קידום אתרים > מונח > מסחר אלקטרוני – eCommerce
לדעת כל מושג מילון המונחים של לאוס
מסחר אלקטרוני – eCommerce
מסחר אלקטרוני – eCommerce – מדובר על שיטת מסחר אשרה מתבצעת באופן אלקטרוני דרך רשת האינטרנט. מסחר זה מתאר סוגים רבים ומגוונים של פעולות, קניה, מכירה, הפצת מידע, שירותים שונים וגם תמיכה בגולשים. אתרים ייעודיים ותוכנות אשר מיועדות למטרה זו קיימת אפשרות לבצע פעולות רבות באופן אוטומטי וללא מפגש כל שהוא בין מוכר וקונה. המסחר האלקטרוני מתחלק לשלושה סוגים עיקריים- עסקה קמעונאית בין לקוח מזדמן לאתר כך שהלקוח מבצע את העסקה בכוחות עצמו מבלי לערב גורמים נוספים, עסקה סיטונאית שכוללת שני גופים עסקיים שמאופיינת בדרך כלל בקשר ארוך טווח ועוסקת בעיקר בחומרי גלם, ציוד ועוד, עסקה בין שני לקוחות פרטיים כגון לוחות מודעות שונים שמאפשרת ללקוח הפרטי לקיים קשר עסקי עם לקוח פרטי אחר. היתרונות למודל זה מביאים לצמיחה כלכלית משמעותית מאוד. כך גם עסק קטן יחסית יכול לספק שירות או למכור מוצר לאנשים שנמצאים מעבר לים או מעבר לרחוב. כמו כן, המסחר האלקטרוני פתוח 24 שעות ביממה, וגם כאשר מדובר בשעות בלתי שגרתיות. כך שבמקום לשלם שעות נוספות לעובדים בחנות פיזית, ניתן ליהנות מחנות אלקטרונית ולהציע לגולשים לרכוש מוצרים בכל שעה פנויה.
כאשר עובדים בשיטת המסחר האלקטרוני, יש צורך לדאוג לנושא האבטחה, שכן בעת ביצוע העסקאות פרטי אמצעי התשלום של הגולשים עלולים ליפול לידיהם של האקרים מיומנים. כך, במסחר האלקטרוני נהוג להשתמש באמצעי הגנה שונים כמו ביצוע אימות של בעל הכרטיס בעזרת שירותים כמו Visa או קנייה בטוחה, שימוש בחשבון פייפאל או רכישת תעודת SSL והטמעת פרוטוקול הצפנה זה.