Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

אין לכם זמן? פשוט השאירו פרטים ואנחנו נחזור אלכם

השאירו פרטים עכשיו! אנחנו כבר נדאג לכל השאר

    אין לכם זמן? פשוט השאירו פרטים ואנחנו נחזור אלכם

    שיחה מהירה השאירו מספר אנחנו נחייג

    לדעת כל מושג מילון המונחים של לאוס

    סימן מים – Watermark

    סימן מים הוא מונח המתאר תוכן כגון מלל, תמונה או חתימה המוטמעים ברקע או בחזית של קובץ במחשב או על מסמך בדף. בדרך כלל עושים זאת בכדי להגן על מקוריותו של המסמך והגנתו מפני העתקה, גניבה או שינוי של התוכן המקורי על ידי גורם חיצוני וזר שלא בהסכמה ו/או בידיעה. קיימים סימני מים לצרכים ויעדים שונים. במקרים מסוימים בהם רוצים לסווג את תוכנו של המסמך הספציפי ככזה המיועד כטיוטה או כסודי ביותר, מטמיעים כיתוב מתאים הבא ברקעו של הדף בגוונים חלשים ועדינים המשתלבים עם הרקע. כאשר רוצים להוסיף חתימה בכל דף עם הלוגו של החברה או העסק, מוסיפים סימן מים עם הלוגו בראש הדף או בתחתית עם שם החברה ופרטים כמו טלפון וכתובת.

    סימן מים לתמונות

    לפעמים סימני מים יכולים להיות שימושיים מאוד ואף יכולים לחסוך כסף רב והגנה מפני גניבת זכויות יוצרים. בדרך כלל זה יוותר רלוונטי עבור עסקים המתפרנסים מפיתוח תמונות ומכירתן דרך האינטרנט. כיום ניתן בקלות רבה לבצע גניבות תוכן ומידע דרך האינטרנט. דרך מנועי החיפוש השונים ניתן למצוא בקלות תמונות מכל סוג. חיפוש תמים של תמונה על פי מילת קישור כלשהי יכול להניב תוצאות העשויות להציג למשתמש תמונות המוגנות בזכויות יוצרים ובכך לחשוף אותן לכל אחד שרוצה להוריד לעשות בהן שימוש כרצונו. בקליק ימני בלבד ניתן להוריד ולשמור את התמונות על המחשב וזאת מבלי שתהיה הסכמה מבעלי האתר או התמונה. לכן, פתרון יצירתי הוא הוספת סימני מים עם כיתוב או סימן כלשהו במקומות רבים על גבי התמונה ובכך לגרוע את האיכות והמקוריות של שלה מכל מי שרוצה לעשות בה שימוש לרעה.

    הוספת סימני מים בפורמטים שונים

    כיום הוספת חותמות וסימני מהם הן דרך חיוני ונחוץ ביותר הנועד לשמירת המקוריות והאותנטיות של המסמך. ניתן להוסיף אותן כמעט בכל פורמט ותוכנה ליצירה ועריכה של תכנים. בתכנת word למשל ניתן להוסיף סימן מים דרך לשונית "עיצוב" ולבחור מבין רשימה ארוכה של סימנים מותאמים אישית. כמו כן ניתן לבצע הטמעה גם בקבצי pdf, פאוור-פוינט, טבלאות אקסל, תמונות בפוטושופ ועוד.

    תן למקצוענים שלנו לקדם את העסק שלך כבר היום

    מחפש מומחה לעסק שלך בנושא שחפשת? אנחנו כאן