצעים הפניה זמנית של כל עמודי האתר לעמוד יחיד, כשר.
    • מקפיצים פופ אפ ומבקשים מהגולשים לחזור אל האתר במוצאי שבת.
    • חוסמים את אפשרויות הרכישה, הפרסומות וההכנסות האחרות דרך האתר.

    מה אומרת חוות דעת הלכתית בנושא אתרים שומרי שבת?

    לאחר בירור עם רב מוכר ממכון צומת למדע ותורה, נבדק סוגיית אתרים שומרי שבת ובין היתר נאמרו הדברים הבאים: אין איסור הלכתי להחזיק אתר בשבת. גם מוסדות דתיים רבים אינם סוגרים את אתריהם בשבת, כולל אתרים שמהם ניתן לרכוש ספרים או מוצרים שונים. הסיבה לכך היא שאין חובה למנוע מאנשים אחרים לחלל את השבת ולגלוש באתר/לבצע בו רכישה. אלה שמורידים את האתר מיוזמתם או חוסמים את האתר עם חלוץ קופץ עד צאת השבת עושים זאת מטעמים חינוך ומטעמי קידום השם, אולם לא חלה עליהם החובה לעשות זאת. יש המגדילים ומקפידים אף שההכנסות וטובות שיוצאות מהאתר בשבת יינתנו לתרומה אולם שוב מדובר בהמלצה מתוך הרצון לקידוש השם ולא חובה.

    האם אתר שומר שבת יכול להיפגע בקידום האורגני שלו בגוגל?

    אחת הבעיות הגדולות בקידום אורגני של אתרים שומרי שבת היא העובדה שהאתר יכול להיפגע במיקום שלו בגוגל בצורה קשה בשל השבתות אלה. הבוט של גוגל אינו מבדיל בין אתר רגיל לאתר שומר שבת ועל כן צריך למצוא פתרון טכנולוגי שמסייע בהפחתת הסיכון לענישה. מרבית האנשים פשוט עושים שימוש בקוד JAVA SCRIPT פשוט כדי לבצע הפניה מהאתר לעמוד נחיתה שבו מעדכנים את הגולשים שהאתר שומר שבת ומזמין אותם לחזור במוצאי השבת. הפעולה הינה פשוטה מבחינה טכנית ומאוד נוחה לבעלי אתרים, אולם הפניה זו יכולה לגרום ל2 תקלות עיקריות פוטנציאליות בגוגל: הראשונה היא שהבוט של גוגל עשוי לסווג את ההפניה כפעולה חשודה הנקראת גם SNEAKY REDIRECT והתקלה השנייה היא שהפניה זו עשויה להתפרש על ידי גוגל כמו הפניה 301 וזו עשויה לגרוע מהכוח והסמכות של עמודי האתר הקיימים ולהשפיע באופן מהותי על אינדוקס האתר בגוגל.

    האם גוגל לא מכירים באתרים שומרי שבת וחסים עליהם מפני ענישה? כיצד ניתן להתמודד עם זה?

    אז מה כן ניתן לעשות? ובכן לא פעם הובאה לידי גוגל הסוגייה של אתרים שומרי שבת ובכלל הצורך של אנשים רבים בעולם להשבית את האתר ליום אחד, בין אם מדובר בשבת או לטובת יום חג כזה או אחר. כיצד עושים זאת מבלי שזה יפגע בדירוג האתר בגוגל? באמצעות HTTP STATUS CODE 503.

    כדי ליישם בצורה נכונה אתרים שומרי שבת, ניתן להשתמש בסטטוס 503, כלומר הורדה זמנית של האתר לצרכי תחזוקה. בצורה זו הקוד מסמן לבוט של גוגל לא לסרוק כרגע את האתר ולחזור אליו במועד מאוחר יותר. ניתן לדווח לזחלן גם בדיוק במועד החזרה של האתר. כך ניתן להשאיר את האתר באוויר עם חלוץ קופץ המסביר שהאתר שומר שבת ומזמין את הגולשים לחזור אליו במוצאי השבת או ממש להוריד את האתר מהאוויר ליום אחד, להציג עמודה שגיאה מותאם ומעוצב המסביר לגולש את אותו הדבר.

    טיפ חשוב לסיום:

    לסיום, חשוב לוודא שבמוצאי שבת אתם מחזירים את האתר מסטטוס 503 לסטטוס 200. הסיבה לכך היא כיוון שלאחר כמה ימים שבהם האתר מעודכן בסטטוס 503, גוגל עשויה לחשוב שמדובר במשהו קבוע או ארוך טווח ולהוריד את עמודי האתר בדירוגים כדי להציג לגולשים שלה תוצאות רלוונטיות, עדכניות וקיימות.

     

    אהבתם? שתפו על מנת שכולם ידעו!

    להיות לקוחות שלנו כבר ממחר

    קראתם מספיק? אנחנו כאן נעשה הכל עבורך

    הרשמו עכשיו והצטרפו לאלפי לקוחות מרוצים אצלנו