Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

אין לכם זמן? פשוט השאירו פרטים ואנחנו נחזור אלכם

השאירו פרטים עכשיו! אנחנו כבר נדאג לכל השאר

    אין לכם זמן? פשוט השאירו פרטים ואנחנו נחזור אלכם

    שיחה מהירה השאירו מספר אנחנו נחייג

    לדעת כל מושג מילון המונחים של לאוס

    שיווק שותפים – Affiliate Marketing

    מה זה שיווק שותפים

    תארו לכם שעל כל סרט שהמלצתם לחברים שלכם והם באמת הלכו הייתם מקבלים 10-15 שקלים מכל כרטיס שהם שילמו עליו? תארו לכם שהייתם מקבלים 30%-50% מסך כל מכירה של כל מוצר/שירות/מקום שהמלצתם עליו ליקיריכם והם באמת רכשו אותו/ביקרו בו וכו'. שיווק שותפים הוא מונח מתחום השיווק והפרסום המתייחס לשיווק של מוצר/שירות מסוים כאשר המשווק שמתווך בין הלקוח לבעל המוצר/השירות מקבל נתח מכל מכירה. יש כמה סוגים של שיווק שותפים וסוגי תגמול: תגמול לפי מכירה, תגמור לפי ליד (אדם שהשאיר פרטים והתעניין במוצר/בשירות), תגמול לפי פעולה, תגמול לפי כמות צפיות ועוד.

    מה זה בעצם שיווק שותפים וכיצד זה עובד?

    על הנייר מדובר בהסבר פשוט: המשווק מביא לקוחות שרוכשים את המוצר או השירות של גוף מסוים ואותו גוף מתגמל אותו באחוזים שסוכמו ביחס לסכום העסקה. לדוגמה:

    אדם המוכר ספר דיגיטלי באתר שלו ב97 ₪ ומציע לכל משווק שימכור את הספר שלו 50% מהמכירה. מכיוון שמדובר במוצר דיגיטלי האחוזים הגדולים הם בהחלט אפשריים ונפוצים מאוד בתחום שיווק השותפים אם כי עבור מוצרים/שירותים מסוימים גם 10% או פחות יכולים להיחשב נתח יפה מכל מכירה (לדוגמה ברפואת שיניים, ניתוחים פלסטיים, הסרת שיער בלייזר, עריכת דין, תיווך נדל"ן ועוד).

    משווקי אינטרנט מנצלים את הכוח של האינטרנט כדי לשווק מוצרים ושירותים באמצעות שיווק שותפים ועל ידי כך מייצרים הכנסה שלא תלויה בבוס מסוים או בשעות עבודה מסוימות. כך למשל אנשים שבנו אתר בתחום הדיאטה ואורח חיים בריא ומשווקים אינספור מוצרים ושירותים בתחום זה. הם מעודדים את הגולשים שלכם להיכנס לאותם אתרים המציעים את השירותים -> הגולש שנכנס דרך הקישור של בעל האתר רוכש/מזמין את המוצר -> ובעל האתר מקבל כסף.

    כיצד זה מתבצע מבחינה טכנית?

    בעל האתר נירשם לרשת שותפים (אתר עם מערכת המציעה אפשרות לתווך בין משווקים לבעלי מוצרים/שירותים המעוניינים לשלם נתח מהעסקאות כדי שיביאו להם לקוחות) ויכול לבחור את המוצרים שהוא רוצה לקדם. הוא מקבל קישור מיוחד עם ID אישי שלו שכאשר גולש לוחץ על אותו קישור דרך האתר של המשתמש או דרך כל פלטפורמה אחרת, מושתל אצלו במחשב/במכשיר הטלפון COOKIES המספרים לדפדפן ולרשת השותפים שהוא הגיע דרככם. כל זמן שהקוקיז פעיל (עד שמושתל קוקיז של מתחרה או עד חצי שנה-שנה בערך) כל עוד הלקוח רוכש מוצר אתם מקבלים נתח.

    הכירו את הצדדים בעסקה:

    • רשת השותפים – אותו אתר ומערכת המתווכים בין המשווקים והמפרסמים. מכיוון שהאתר גובה את האחוזים שלו מהשותפים ו/או מבעלי העסקים אז התשלומים בין הצדדים נעשים בצורה מאובטחת דרך אותו אתר בקיזוז האחוזים שלהם.
    • המפרסם – נרשם לתכנית השותפים או בונה אחת פרטית משלו לעסק שלו באמצעות מתכנת. הוא מפרסם את המוצרים/השירותים שלו ומאפשר למשווקים לקדם אותם בתמורה לאחוז מסוים שהוא מגדיר מראש.
    • המשווק – מי שמקדם את המוצר/השירות דרך קישור השותפים ומעודד אנשים להתעניין במוצר או בשירות דרך אותו קישור.
    • הקונה – הלקוח אשר משלם עבור רכישת המוצר או השירות.

    מהם היתרונות של שיווק שותפים באינטרנט?

    שיווק שותפים היא דרך נהדרת לייצר כסף עבור משווקי אינטרנט, יזמים ובעלי אתרים שאינם מצליחים להכניס כסף בדרך אחרת או בוחרים לייצר את מירב ההכנסה שלהם דרך שיווק שותפים. כמו כן יכולים בעלי אתרים למקסם רווחים מהאתר על ידי פרסום וקידום מוצרים ושירותים נוספים ועל ידי כך לייצר הכנסה נוספת. מעבר לכך היא דרך נהדרת להכניס כסף באמצעות האינטרנט למי שאין לו מוצרים/שירותים משלו ורוצה לקדם מוצרים של אחרים. אפשר לעשות זאת גם דרך הרשתות החברתיות, רשימת התפוצה שבניתם בתחום מסוים ועוד.

    תן למקצוענים שלנו לקדם את העסק שלך כבר היום

    מחפש מומחה לעסק שלך בנושא שחפשת? אנחנו כאן