קידום אתרים > מונח > שיימינג – Shaming
לדעת כל מושג מילון המונחים של לאוס
שיימינג – Shaming
שיימינג – Shaming ביוש בעברית. שיימינג היא פרסום של התנהגות שלילית על מנת לפגוע באדם או בעסק. היום בעידן האינטרנט קל יותר לבצע שיימינג. לדוגמה, לקוחה שאכלה פיצה במסעדה ולא הייתה מרוצה מהשירות, יכולה לפרסם הודעה פוגענית בעמוד הפייסבוק של המסעדה המפרטת את עוגמת הנפש שנגרמה לה ומזהירה את שאר הגולשים לא להתקרב למסעדה זו. פעולת השיימינג עלולה להבריח את הלקוחות ולפגוע ברווחי המסעדה.
בעלי עסקים הסובלים משיימינג, יכולים בהחלט לנקוט באמצעים:
- כאשר רואים תגובה שלילית בפייסבוק, חשוב להגיב עליה במהירות ולענות ללקוח הפוגעני. ככל שבעל העסק יקדים לענות, כך הוא יוכל להקדים תרופה למכה ולגונן על העסק שלו.
- אם מדובר בשיימינג תקשורתי הפוגע בקידום האתר, חשוב לערב אנשי מקצוע. כדאי לפנות ליועץ משברים ואף לעורך דין במטרה להגיש תביעה.
- לא לנסות להעלים פוסטים – גם לאחר פרסום תגובה או פוסט שלילי בפייסבוק, לא כדאי להעלים ראיות. פייסבוק שומרת גם תגובות שנמחקו, כך שאם הלקוחות יגלו זאת בסופו של דבר, בעל העסק עלול להחמיר את מצבו.
- כדאי להקדיש זמן לכל לקוח ולקוח, גם אם מדובר באדם אשר כתב תגובה פוגענית. גולשים מעריכים יותר את יכולתו של בית העסק לענות לתגובותיהם.
- לא להסתיר את האמת – השיימינג יכול להיות מבוסס על מקרה אמתי, ולכן לא כדאי לשקר ולסתור את דבריו של הגולש הפוגעני. לעתים מוטב להגיד את האמת ולשאת באחריות מלאה למעשים. פעולה זו מוערכת על ידי לקוחות רבים.
- לא להגיב בסערת רגשות – לא נעים לקרוא פוסט שיימינג בפייסבוק. זה מקומם, מרתיח ומלחיץ. אף על פי כן, כאשר בעל העסק או העובד מגיבים בקללות ואיומים, הם עלולים להחמיר את המצב ולפגוע בשמם הטוב. חשוב להקפיד לענות על הפוסט באופן מכובד וראוי.
למרות השפעתו המזיקה של השיימינג, הוא לא תמיד גורם לסגירתו של העסק. לעתים, ההיפך הוא הנכון. כל פרסומת, גם אם היא שלילית, יכולה להביא לקוחות. כמו כן, גולשים רבים אינם נוטים להסתמך על כל מה שמתפרסם ברשת. הם בודקים את הדברים לעומק באופן עצמאי ומחליטים אם לפנות לבעל העסק או לא.