Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

אין לכם זמן? פשוט השאירו פרטים ואנחנו נחזור אלכם

השאירו פרטים עכשיו! אנחנו כבר נדאג לכל השאר

    אין לכם זמן? פשוט השאירו פרטים ואנחנו נחזור אלכם

    שיחה מהירה השאירו מספר אנחנו נחייג

    לדעת כל מושג מילון המונחים של לאוס

    נכס דיגיטלי – digital assets

    נכס הוא למעשה רכוש שיש לו ערך מסוים. נכס דיגיטלי הוא נכס הנמצא באינטרנט או בעולם הדיגיטל. לדוגמה: אתר אינטרנט מניב, חנות אלקטרונית המכניסה כסף ממכירות, פרופיל פייסבוק או אינסטגרם עם המון עוקבים, ערוץ יוטיוב פופולרי, קבוצת וואטסאפ עם לקוחות חמים, מוצרים דיגיטליים כאלה ואחרים ועוד. כל אלה נחשבים לנכסים דיגיטליים ואם אתם יכולים לייצר מהם הכנסה ורווח הם יהפכו להיות נכסים דיגיטליים מניבים ולשם אתם רוצים להגיע.

    מה נחשב לנכס דיגיטלי מניב?

    נכס דיגיטלי מניב הוא למעשה כל נכס דיגיטלי שיכול לייצר לכם רווח. בעסקים פיזיים  בדרך כלל יש יותר הוצאות ולכן קשה יותר לייצר רווח, אולם בנכס דיגיטלי, בזכות פופולריות האינטרנט וריבוי ההזדמנויות ליצירת רווחים בעזרת הנכס הדיגיטלי שלכם, יש סיכוי גבוה יותר לייצר רווחים מהעסק ולהפוך את הנכס לנכס מניב. נכס דיגיטלי מניב הוא למעשה כל נכס דיגיטלי שלאחר חישוב ההוצאות-הכנסות של העסק מתיר לנו רווח בסוף החודש. לדוגמה: אם העסק מכניס 1,000 שקלים בחודש וההוצאות עליו ועל התפעול שלו מגיעות ל-500 שקלים בחודש – נותר לנו רווח של 500 שקלים נוספים בחודש מהנכס ולכן הוא נחשב לנכס מניב. השאיפה היא כמובן להגדיל את הרווחים בנכס ולעשות זאת בכמה שפחות מאמץ/עבודה מצידנו.

    כיצד להכניס כסף מהנכס הדיגיטלי שלנו?

    • פרסום הנכס והבאת קהל רב לאתר מדי יום יעלה את הערך של הנכס וישפר גם את כל מה שקשור בהרשמת לידים או רכישת מוצרים באתר.
    • הציעו מוצרים דיגיטליים למכירה באתר שלכם.
    • יצרו הכנסה מתוכניות שותפים וקידום מוצרים של אחרים.
    • מכרו שטחי פרסום כמו באנרים או קישורים בתפריטים למקור חיצוני.
    • מכרו כתבות עם קישורים למקדמי אתרים עבור לקוחותיהם.
    • מכרו את הלידים המגיעים לארת שלכם לבעלי מקצוע בתחום בו עוסק האתר.
    • מכרו מוצרים פיזיים דרך האתר (חנות וירטואלית).
    • ועוד…

    האם הנכס שלנו יכול לייצר הכנסה פסיבית?

    כל יזם ואיש עסקים שואפים להגיע למצב שבו הנכס הדיגיטלי שלהם יוצר להם הכנסה פסיבית. כדי להגיע למצב של הכנסה פסיבית צריך שמישהו יטפל בנכס שלכם במקומכם וגם לאחר ההוצאות על אותו עובד וההוצאות האחרות הקשורות בנכס – הוא עדיין ייצר רווח. נסביר זאת בפשטות: נניח שיש לכם אתר שמכניס מתוכניות שותפים והשכרת שטחי פרסום כ-2000 שקלים בחודש. ההוצאות על הדומיין והאחסון הן לא יותר מ50 שקלים בחודש. עכשיו כדי שהאתר ימשיך לקדם מוצרים וימשיך להביא תנועה של גולשים לאתר – מישהו צריך להכין את הפוסטים המקדמים את אותם מוצרים ופוסטים נוספים הנותנים ערך לגולשים ומביאים תנועה נוספת לאתר ומשאירים אותו מעודכן ופופולרי. עד כה בעל העסק היה כותב את הפוסטים ולכן היה נשאר לו בסוף החודש 1950 שח רווח מהאתר הזה בתמורה להשקעה מסוימת של זמן. כעת בעל האתר רוצה לצמצמם את השקעת הזמן הזו ולתת לעובד כלשהו (לדוגמה כותב תוכן מנוסה) להכין עבורו את הפוסטים בתדירות שדאג לה עד כה וליעלה אותם לאתר, יבצע התאמות SEO לתכנים וכו'.

    כעת יש הצורך לחשב את עלויות העובד: במידה ועלויות הכתיבה והעלאת התכנים של העובד עולים על 1950 שח בחודש – זה לא משתלם לבעל העסק והוא לא יוכל להפוך את העסק לנכס דיגיטלי מניב עד אשר יעלה את ההכנסה מעל גובה ההוצאה – כולל הוצאות העובד שאמור להחליף את שעות העבודה שלו על האתר. במידה ונשאר רווח – יכול בעל העסק ליהנות מנכס דיגיטלי מניב וטוב יהיה להשקיע זמן מחשבה באיך להגדיל את הרווחים מהאתר לדוגמה באמצעות יצירת הכנסה נוספת דרך אותו אתר, או באמצעות קידום מוצרים נוספים, הכנת יותר פוסטים לאתר וכו'.

    תן למקצוענים שלנו לקדם את העסק שלך כבר היום

    מחפש מומחה לעסק שלך בנושא שחפשת? אנחנו כאן