Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

אין לכם זמן? פשוט השאירו פרטים ואנחנו נחזור אלכם

השאירו פרטים עכשיו! אנחנו כבר נדאג לכל השאר

    אין לכם זמן? פשוט השאירו פרטים ואנחנו נחזור אלכם

    שיחה מהירה השאירו מספר אנחנו נחייג

    פרק 2: מילות מפתח – הליבה של הקידום האורגני

    מילות מפתח בגוגל – הליבה של הקידום האורגני

    לפני שתוכל להתאים את האתר שלך למנועי החיפוש ולקדם תוכן מסוים, יהיה עליך לבצע חקר מילות מפתח בגוגל ולהחליט אילו מילות מפתח אתה מעוניין לקדם. מציאת מילות מפתח נכונות לקידום הנה עבודה בפני עצמה ונחשבת בדרך כלל לחלק הראשון בתהליך הקידום של כל אתר. מנועי החיפוש (כמו גוגל למשל) מעוניינים להציג לגולש תוצאות רלוונטיות בנוגע לביטויים שהוא מחפש אך גם בהתאם לפרמטרים רבים אחרים שעוזרים להם להחליט גם על סדר התוצאות (כלומר על דירוג האתרים הרלוונטיים לאותו נושא שהגולש חיפש).

    אנו מניחים כי יצא לך לחפש בעצמך לא מעט פעמים בגוגל ונוכחת להתנסות בהליך החיפוש הממוצע של גולש. בדרך כלל אתה תרשום את הביטוי שאתה חושב שיספק לך התוצאה הרצויה, אולם אם לא הגעת לתוצאה הרצויה אתה ככל הנראה תרשום בשורת החיפוש ביטוי מפורט וארוך יותר מה שעשוי להוביל אותך לתוצאות רלוונטיות וממוקדות יותר.

    יש כמה דברים שמחקר מילות מפתח יוכל לעזור לך והם:

    • מציאת רעיונות למילות מפתח חדשות.
    • קבלת מידע אודות התחרות סביב אותה מילת מפתח.
    • קבלת מידע אודות נפח החיפושים של אותה מילת מפתח.

    מידע זה יכול לסייע בבחירת מילות המפתח שנרצה לקדם בסופו של דבר ולכן חשוב להיעזר בכלים השונים ולבצע חקר מילות מפתח מקדים לעבודת הקידום.

    גם חקר מילות מפתח בגוגל צריך לדעת לעשות ולא מספיק רק למצוא רעיונות למילות מפתח שיש להן חיפושים או שאנו חושבים שיתאימו אלא ממש להעמיק את קו המחשבה שלנו ולבחון את רלוונטיות מילת המפתח.

    נאמר לדוגמה שאתה בעל חברה המשווקת רכבים. ייתכן ותחשוב כי המילה "רכב" היא מילה שכדאי להיות מקודם בה. עכשיו קרוב לוודאי שלמילת המפתח הזו יש נפח חיפוש גבוה במיוחד אך גם תחרות גבוהה. הבעיה העיקרית במילת המפתח הזו היא שהיא לא ממש רלוונטית. למה הכוונה? הרי מדובר במילה ראשית בנישה שבה העסק שלך מתמחה, אולם תחשוב לרגע על כמות האנשים שעשויים לחפש את המילה "רכב" ובאילו הקשרים? יכול להיות שמחפשים רכבי צעצוע לילדים, מידע על רכבים מסוימים שאינך משווק, מידע לגבי שכירת רכב באזור מסוים בארץ או בעולם, לימוד אודות חלקיו של הרכב או הזמנת חלפים ועוד. אם הגולש יחפש למשל "קניית ניסן ג'וק 2017" או "מבצע לרכב חדש יד שנייה" אלו כבר ביטויי מפתח ממוקדים יותר. ייתכן ויהיו להם פחות חיפושים חודשיים אך גם התחרות תהיה פחות גבוהה ולא פחות חשוב – הביטויים ממוקדים יותר ואתה יכול להיות בטוח שמי שמחפש אותם הוא לקוח פוטנציאלי עבורך.

    בחקר מילות המפתח שאנו מבצעים אנו אוספים מידע חשוב עליו נבסס את התוכן באתר שלנו. אנו עוקבים אחר מדד התחרות בשוק וכן רמת ההתעניינות של הגולשים בנושא מסוים. רק לאחר מכן נוכל להתחיל את עבודת הקידום האורגני על האתר.

    תן לנו לעשות את העבודה עבורך

    קידום אתרים מקצועי זה לאוס מדיה ואינטראקטיב

    הרשמו עכשיו ונציג מטעמנו ייצור עמכם קשר טלפוני

      כלי מילות המפתח של גוגל

      אחד הכלים שתעשה בהם שימוש גדול יותר למחקר ותכנון מילות מפתח בגוגל הוא "כלי מילות המפתח של גוגל". מדובר בכלי חינמי של גוגל המוצע למשתמשי גוגל אדוורדס. גוגל אדוורדס הנה מערכת הפרסום של גוגל והכלי אמור לשמש מפרסמים לתכנון קבוצות מודעות לקמפיין הפרסום שלהם אולם ניתן לפתוח משתמש אדוורדס בחינם ולהשתמש בכלי מבלי להוציא אגורה על פרסום במערכת.

      אם יש לך כבר משתמש בגוגל אדוורדס היכנס לפה: https://adwords.google.com/ko/KeywordPlanner

      אתה תראה מולך את האפשרויות השונות לשימוש בכלי:

      כלי מילות המפתח של גוגל

      במסך זה, לצורך חקר מילות המפתח שלנו, נשתמש באפשרות הראשונה כדי לקבל מידע ורעיונות נוספים למילות חיפוש.

      השימוש בכלי מילות המפתח של גוגל

      כאן תוכלו לראות אפשרויות מתקדמות לחיפוש מלבד תיבת החיפוש עצמה בה נקליד מילות מפתח (ביטויי חיפוש) אפשריים. ראשית נמצא את העריכה "אפשרויות של מילות מפתח" ונסמן את האפשרות הראשונה כמופעלת (כל האפשרויות יהיו כבויות כברירת מחדל). אפשרות זאת אומרת "הצג רק רעיונות הקשורים באופן הדוק למונחי החיפוש שלי".

      לאחר מכן תוכלו למקד את המידע שתקבלו לפי אזור גאוגרפי, שפה ואף לסנן מילות מפתח שתבקשו מגוגל שלא להציג לכם ברעיונות.

      נרשום לדוגמה את ביטוי החיפוש "רכישת רכב" ונבצע חיפוש. אני נקבל כעת טבלה עם רשימת הרעיונות לביטויי מפתח שגוגל מספק לנו + נפח החיפוש שלהם ורמת התחרות בהם. התחרות מתקשרת לפרסום במערכת גוגל אדוורדס ולאו דווקא לקידום האורגני, אולם לרוב מדובר במדד דומה.

      בתוצאות החיפוש אנו רואים שקיבלנו מידע אודות נפח החיפוש של ביטוי המפתח שחיפשנו (ניתן לבצע חיפוש ליותר מביטוי אחד בכל פעם) בראש הטבלה בחלק נפרד משל עצמו. בטבלה הגדולה יותר נקבל בדרך כלל מאות רעיונות לביטויי מפתח קרובים הקשורים לביטוי או הביטויים שחיפשנו. למשל נוכל לראות שגוגל מראה לנו נתונים גם על ביטוי המפתח "רכישת רכב יד שניה" או "רכישת רכב חדש" ואפילו ביטוי זנב ארוך "רכישת רכב מליסינג 0 קילומטר" שכל הביטוי הזה הוא למעשה ביטוי מפתח שלם שתוכלו לקדם ויש לו 10-100 חיפושים חודשיים בגוגל, בישראל, בשפה העברית.

      בצד השמאלי של מילת המפתח יש לכם 2 חצים קטנים אשר בלחיצה עליהם תוכל להוסיף את מילת המפתח לרשימת מילות המפתח המעניינות אותך. רשימה זו תופיע בצד שמאל אם אתה משתמש בממשק בשפה העברית. משם תוכלו להוריד למחשבך את הקובץ עם כל מילות המפתח שבחרת בקובץ Excel CSV ולנהל את מילות המפתח באופן עצמאי ללא צורך בחיבור אונליין לאדוורדס.

      קובץ עם כל מילות המפתח שבחרת בקובץ Excel CSV

      כלי נוסף של גוגל שאולי יכול לסייע לכם הוא גוגל טרנדס.

      היכנס ל: www.google.com/trends/explore

      ותוכל להקיש בתיבת החיפוש את ביטוי המפתח שמעניין אותך ולצפות במגמות החיפושים של הביטוי בגוגל לאורך השנים וברמת העניין בו:

      גוגל טרנדס

      4 שלבים לביצוע חקר מילות מפתח אפקטיבי

      שלב 1 – Brainstorm – סוג של סיעור מוחות ראשוני שאתה צריך לעשות עם עצמך. רשום תחילה את כל מילות המפתח שאתה מעריך שיהיה חשוב לקדם בהם את האתר שלך. חשוב על הרלוונטיות של מילות המפתח שתרשום והשתדל לבחור מילות מפתח ארוכות יותר ולא כלליות מדי. לדוגמה אם אתה חשמלאי המספק שירותיך באזור המרכז אל תרשום את המילה "חשמלאי" כיוון שהיא כללית מדי, תחרותית מאוד וקרוב לוודאי שייקח לך המון זמן להתברג בה בראש התוצאות כדי שזו תניב עבורך רווחים ביחס לזמן ולמשאבים שתשקיע כדי להגיע לשם. לעומת זאת, מילות מפתח בגוגל כמו "חשמלאי במרכז", "חשמלאי בתל אביב", "חשמלאי 24 שעות במרכז", "תיקוני חשמל במרכז" יכולות להיות מילות מפתח רלוונטיות יותר. לאחר שתהיה לך רשימה של 5-15 ביטויים תוכל להתקדם לשלב הבא.

      שלב 2 – רעיונות ממתחרים ומנוע החיפוש – מכיוון שלא תמיד ולא כל כך יכול לחשוב על רעיונות למילות מפתח רלוונטיות ומתאימות לקידום ניתן להיעזר בחקר מתחרים קטן ובמנועי החיפוש לצורך הכנת הרשימה הראשונה שלנו. ראשית כל כנס ל- www.google.co.il ובשורת החיפוש הקלד התחלה של ביטוי חיפוש רלוונטי. לדוגמה:

      שלבים לביצוע חקר מילות מפתח אפקטיבי

      כפי שאתה יכול לראות, גוגל מספקת לנו רעיונות נוספים לביטויים. ניתן לחפש ביטוי נרחב יותר ולגלות את הביטויים שהוא מראה לנו:

      גוגל מספקת לנו רעיונות נוספים לביטויים

      שיטה נפלאה נוספת להרחבת החיפוש היא לרשום את הביטוי הראשי + האותיות לפי הא'-ב'. לדוגמה:

      השלמת מילות מפתח בגוגל

      שלב 3 – שימוש בכלי מילות המפתח של גוגל – בחלק הראשון של פרק זה למדת על היכולות המופלאות של כלי מילות המפתח של גוגל. לאחר שגיבשת בשלבים 1 ו-2 רשימה ראשונית – תוכל להזין את הרשימה בתיבת החיפוש בכלי מילות המפתח של גוגל, לבצע סינון והגדרות מתקדמות לפי הצורך שלך ולבצע חיפוש. כך תקבל מאות/אלפי רעיונות של מילות מפתח שתוכל להכניס אותם לרשימה מורחבת במערכת, אותה תוכל להוריד לאחר מכן לקובץ EXCELL.

      חקר מילות מפתח אפקטיבי יכול לקחת גם מספר שעות מכיוון שלא רק הביטויים עצמם חשובים, אלא גם גובה התחרות בגוגל, רלוונטיות הביטוי לשירות/מוצר שאתה מספק וכן נפח החיפושים החודשי שכן עבור מילים ללא חיפושים לא כדאי להשקיע אפילו דקת עבודה אחת ולעתים תמצא שמילות מפתח תחרותיות מדי לא יהיו שוות את העבודה אם נפח החיפושים שלהם קטן מדי. מומלץ למצוא מילות מפתח בעלות נפח חיפוש סביר ותחרות סבירה. כלומר לא חייב לקדם את מילות המפתח בעלות נפח החיפוש הגבוה ביותר וכדאי לוודא עבור כל מילת מפתח פוטנציאלית את כמות התוצאות שלה בגוגל (הכמות מופיעה מתחת לשורת החיפוש בגוגל לאחר ביצוע חיפוש של ביטוי מסוים). עד חצי מיליון תוצאות נחשב סביר לקידום, וודאי עבור מקדם מתחיל.

      שלב 4 – סינון הרשימה – לאחר הכנת הרשימה בכלי מילות המפתח של גוגל והורדת הקובץ למחשב, נותר לך רק להתחיל לסנן את מילות המפתח שאתה הכי מעוניין לקדם מתוך הרשימה. לכל מילת מפתח שתוסיף לרשימה יש השלכות של כסף, זמן ומשאבים שיושקעו לטובת הקידום שלה. אסטרטגיית קידום אורגני בגוגל צריכה להיות כזו שתכניס מספיק תנועה לאתר לאחר תהליך של חצי שנה-שנה של עבודה כדי שהעסק יתחיל לגרוף רווחים. חלק ממילות המפתח יקודמו לעמוד הראשון ואף לתוצאות הראשונות בתוך כמה חודשים (בהתאם לתחרות ולעבודת הקידום שתיעשה כמובן) וחלק ממילות המפתח עשויות לקחת שנים לקידום וגם אז אין זה מובטח שתקודם לתוצאות הדירוג הראשונות. לכן בחירת מילות המפתח צריכה להיות קפדנית ולהגיע לכדי רשימה התחלתית של כ-10-20 ביטויים שתרצה לקדם. ביטויים אלו יהיו בעלי נפח חיפוש סביר ובמקביל בעל תחרות בינונית ומטה.

      כלים שיעזרו לך לניתוח מילות מפתח בגוגל

      מלבד כלי מילות המפתח של גוגל וכלי גוגל טרנדס עליהם הסברנו בחלק הקודם – תוכל לעשות שימוש גם בכלים נוספים לצרכי הקידום שלך. אם אתה מקדם מילות מפתח באנגלית הרי שתוכל ליהנות מאינספור כלים המוצעים ברשת בחינם לניתוח מילות מפתח בגוגל, אולם בשפה העברית ישנם מעט פחות כלים ואחד השימושיים ביותר הנו SEMrush. כלי זה מאפשר לכל אחד לבדוק באתר בחינם את המתחרים שלו על ידי הזנת דומיין האתר וביצוע חיפוש. החיפוש יציג לך בגרסה החינמית כ-10 מילות מפתח שהאתר מאונדקס בהם ומה הדירוג שלו. גרסת הפרימיום עולה משהו כמו 100 דולר לחודש אולם תוכל לקבל רעיונות לעשרות/מאות מילות מפתח שבהן המתחרים שלך מדורגים ואולי גם אתה תרצה לקדם.

      אהבתם? שתפו על מנת שכולם ידעו!

      פרק 3: אופטימיזציה של תוכן

      אופטימיזציה לתוכן כאשר אנו כבני אדם קוראים תוכן באינטרנט אנו מצפים לקרוא תוכן שבאמת עוזר לנו, ממקד אותנו, לא מבזבז לנו את הזמן ובהחלט נותן לנו מענה על השאלה שלנו. תוכן...
      מעבר לפרק הבא

      לקרוא זה לא מספיק, קידום צריך גם לעשות!

      מעוניין בשירותי קידום אתרים מקצועיים?

      השאירו פרטים וקבלו שירות קידום אתרים מקצועי