קידום אתרים > מונח > ערך חיי הלקוח – Customer Lifetime Value
לדעת כל מושג מילון המונחים של לאוס
ערך חיי הלקוח – Customer Lifetime Value
ערך חיי הלקוח – CLV – Customer Lifetime Value – ערך חיי הלקוח, בתרגום מילולי, מייצג את תחזית הרווח הכוללת מהלקוח לאורך כל פרק זמן יחסי ההתקשרות עימו. למעשה, מדובר בתמונת נתונים ארוכת טווח המאפשרת להבין את שווי המוצר או השירות בעיניו של הלקוח, להבדיל ולהשוות בין הלקוחות וכן לקבוע אסטרטגיית שירות מותאמת ללקוח, מתוך מטרה למקסם את אמצעי החברה. על פי "השקפת עולם" זו, יש להתבונן בכל לקוח בתור פוטנציאל "כלכלי" (תזרים הכנסות) עתידי ולא כעל לקוח המבצע רכישה בודדת. הדרך לחשב את ערך חיי הלקוח היא באמצעות המשוואה הבאה – סכום הכנסות הרווח מהלקוח, פחות הסכום שהוצא לצורך מתן שירות ולבסוף חישוב הערך הנוכחי של תזרים מזומנים עתידי.