Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

אין לכם זמן? פשוט השאירו פרטים ואנחנו נחזור אלכם

השאירו פרטים עכשיו! אנחנו כבר נדאג לכל השאר

    אין לכם זמן? פשוט השאירו פרטים ואנחנו נחזור אלכם

    שיחה מהירה השאירו מספר אנחנו נחייג

    לדעת כל מושג מילון המונחים של לאוס

    היררכיית אתר – Website Hierarchy

    היררכיית אתר אינטרנט

    כאשר אנו גולשים בתוך אתר אינטרנט כלשהו אנו, כבני אדם, יכולים להעריך אילו עמודים חשובים יותר ואילו עמודים חשובים פחות באתר. נוכל לסווג אותם לפי רמת חשיבות מסוימת או כראות ענינו ומה שחשוב לנו באתר אך מה קורה לגבי מנועי החיפוש? כיצד גוגל יודעת להגדיר איזה עמוד חשוב יותר ואיזה פחות? הרבה יטענו שעמוד הבית הוא הכי חשוב ולכן הוא מקבל את רוב הכוח של הקידום אולם גם זה לא תמיד נכון. היררכיית אתר הוא מושג שיכול לעזור לנו במקרה הזה והוא נועד לסייע לנו להעביר לגולשים ולמנועי החיפוש את מבנה האתר בצורה מסודרת ונכונה יותר. לא רק שזה יעזור לגולשים להבין ולהתמצא טוב יותר באתר ולשפר את חוויית השימוש שלהם באתר זה גם יעזור לגוגל ומנועי החיפוש האחרים להבין את ההיררכיה של התוכן באתר שלכם.

    כיצד היררכיית האתר מתבצעת בפועל?

    יש כמה הנחות יסוד שטוב להשתמש בהם למען הסדר הטוב. בניית היררכיית אתר היא בעצם מיפוי נכון של האתר שלכם והעמודים הפנימיים בו לפי קטגוריות, תתי קטגוריות ועוד. כך למשל עמודים פנימיים: עמודי מידע, פוסטים בבלוג, עמודי מוצר ואחרים – נסדר לפי קטגוריות. אם צריך לאותן קטגוריות יהיו תתי קטגוריות. הקטגוריות הראשיות יצאו מהתפריט הראשי של האתר בדרך כלל ויהיו התחנה השנייה מדף הבית.

    • עומק הקטגוריות – חשוב לדעת כי ככל שהעמוד "רחוק" יותר מעמוד הבית כך החשיבות שלו הנה קטנה יותר בעיני מנועי החיפוש. בדרך כלל מומלץ שהעומק יגיע עד 4 שלבים לכל היותר. כלומר דף הבית -> קטגוריה -> תת קטגוריה -> עמוד.
    • כמה עמודים צריך בכל קטגוריה? – ובכן אתם יכולים לכלול כמה עמודים שאתם רוצים בכל קטגוריה אולם אם אתם פותחים קטגוריה חדשה או תת קטגוריה חדשה חשוב שיהיו בה לפחות 2 עמודים. אם יש רק עמוד אחד בקטגוריה אז הוא יכול להיות קטגוריה בפני עצמו ולא צריך להגיע עוד שלב לעומק בשביל אותו עמוד.
    • מכנה משותף – חשוב שכל העמודים באותה קטגוריה יהיו תחת אותו מכנה משותף. זה משהו שאמור לקרות גם ככה מבחינה הגיונית אך תופתעו לגלות שזה לא כך בכל האתרים ולעתים אנו מוצאים עמודים שלא קשורים לקטגוריה מסוימת ובטח שלא אמורים להיכלל בה.

    היררכיית אתר

    איך נדגיש את היררכיית האתר בפני גוגל?

    יש כמה דרכים לעשות זאת:

    1. באמצעות תפריט הניווט הראשי באתר – תוכלו פשוט לבנות את התפריט הראשי סביב הקטגוריות, תתי הקטגוריות והעמודים הרלוונטיים.
    2. תוכלו לבצע את ההיררכיה דרך כתובות הURL שלכם: בדרך כלל השיטה הטובה ביותר היא לחלק את העמודים באתר לספריות/קטגוריות ולכל קטגוריות יהיה מילת המפתח שלה. מעבר עמוק יותר יכלול / בכתובת. לדוגמה: www.leos.co.il/blog/post1 . במקום post1 יופיעו כל העמודים הנמצאים באותו הבלוג. אם מדובר בקטגוריה אז תופיע שם קטגוריה ולאחריה עוד / ואז ביטוי המפתח שהוא השם שנתנו לפוסט בכתובת הURL.
    3. פירורי לחם – BREADCRUMB – הנה דרך נהדרת נוספת להציג לגוגל את היררכיית האתר שלכם והיא באמצעות מונח הנקרא פירורי לחם. מדובר למעשה בשורת ניווט הנמצאת בדרך כלל מעל התוכן, בראש אותו עמוד, המציג את שורת הניווט של העמוד, דרך עמודי האב שלו ועד דף הבית. לדוגמה:
      לאוס -> מילון מונחים -> היררכיית אתר
      זו למשל תהיה פחות או יותר שורת הניווט של עמוד התוכן הזה שאתם קוראים (ייתכן ויהיה ביטוי נוסף אך הבנתם את הרעיון).
      באמצעות פירורי לחם גוגל יודע לסווג את ההיררכיה של עמודי התוכן באתר שלנו, לאילו עמודי אב או קטגוריות הם שייכים ומה המרחק שלהם מדף הבית. דרך נהדרת גם לחזק סמיכות של עמוד מסוים לפי ביטוי המפתח הראשי שלו.

    תן למקצוענים שלנו לקדם את העסק שלך כבר היום

    מחפש מומחה לעסק שלך בנושא שחפשת? אנחנו כאן