קידום אתרים > מונח > תוכן גולשים – UGC – User Generated Content
לדעת כל מושג מילון המונחים של לאוס
תוכן גולשים – UGC – User Generated Content
תוכן גולשים – UGC – User Generated Content מונח המתאר תוכן אשר נוצר על ידי הגולשים, ולא על ידי מקדמי אתרים, כותבי תוכן או בעלי אתרים. המונח נכנס לתודעתם של הגולשים והמקדמים בשנת 2005 כאשר גדלו הקהילות הפעילות בפורומים. לתוכן הגולשים קיימים שלושה מאפיינים עיקריים. המאפיין הראשון הוא צורת הפרסום. תוכן הגולשים צריך להיות מופץ ברבים במסגרת אתר או פורום, כך שתוכן המועבר בהודעות פרטיות באפליקציית תקשורת או דרך הדואר האלקטרוני אינו נחשב לתוכן של גולשים. המאפיין השני הוא עניין היצירה. כל גולש המשתף תוכן כלשהו צריך להוסיף דבר מה מטעמו – הערה או פרשנות. המאפיין השלישי הוא שהתוכן לא צריך להיות מקצועי. כך, תוכן אשר נכתב על ידי כותב תוכן אינו יכול להיחשב כתוכן גולשים.
קיימים מקורות שונים ומגוונים לתוכן הנכתב על ידי גולשים:
- פורומים – אחד המקורות הפעילים ביותר בעולם האינטרנט. היום קיימים פורומים בנושאים שונים ומגוונים – עיצוב הבית, טיפול בילדים, בעלי חיים, רכישת רכבים, רפואה ועוד. הגולשים מצדם משתפים חוויות, מידע אישי והמלצות לגבי שירות או תופעה מסוימת.
- בלוגים – הבלוג הוא חלק מאתר אינטרנט שאותו יכול להקים כל גולש למטרותיו האישיות. הבלוג הוא למעשה יומן רשת שבו יכול הגולש לשתף את חוויותיו מחיי היום יום. אלה יכולות להיות חוויות ממסע בחו"ל או חוויות התמודדות עם קושי, מוגבלות או מחלה. הבלוגר צובר סביבו מעין קהילת מתעניינים תומכת שיכולה גם להגיב לדבריו.
- שיתופים בפייסבוק – הרשת החברתית הגדולה ביותר בעולם מאפשרת לכל משתמש ומשתמשת לשתף כל מידע שרק ירצו. זו יכולה להיות חוויה שלילית בעקבות שירות לקוי, אירוע משמח כלשהו או סרטון ויראלי מצחיק.
- משוב על שירות – משובים שונים על חנויות כמו איביי או אמאזון או משובים לכל נותני שירות באשר הם.
- תכנים חזותיים – שיתוף של תמונות וסרטונים דרך אתרים כמו יוטיוב או טוויטר.
תוכן גולשים יכול להשפיע רבות על רשת האינטרנט ועל המהלך בשוק. כך למשל, בתי עסק תלויים לא פעם בגולשים הממליצים לטובה או לרעה על שירותיהם. בישראל תוכן הגולשים בולט במיוחד, ולעתים עיתונות הגולשים יכולה בהחלט לעמוד על סדר היום התקשורתי.