Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

אין לכם זמן? פשוט השאירו פרטים ואנחנו נחזור אלכם

השאירו פרטים עכשיו! אנחנו כבר נדאג לכל השאר

    אין לכם זמן? פשוט השאירו פרטים ואנחנו נחזור אלכם

    שיחה מהירה השאירו מספר אנחנו נחייג

    כל מה שצריך לדעת על סכמות לאתרי אינטרנט

    מה זה סכמה ומה זה נתונים מובנים?

    הסבר מקיף במאמר הבא!

    נתונים מובנים – סכמה (Schema)

    סכמות (Schema) ונתונים מובנים

    אין ספק, שבשנים האחרונות מנוע החיפוש של גוגל השתפר באופן משמעותי, הפך למתוחכם יותר, וכיום יותר מבעבר הוא יודע לזהות הקשרים, נושאים שבהם עוסק עמוד אינטרנט מסוים, וגם מהו המידע הקריטי והחשוב באמת מבין אוסף של פרטי מידע הקיימים באתר. אולם, על אף ההתקדמות הממשית הזאת, לא תמיד מסוגל מנוע החיפוש לנתח היטב את סוגי התכנים השונים המנוהלים באתר אינטרנט, סדור ומתוכנן ככל שיהיה.

    מה זה סכמה (schema)?

    סכמות הן תבניות של נתונים מובנים, והן מסייעות למנועי החיפוש, ובפרט לגוגל, להבין במה עוסק פריט התוכן אליו מתייחסת הסכמה. על מנת לסייע באמת למנועי החיפוש להבין היטב את האובייקטים השונים המוטמעים באתרי אינטרנט הפזורים ברשת, היה הכרח ביצירת פרוטוקול סדור שיגדיר את סוגי הסכמות השונים, ואת סוגי המאפיינים השונים הקיימים בהן.

    לשם כך התכנסו אנשים טובים מ – Google, Yandex, Yahoo, Microsoft ועוד רבים בתעשייה, כולל חברים ב – W3C והגדירו בצורה סדורה ומוקפדת סכמות רבות שבהן יוכלו בעלי אתרים לעשות שימוש ולהטמיע באתרים שלהם.

    גם האתר שלך צריך לעבור תהליך קידום אורגני בגוגל, זה הזמן להתקדם!

    משאירים פרטים ואנחנו חוזרים בהקדם האפשרי עם ההצעה האטרקטיבית ביותר:

      נתונים מובנים - סכמה (Schema)

      אילו סוגי סכמות קיימים?

      קיימים לא מעט סוגי סכמות אשר מתייחסים הן לפריטי מידע עשירים ובעלי מורכבות גדולה כמו ארגונים, והן לפריטי מידע מצומצמים יותר כגון מאמרים. באתר schema.org ניתן למצוא פירוט על כלל סוגי הסכמות הקיימים. העיקריים שבהם מאפיינים, למעשה, פריטי מידע מסוג מאמרים, ספרים, אירועים, עסקים מקומיים, ביקורות, עובדות, מתכונים, מוסיקה, פודקאסטים, משרות ועוד פריטי מידע רבים אחרים.

      לסכמות ישנה השפעה על הדרך שבה מוצגים הנתונים לגולש העושה שימוש במנוע החיפוש. תוצאות מסוג קרוסלה, Sitelinks, לוגואים, פירורי לחם, וקישורים לפרופילים חברתיים הן רק חלק מן הדרכים שבה בוחרים מנועי החיפוש לעשות שימוש בסכמות על מנת לייצר חווית משתמש טובה יותר עבור הגולש ולהנגיש לו מידע בצורה איכותית יותר.

      אילו פורמטים של סכמות קיימים?

      קיימים שלושה סוגים של פורמטים בהם ניתן לעשות שימוש על מנת להטמיע סכמה באתר: הפורמטים הם:  Microdata, Microformat ו RDFa. ההחלטה באיזה פורמט לעשות שימוש נתונה לבחירת המשתמש, אולם בתיעוד של גוגל לגבי השימוש בסכמות, נראה שעיקר השימוש שגוגל מציגה הינו בפורמט Microdata.

      MicroFormat

      Microformat הוא למעשה פיסות HTML קטנות אשר מייצגות, בדרך כלל, אובייקטים מוגדרים היטב, כגון: אדם, אירוע, פוסט בבלוג, ביקורת ועוד.

      MicroData

      פורמט MicroData יכול לסייע בהשגת תוצאות זהות בכל הקשור לניהול נתונים מובנים. MicroData הוא למעשה הרחבה של שפת HTML ומציג תכונות ותגיות HTML אשר מאפיינות פריטי מידע. למרות שכל אחת משלוש השיטות לניהול קוד סכמה הן קריאות מבחינת מנועי החיפוש, גוגל ממליצה על שימוש באופציה זאת על מנת לשלב נתונים מובנים באתר.

      RDFa

      פורמט הכולל מתודה של תיאור משאבים באמצעות תכונות (למעשה, הרחבה של HTML5)

      יש הטוענים שמבחינת כל סוגי הסכמות לגוגל, JSON-LD הוא הסוג המומלץ ביותר ובכללי הרבה יותר גמיש מבחינת שימוש.

      שימושים אפשריים לסכמה

      ישנם לא מעט שימושים שעבורם בוחרים מנהלי אתרים להטמיע סכמה. כמה מהשימוש המרכזיים הינם: הצגת שעות הפעילות של בית עסק, כתובות של מוסד, מחירים של מוצרים שונים, ביקורות ודירוגים אודות שירותים שניתנו בבית עסק, וכמובן עוד הרבה שימושים אחרים.

      מה זה נותן לגולש? ובכן, לא מעט.

      גולש אשר מחפש פריטי מידע שהתשובה עבורם היא קצרה וחד משמעית, יהנה מן התוצאות המהירות שגוגל תוכל להציג לו בדף תוצאות החיפוש. אם, למשל, גולש מעוניין לדעת מהן שעות הפתיחה של חנות מסוימת, אין לו כל צורך להיכנס לאתר של החנות ולנווט בין התפריטים השונים עד למציאת המידע המבוקש.

      אם בעלי החנות הקפיד לשלב סכמה באתר שבה הוזנו שעות הפתיחה והסגירה של החנות, הן תוכלנה להיות מוצגות לגולש כבר בדף תוצאות החיפוש, וסביר שתוכלנה לספק לו מענה מהיר ואיכותי לשאילתא שביצע.

      דוגמה נוספת: אם לקוח מתעניין במחירו של מוצר מסוים בחנות מסוימת, והוא כבר מכיר היטב את המוצר, הצגת המחיר בלבד בדף תוצאות החיפוש תוכל להיות הפיתרון הטוב ביותר עבורו. כניסה לאתר וקריאה של מאמר שיווקי ארוך ומתיש, וגלילה אינסופית עד להצגת המחיר, רק תיצורנה עבור הלקוח חווית גלישה גרועה ולא אפקטיבית.

      סכמה שאלות ותשובות

      יתרונות של סכמה מבחינת בעל האתר

      לבעלים של אתר אינטרנט אשר עושים שימוש בסכמה יש לא מעט סיבות לבצע זאת. ראשית, סכמה מאפשרת למנוע החיפוש להבין טוב יותר את מה שמציע העסק לקהל הלקוחות שלו ולאפיין אותו כראוי. זהו, למעשה, האתגר המרכזי שמולו עומד בית עסק בניסיון להיות מדורג בגוגל: להסביר למנוע החיפוש באיזה נושא עוסק העמוד ומדוע הוא צריך להיות מדורג גבוה בדף תוצאות החיפוש.

      שנית, סכמה שמוטמעת היטב מייצרת תצוגה עשירה לגולש בדף תוצאות החיפוש, עובדה שיכולה להגדיל את הסיכוי שהגולש יבחר להקליק על התוצאה ולהיכנס לאתר.

      יתרון נוסף של הטמעת סכמה באתר הוא תפיסת נדל"ן משמעותי יותר של העסק בדף תוצאות החיפוש, ובימים בהם המלחמה על המיקום ברשימת התוצאות שמחזיר מנוע החיפוש היא גדולה ועקובה מדם, יש לכך לא מעט משמעות.

      לבסוף, סכמה מייצרת לבית עסק שעבורו מוצגות תוצאות עשירות גם מימד מסויים של סמכות. אם יתר התוצאות בדף מוצגות בתצורה רגילה, ואילו התוצאה המתייחסת לבית העסק מוצגת בתצוגה עשירה, יש בכך לא מעט איתות מצידו של מנוע החיפוש על איכותו של וסמכותו של בית העסק בנישה שבה הוא פועל.

      הכי חשובה העזרה לגוגל בקריאת הדף שמאפשרת להעלות את תקיפות הפעמים שגוגל סורקת דף, עם סכמה הרבה יותר קל לגוגל לקרוא את הדף ואת התוכן שבו במקום לסרוק את כל הקוד יחד עם כל הג'אווה סקריפט. מה שמאפשר להגיש לגוגל על מגש כסף את מבנה הדף ומה שנמצא בו, בגלל זה FAQ עובד כי זה מבנה שאמור להופיע בדף ולהקל על הקורא ועל גוגל יחדיו.

      חסרונות של הטמעת סכמה באתר

      להטמעה של סכמה באתר ישנו חיסרון אחד עיקרי: יותר גולשים שמקבלים את התשובות לשאילתות שחיפשו כבר בדף תוצאות החיפוש הם, באופן מעשי, פחות גולשים שבוחרים להקליק על תוצאת החיפוש ולהיכנס לאתר. למעשה, סכמה שמוטמעת באזורים שלא כדאי שתוטמע יכולה לגרום לירידה בטראפיק האורגני של האתר, ולהפסד הזדמנויות ליצור קשר עם הלקוח.

      איך מטמיעים סכמה באתר?

      הטמעת סכמה באתר היא לא פעולה מסובכת, אולם דורשת ידע והבנה מתאימה. סכמה ניתן להטמיע באתר באופן ישיר באמצעות התערבות בקוד האתר, באמצעות תוספים ופלאגינים שונים המרחיבים את הפונקציונליות של מערכת ניהול התוכן של האתר, באמצעות מערכת ניהול האתר עצמה בחלק מן הפלטפורמות, ומחוץ לאתר באמצעות כלי הטמעת קוד כדוגמת גוגל תג מנג'ר. אז מהם, למעשה, היתרונות והחסרונות של כל שיטה?

      הטמעה ישירה בקוד של האתר

      מנהל אתר שיבחר לבצע הטמעה של סכמה בצורה ישירה באמצעות שילוב הסכמה בקוד האתר עצמו, יוכל לבצע זאת בצורה הנקיה ביותר, בלי קוד מיותר, ובלי תוספות שעלולות להאט את פעילות האתר. עם זאת, כדי לבצע זאת בצורה נכונה נדרש ידע והבנה בניהול אתרי אינטרנט ושליטה בשפת HTML.

      הטמעה באמצעות פלאגינים ותוספים שונים

      אם האתר מנוהל על פלטפורמת ניהול תוכן כגון וורדפרס, שהינה מערכת קוד פתוח פופולרית לניהול אתרי אינטרנט, יכול מנהל האתר לעשות שימוש במגוון רחב של תוספים אשר מאפשרים הטמעת סכמה בצורה בטוחה ויעילה, מבלי צורך להבין בתצורת ניהול קוד המקור של האתר. יש לא מעט תוספים שיכולים לסייע לכם בהטמעת סכמה באתר: התוסף All In One Schema.org rich snippests יוכל לסייע לכם להטמיע סכמות מסוג: ביקורת, אירוע, אדם, מוצר, מתכון, אפליקציה, וידאו ומאמר. בתכנון עתידי מתכוונים מפתחי התוסף לתמוך בפירורי לחם, עסקים לוקאליים וספרים. יש לציין כי התוסף הוא חינמי, ומאפשר הורדה והתקנה על כל שרת וורדפרס ללא תשלום. תוסף נוסף בשם WP Rich Snippests מציע מספר חבילות בתשלום, כאשר הזולה בהן עולה 69$ בחודש. התוסף הזה יאפשר למנהל האתר להטמיע שורה ארוכה של סכמות מסוגים שונים.

      הטמעת סכמה באמצעות מערכת ניהול האתר

      מערכות לניהול תוכן מסוימות מאפשרות הטמעה של סכמות כחלק מן הפונקציונליות שמציעה מערכת ניהול התוכן. דוגמה למערכת כזאת הינה WIX, אשר מאפשרת באמצעות תפריט ההגדרות המתקדמות של האתר, הטמעת סכמה מסוגים שונים.

      הטמעה באמצעות שירותי צד שלישי

      על מנת לאפשר לגורמים שאינם טכנולוגיים לשלוט בפונקציונליות שאתר האינטרנט שבבעלותם מספק, מאפשרים שירותי צד שלישי הטמעה של קוד בצורה חיצונית לאתר, והפעלתו בהתקיים טריגרים שונים הרלוונטים להפעלת התג המיוחד. שירות פופולרי כזה הוא שירות גוגל תג מנג'ר, ובאמצעותו יכול בעל האתר להטמיע סכמה באתר מבלי להתערב בקוד האתר עצמו, ועם יכולת לשלוט היטב מבחוץ בהפעלת הקוד מבלי לפגום בפונקציונליות של שאר הרכיבים באתר.

      איך מחוללים קוד סכמה עבור האתר?

      מובן מאליו, שניתן לקודד סכמה באופן ידני, באמצעות כתיבת קוד בכל אחד מן הפורמטים הנתמכים בעולם ניהול הסכמות. עם זאת, על מנת להפוך את הפעילות הזאת ליעילה ואפקטיבית, וכן על מנת להימנע מטעויות מיותרות שעלולות אף לגרום נזק לאתר מבחינת הקריאות שלו והנגישות למנועי החיפוש השונים, מתאפשר השימוש במחוללים שונים, אשר מייצרים קוד סכמה תיקני. המחוללים האלו בנויים משני רכיבים עיקריים: ממשק משתמש שבו מזין יוצר הסכמה את הנתונים הרלוונטיים לגוף הסכמה (למשל, שעות פעילות העסק או כתובת העסק), וקוד הסכמה כפי שחולל על ידי הממשק.

      איך בודקים תקינות של קוד סכמה?

      טרם הטמעת סכמה באתר, מומלץ יהיה לבדוק את קוד הסכמה שחולל על מנת שלא תיווצרנה בעיות במהלך ההטמעה. גוגל מציעה כלי לבדיקת סכמות שיסייע לכם בעניין הזה. כלי בדיקת הנתונים המובנים של גוגל יאפשר לכם להזין כתובת אתר שבו הוטמעה סכמה או לחלופין קוד סכמה לבדיקה. הרצת השירות תציג למשתמש את מדד התקינות של הסכמה ואת הבעיות בתחביר, במידה שקיימות כמובן, אשר מצאה גוגל במהלך הסריקה.

      אהבתם? שתפו על מנת שכולם ידעו!

      קידום זה לאוס

      אנחנו כאן בשביל לספק את השירות לעסק שלך!

      מהרו להירשם כבר עכשיו ואנחנו נדאג לחזור בהקדם האפשרי!

        עוד בנושא שיכול לעניין אותך