Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

אין לכם זמן? פשוט השאירו פרטים ואנחנו נחזור אלכם

השאירו פרטים עכשיו! אנחנו כבר נדאג לכל השאר

    אין לכם זמן? פשוט השאירו פרטים ואנחנו נחזור אלכם

    שיחה מהירה השאירו מספר אנחנו נחייג

    לדעת כל מושג מילון המונחים של לאוס

    קניין מדיה – Media Buyer

    מה זה קניין מדיה?

    אחד המקצועות שקיבלו משמעות חדשה בשנים האחרונות הוא המדיה באייר. בעבר מרבית הקמפיינים היו מנוהלים מול הטלוויזיה, הרדיו והעיתונות (שלטי חוצות ודפוס) אולם כיום עם ההשתלטות של האינטרנט על עולם הפרסום התפקיד מקבל משמעות חדשה ועל קניין המדיה נדרש לשלוט במגרש המשחקים של האינטרנט, לייצר את הקשרים המתאימים ולדעת לספק לבעל העסק את שטחי הפרסום הטובים ביותר לצרכים שלו כדי להקים עבורו קמפיין פרסום אטרקטיבי ומועיל.

    מה תפקידו של המדייה באייר בפועל?

    קניין מדיה או MEDIA BUYER אם תרצו הוא אדם שתפקידו בכוח הוא לאתר ולרכוש שטחי פרסום ומדיה המיועדים לטובת קידום בעל העסק וזאת בהתאם לצרכיו. קניין המדיה פועל גם בעולם האופליין של הפרסום וכיום גם בעולם האונליין כמובן. הוא מאתר אתרים עם טראפיק גבוה וכן אזורי מדיה פוטנציאליים לפרסם בהם, פונה לבעלי האתרים ומנהל משא ומתן לגבי רכישת שטחי פרסום. לצד זה הוא פועל לטובת רכישת שטחי מדיה גם ברשתות החברתיות, בגוגל, באמצעות רכישת רשימות תפוצה או פרסום ברשימות תפוצה, איתור ושכירת שירותי כוכבי רשת למיניהם המשפיעים על דעת הקהל ועוד. תפקיד זה לא נולד בעולם השיווק הדיגיטלי והיה קיים לאורך השנים בתחומי הפרסום השונים אולם כיום גם פופולרי מאוד בעידן האינטרנט.

    דוגמה:

    נניח שהלקוח של המדיה באייר הוא חברת עורכי דין המתמחה בדיני תעבורה. קהל היעד של העסק הוא ככל הנראה אנשים הנתבעים או מעוניינים לתבוע במשהו הקשור לרכב שלהם/רכב אחר. על כן סביר להניח שקהל היעד יהיה אנשים מעל גיל מסוים שסביר שיש להם רישיון כבר. כמו כן, ייתכן וקניין המדיה יחליט שפורום בנושא רכבים ותחבורה יכול להיות מקום נהדר לפרסם בו באנר עליון לשירותי הלקוח שלו. הרי שקהילת הפורום שואלים שאלות בנושא רכבים ולעתים אולי בנושא מקרים שקרו להם עם רכבים וכד'. גם רכישה של שטחי פרסום בקבוצות של אוהבי רכבים בפייסבוק או קבוצת עורכי דין בפייסבוק יכולה להתאים אולם ככל שקהל היעד יותר ממוקד כך ייטב.

    לסיכום, תפקידו של המדיה באייר מאז ומתמיד הייתה חשובה וכיום בעידן הדיגיטלי שבו בעלי עסקים יכולים לפרסם באינספור מקומות באינטרנט תפקידו הולך ומתעצם וגם החשיבות שלו. המטרה שלו היא לא רק לאתר את המקומות הטובים ביותר לפרסום אלא גם לפנות לבעלי האתרים, לקיים משא ומתן ולייצר את שת"פ הטוב ביותר שיוכל להשיג והמחירים הטובים ביותר שיוכל להשיג.

    קניין מדיה

    תן למקצוענים שלנו לקדם את העסק שלך כבר היום

    מחפש מומחה לעסק שלך בנושא שחפשת? אנחנו כאן