Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

אין לכם זמן? פשוט השאירו פרטים ואנחנו נחזור אלכם

השאירו פרטים עכשיו! אנחנו כבר נדאג לכל השאר

    אין לכם זמן? פשוט השאירו פרטים ואנחנו נחזור אלכם

    שיחה מהירה השאירו מספר אנחנו נחייג

    לדעת כל מושג מילון המונחים של לאוס

    מפות חום – Heat maps

    מפות חום Heat maps מפת חום היא ייצוג גרפי של מידע כלשהו. בתחום האינטרנט מתייחסת מפת חום אל אזורים חמים יותר ואזורים חמים פחות באתר, כלומר אילו אזורים יכולים להיות מבוקשים יותר מבחינת לחיצות הגולשים. אלה יכולים להיות עמודי תוכן מסוימים ה"חזקים" יותר באתר מאזורים אחרים. העמודים המובילים מסומנים בדרך כלל בצבע עז כמו אדום, בעוד האזורים הנפוצים פחות מסומנים בצהוב או כחול. מפת החום מאפשרת לבעלי האתרים לבחון את הצדדים החזקים שלהם לצד הצדדים החלשים על מנת לשפר את הביצועים באתר. בדרך זו ניתן לדעת איזו אסטרטגיה מובילה יותר ולקדם את המוצרים באתר ביתר שאת.

    על מנת להוסיף מפת חום לאתר שלכם, יש צורך להשתמש בסקריפט מורכב. עם זאת, ניתן להימנע בכך על ידי שימוש בכלים חיצוניים אשר הופכים את החיים לקלים יותר כמו תוסף למפת חום המיועד לוורדפרס או השירות Crazy Egg.

    את מפות החום ניתן למקם באזורים שונים באתר. אלה כמה מבין האזורים המומלצים יותר:

    • באנרים פרסומיים – אותן פרסומות קופצות שמעודדות את הגולשים להקליק עליהן כדי לקבל מידע או להירשם לשירות מסוים. מפת החום מספקת מידע על המצביעים. אם לדוגמה, מפת החום מראה כתמי באנרים צהובים, סימן שהמיקום שלהם אינו טוב ויש צורך לשנותו.
    • דף נחיתה – גם עמוד הנחיתה באתר מעודד את הגולשים לבצע פעולה כלשהי. מדובר בדרך כלל בעמוד תמציתי הכולל את תמונת המוצר וכן את הכיתוב המתאים. מפת חום מסייעת לקבוע האם דף הנחיתה נמצא במקום טוב, או שיש צורך למקם אותו באזור אחר באתר.
    • מפה באתר – מפת החום מתאימה לכל האתר באופן כללי, מכיוון שהיא מאפשרת לאתר את האזורים החמים יותר והחמים פחות שלו.

    באופן כללי, מפת החום רגישה לתנועה באתר הודות לבחינת כמה פרמטרים. ראשית, מדובר במספר ההקלקות על העכבר. כך למשל, ניתן לראות אם הגולשים הקליקו בעיקר על עמוד הבית ולא המשיכו לעמודים אחרים. הפרמטר השני שבוחנת הבדיקה הוא מיקומם של הקליקים. באילו אזורים היו הרבה קליקים ובאילו אזורים היו מעט מאוד קליקים. ולבסוף, המפה מאפשרת לבחון את מידת הגלילה באתר. עד היכן נוהגים הגולשים לגלול את העמוד? האם הם גוללים עד סוף העמוד או נוטשים את האתר.

    מפות חום - Heat maps

    תן למקצוענים שלנו לקדם את העסק שלך כבר היום

    מחפש מומחה לעסק שלך בנושא שחפשת? אנחנו כאן