Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

אין לכם זמן? פשוט השאירו פרטים ואנחנו נחזור אלכם

השאירו פרטים עכשיו! אנחנו כבר נדאג לכל השאר

    אין לכם זמן? פשוט השאירו פרטים ואנחנו נחזור אלכם

    שיחה מהירה השאירו מספר אנחנו נחייג

    לדעת כל מושג מילון המונחים של לאוס

    סטוריטלינג – Storytelling

    סטוריטלינג בעולם העסקי

    כל אחד מאתנו אוהב לספר סיפורים לפעמים. לעתים הם נכונים, לעתים מומצאים, זה חלק בלתי נפרד מהחיים שלנו ושל כל אדם. כיום בעידן הדיגיטל כל מה שקשור בסיפורים עולה שלב וניתן לשתף בקלות את החברים שלנו והעוקבים שלנו בסיפורים נוספים. אנו יכולים לעשות זאת באמצעות תמונות, סרטונים, טקסט, אודיו מוקלט ועוד. בין אם יצא לכם להכיר את המושג סטוריטלינג ובין אם לא, בכתבה זו תוכלו להרחיב את הידע שלכם בנושא ולגלות כיצד הוא יכול לסייע לעסק שלכם.

    מה זה סטוריטלינג?

    סטוריטלינג במילים פשוטות זה לספר סיפור. כאשר מדובר בפעילות הקשורה לעסק שלכם, אתם משווקים באמצעות סיפור, להבדיל מסוגי פרסום אגרסיביים שדוחפים את המוצר/השירות ללקוח בכוח כאילו הוא היה ארנק מזומנים שרק מחכה לשלם לכם כסף. עם קצת יצירתיות ותעוזה גם אתם יכולים לספר את הסיפור שלכם דרך הרבה מאוד סיפורים קטנים וזוויות וכך תוכלו לחבר אליכם את הקהל שלכם.

    היכן אנו יכולים להיתקל בסטוריטלינג?

    אנו פוגשים סטוריטלינג בכל מקום בחיים שלנו. זה יכול להיות כאשר אנו מראיינים עובדים חדשים לחברה למשל ואלה מספרים לנו סיפורים אודות חייהם, סיפורים שהמטרה שלהם היא למכור לנו לקבל אותם לעבודה. זה יכול להיות סיפורים שאנו מספרים כדי לשכנע חברים לקנות מוצר כלשהו שאנו ממש אוהבים ומשתמשים בו. סופרים שסיפרנו בצבא לרופאים כדי לקבל גימלים ועוד. גם בעולם השיווק באינטרנט אנו מוצאים סיפורים כיום בכל פרסומת, בכל רשת חברתית ובכל מקום למעשה. בין אם המפרסם מודע לכך או לא.

    החשיבות לעסק שלכם והאם זה מתאים לכל סוג עסק?

    הלקוחות שלכם לא יקנו מכם את המוצר או השירות שלכם אלא מה שזה עושה עבורם. כיצד הוא משפר את חייהם או מספק להם פתרון כלשהו. אתם רוצים לספר להם את הסיפור שלכם, לתת להם להתחבר אליכם ואז הם גם ישמחו לקנות מכם. לדוגמה המוצר שלכם יכול לספק להם תחושה של התחדשות או שדרוג בחיים, הוא יכול לספק להם שינוי באורח החיים או לשמור על הבריאות שלהם. המוצר שלכם יכול להציג אותם כאנשים מצליחים משהו שיכול לשדרג את הנראות שלהם כלפי חוץ למשל וכך הלאה. סטוריטלינג לא מתאים לכל עסק אולם במרבית העסק הקיימים כיום, עם קצת יצירתיות, ניתן לפזר סיפורים קטנים כחלק מהמסרים הפרסומיים שלנו וגם סתם כדי להתחבר לקהל שלכם. לשמור על אותנטיות, אמינות, שקיפות ולהיות אמיתיים מול הלקוחות הפוטנציאליים שלכם. זה מה שיחבר אותם אליכם.

    עקרונות סטוריטלינג חשובים:

    • היו אמיתיים – אל תמציאו שטויות סתם. אחרת סתם תסתבכו בסיפורים של עצמכם.
    • דאגו למגוון סוגים של סטוריז – תמונות, סרטונים, טקסט ועוד.
    • דאגו לכלול גם דברים אותנטיים, ממש מהמציאות שלכם ושל העסק שלכם.
    • היו יצירתיים ונסו לשלב סיפורים "מאחורי הקלעים" ולתת לקהל שלכם להרגיש אותם.

    טכניקות סטוריטלינג – היכן נוכל להשתמש בו עבור העסק שלנו?

    כדי לפרסם את הסטוריז שלכם תוכלו לעשות שימוש בבלוג האתר שלכם. תוכלו להעלות תכנים לאתר, אותנטיים, עם כתיבה בגובה העיניים, בשילוב סיפורים ודוגמאות מהמציאות ולא רק תוכן שיווקי שדוחף ללקוחות בצורה אגרסיבית את המוצרים והשירותים שלכם. כדאי לשלב סטוריז ברשתות החברתיות כמו אינסטגרם, פייסבוק ואחרות. שם ניתן לשלב בין החברים שלכם או העוקבים שלכם לבין החיבור שלהם אליכם וצפייה בסטוריז שלכם שצילמתם ישירות מהטלפון. גם בדף האודות באתר שלכם כדאי לספר את הסיפור שלכם ולחבר אליכם את הקהל. אם יש לכם ערוץ יוטיוב טוב לפרסם סרטונים טובים כדי לחבר אליכם את הקהל.

    לסיכום, יש הרבה מאוד סיפורים בכל דבר שאנו מפרסמים, בכל פרסומת שאנו צופים בה ולעתים רבות גם בתמונות וכמובן בטקסטים. השתדלו להישאר אותנטיים ויצירתיים.

    תן למקצוענים שלנו לקדם את העסק שלך כבר היום

    מחפש מומחה לעסק שלך בנושא שחפשת? אנחנו כאן