Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

אין לכם זמן? פשוט השאירו פרטים ואנחנו נחזור אלכם

השאירו פרטים עכשיו! אנחנו כבר נדאג לכל השאר

    אין לכם זמן? פשוט השאירו פרטים ואנחנו נחזור אלכם

    שיחה מהירה השאירו מספר אנחנו נחייג

    לדעת כל מושג מילון המונחים של לאוס

    פריצת צמיחה – Growth Hacking

    פריצת צמיחה

    פריצת צמיחה בעברית הוא מונח מתחום עולם העסקים שמצד אחד נחשב לאחד הדברים החמים בתעשיית העסקים בארץ ובעולם ומצד שני עדיין תחום שמעט לוט בערפל וקשה מאוד להגדיר אותו. את המונח טבע לראשונה שון אליס שליווה עסקים רבים להצלחה ועזר לחברות לצמוח עד לרמת הנפקה בבורסה מה שגרם לכך שחברות רבות פנו אליו ושילמו הון עבור שירותיו. לפיו, GROWTH HACKING הוא הליך שבו נרצה לבצע שינויים במינון גבוה ולהגיע למסקנות מהירות מה עובד יותר טוב ומה פחות טוב, לדעת לסנן את הפחות  טוב ולהמשיך לשפר את היותר טוב.

    מה ההבדל בין B/A טסטינג לפריצת צמיחה?

    אם אתם מתחום השיווק, הפרסום או העסקים סביר להניח שנתקלם בביטוי B/A טסטינג שבו אנו מבצעים ניסויים שונים כדי לשפר את ביצועי הקמפיין או יחסית ההמרות בדרך כלל. פריצת צמיחה לעומת זאת דורשת יכולות אנליטיות  מתקדמות יותר, אומץ ויצירתיות. כמו כן המטרה הינה לחתוך במהירות מה שלא מספק את התוצאות הטובות ביותר ולהתקדם הלאה.

    היתרונות של GROWTH HACKING:

    • מבצעים את השינויים היכן שצריך – בשיטה זו של פריצת צמיחה לא צריך לשנות כל פרט קטן. מתמקדים תחילה בפרטים שעשויים להוביל לשינויים הגדולים ביותר בתוצאות (בדומה לעקרון פארטו המוכר) ורק אחר כך אם נרצה נתחיל לרדת לפרטים. לדוגמה: אם הצבתם פרסומת טקסט באתר שלכם ואתם רוצים לבחון את ה CTR שלה אז לפני שנשנה טקסט במודעה או את הצבע של הכותרת בה – נבחן תחילה את המיקום הטוב ביותר של המודעה.
    • ניתן לעשות שימוש בכלים שונים בעלות מזערית על מנת לבצע את הניסויים הללו, למדוד את התוצאות ולהסיק את המסקנות. המסקנות והפעולות הבאות עשויות להשליך ישירות את ההכנסות בחברה ועל כן מדובר בהשקעה מזערית ומשתלמת.
    • לא צריך להמציא את הגלגל – ניתן להשתמש בתבניות שיווק קיימות שעובדות ולהלביש עליהן את המידע הרלוונטי לעסק שלנו. כמובן מבלי לפגוע בזכויות יוצרים.
    • מבצעים מספר רב של ניסויים במקביל כדי להגיע לתוצאות מיטביות ולבחון כמה זירות במקביל.

    החסרונות של פריצת צמיחה:

    • דורש אומץ והגדלת ראש, יצירתיות ועבודה סיזיפית.
    • דורש שיתוף פעולה בין העובדים/המחלקות בחברה. לרוב ההחלטות שיתקבלו לא יוכלו להתקבל על ידי בעל תפקידים אחד בחברה כדי שהעבודה הנדרשת או התוצאות שיהיו ישפיעו גם על בעלי תפקידים אחרים.
    • נדרש פרופיל מגוון של אנשים – ככל שהאנשים בחברה יהיו מגוונים יותר בהכשרות ובתכונות שלהם כך יהיה ניתן להגיע בדרך כלל לתוצאות טובות יותר.

     

    תן למקצוענים שלנו לקדם את העסק שלך כבר היום

    מחפש מומחה לעסק שלך בנושא שחפשת? אנחנו כאן