Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

אין לכם זמן? פשוט השאירו פרטים ואנחנו נחזור אלכם

השאירו פרטים עכשיו! אנחנו כבר נדאג לכל השאר

    אין לכם זמן? פשוט השאירו פרטים ואנחנו נחזור אלכם

    שיחה מהירה השאירו מספר אנחנו נחייג

    לדעת כל מושג מילון המונחים של לאוס

    קריאטיב קומונס – Creative Commons

    המונח קריאטיב קומונס (או CC המסומן באנגלית) מתייחס למוסד שאין לו כוונות רווח ומטרתו היא לאפשר מרחב גדול יותר של "יצירות" בהן יוכל להשתמש הזולת באופן חוקי. מוסד זה אינו צריך לוותר לגמרי על זכויות היוצרים של יצירותיו אולם יכול לאפשר שימוש ושיתוף חופשי בתנאים מסוימים.

    קריאטיב קומונס – Creative Commons

     

    קריאטיב קומונס מוכר לרבים מאיתנו מאותו סימון ה- CC המופיע על יצירות שונות. זהו למעשה מיזם מיוחד המאפשר לאנשים יוצרים המעוניינים לשתף יצירות שלהם עם כלל הציבור, לוותר באופן חלקי או מלא על זכויות היוצרים שלהם עבור יצירה מסיימת, זאת תמורת מתן קרדיט על ידי מי שמשתמש באותה יצירה ולעיתים אף ללא כל אזכור, תלוי בסוג הרישיון. ארגון קריאטיב קומונס החל דרכו באופן רשמי בשנת 2001 ומרכזו נמצא בסן פרנסיסקו.

    מה זה רישיון קריאטיב קומונס?

    מדובר על רישיון להשתמש ביצירה תוך כדי שמירה על זכויות היוצרים של האדם אשר יצר אותה. ברישיון מוגדרים התנאים לשימוש באותה יצירה, זה יכול להיות שיתוף מלא ללא כל תנאים ומגבלות, יכול להיות אישור לשימוש עם שינויים מסוימים או ללא שינויים כלל, אישור לשימוש פרטי או מסחרי. במידה ומופרים תנאי הרישיון קיימת האפשרות לפנות לבית המשפט לצורך פיצוי בגין הפרת זכויות יוצרים ובהתאם לחוק. כמו כן ישנה אפשרות לבעל זכויות היוצרים לוותר לחלוטין על הזכויות שלו מה שמאפשר שימוש תוכן חופשי והכל לטובת הכלל.

    איזה סוגי רישיונות קיימים תחת קריאטיב קומונס?

    קיימים מגוון רישיונות Creative Commons וכל אדם המפרסם את יצירותיו בוחר תחת איזה סוג רישיון תפורסם היצירה שלו. הרישיון הראשון נקרא דרישת יחוס, זאת אומרת שכל שימוש ביצירה מחייב מתן קרדיט ליוצר. רישיון נוסף נקרא שימוש לא מסחרי, הכוונה היא שימוש ביצירה למטרות פרטיות ואיסור שימוש בה למטרות מסחריות. רישיון אשר נקרא איסור יצירה נגזרת שמדבר על כך שהשימוש ביצירה יהיה כפי שהיא ללא עיבוד או שינוי כלשהו ורישיון אחרות נקרא שיתוף זהה שאומר שבכל שימוש ביצירה, בין אם מדובר על שימוש כפי שהיא או לאחר ביצוע שינויים כלשהם ההפצה נעשית תחת אותו הרישיון של היצירה המקורית. קיימות אפשרויות לשילוב בין סוגי רישיונות שונים כמו שימוש לא מסחרי משולב עם שיתוף זהה או שימוש מסחרי עם איסור יצירה נגזרת. לכל רישיון סימון משלו המסייע לאדם אשר מבקש להשתמש ביצירה לדעת באילו תנאים ניתן להשתמש בה.

    תן למקצוענים שלנו לקדם את העסק שלך כבר היום

    מחפש מומחה לעסק שלך בנושא שחפשת? אנחנו כאן