Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

אין לכם זמן? פשוט השאירו פרטים ואנחנו נחזור אלכם

השאירו פרטים עכשיו! אנחנו כבר נדאג לכל השאר

    אין לכם זמן? פשוט השאירו פרטים ואנחנו נחזור אלכם

    שיחה מהירה השאירו מספר אנחנו נחייג

    קידום אורגני זה לאוס מדיה ואינטראקטיב

    אנחנו נלחם עבורך בגוגל עד למקום הראשון

    AMP

    מה צריך לדעת על עמודי AMP ואיך זה יכול להשפיע על השיווק שלכם?

    ראשית, מה זה AMP ומאיפה זה נפל עלינו?

    רעיון ה – AMP (בשם המלא Accelerated Mobile Pages) או עמודי מובייל מואצים (בתרגום חופשי), מגיע כפרויקט משותף של גוגל וטוויטר על מנת ליצור עמודי מובייל מהירים. במילים פשוטות, אלו דפי אינטרנט למכשירים הניידים, הבנויים בסוג של HTML מופשט המאפשר טעינה מהירה יותר של הדף. אם לדבר בצורה טיפה יותר עקרונית, מדובר בעמודי HTML הבנויים בצורה כזו שהם מאוד קלים ומפחיתים את זמן הטעינה בצורה קריטית. באיזשהו מקום הפרויקט מגיע כתגובה למאמרים המהירים של פייסבוק (אם תשימו לב יש מאמרים שנטענים הרבה יותר מהר ומופיע לידם אייקון של ברק).

    אז למה עמודי Google AMP חשובים לקידום האורגני (SEO)?

    כמו שגוגל מטיפים בדרך כלל לתעשייה, מהירות טעינה ותאימות למכשירים ניידים הן אבחנות דירוג משמעותיות שקובעות את מיקומו של כל קישור לאתר בעמוד תוצאות החיפוש (SERP), ככל שעמוד יהיה מהיר יותר (מעבר לאבחנות דירוג נוספות), וככל שהוא מספק יותר את צרכי גולשי המובייל, ככה גדל הסיכוי שהתוצאה המפנה אליו תקבל יותר צפיות ויותר הקלקות מגולשים.

    מאז 2013, גוגל התפתחה משמעותית מלהיות חברה שמספקת קישורים לאתרים אחרים דרך תוצאות החיפוש לחברה המספקת תשובות לשאלות בתוצאות החיפוש.

    גם האתר שלך צריך לעבור תהליך קידום אורגני בגוגל, זה הזמן להתקדם!

    משאירים פרטים ואנחנו חוזרים בהקדם האפשרי עם ההצעה האטרקטיבית ביותר:

      למשל, "התוצאות המומלצות" בגוגל, כמו שמוצג למטה, נהפכו לשיטה להצגה מהירה של תשובות בתוצאות החיפוש לשאלות פשוטות כמו "מי היה ראש הממשלה הראשון?"

      עומד חיפוש בגוגל

      אבל התוצאות המומלצות לא עובדות כשמדובר בשאלות מורכבות יותר כמו: "מהן התוצאות הצפויות בבחירות לכנסת ה-21?" סוג כזה של שאלות מנחיתות את עצמן בעמודים בדרך כלל בעמודים יותר פנימיים.

      למרבה הצער, כששאלות פשוטות לא מתקבלות על הדעת, יש צורך בטעינה של דף נוסף שעלול להיות איטי במכשירים ניידים. כתוצאה מכך, גוגל התחילה לפתח דרכים להפוך את הקישורים שעליהם אתם לוחצים בתוצאות החיפוש להיטען יותר מהר. ועכשיו, עם הפרויקט של Google AMP, הם הופכים את הקישורים הללו לבולטים יותר בעמודי תוצאות החיפוש.

      ההשפעה החיובית של גוגל AMP על הקידום האורגני והשיווק הדיגיטלי

      מאמרים שנטענים מהר יותר משפרים משמעותית את היחסים בין המקדם לגולש. מהירות היא התועלת הברורה ביותר למקדמים המשתמשים ב-AMP לשיפור הקידום האורגני. הרי שמהירות מתורגמת ליותר צפיות בעמוד ופחות גולשים מתוסכלים, מה שגם מומר ליותר צפיות במודעות, יותר שיתופים, וחשיפה לתוכן.

      מאמרים הבנויים בAMP ידורגו יותר גבוה בתוצאות החיפוש – לתוכן AMP יהיה יתרון להיות מוצג מעל לשאר התוצאות אלא אם כן גוגל ישנו את איך שהם מציגים את תוצאות ה-AMP. הנה דוגמה לדף מהיר שנראה טוב בנייד:

      מה זה AMP

      נכון לעכשיו, התוצאות מוצגות או בצורה של הדוגמה או בצורת קרוסלה (כמה אפשרויות שאפשר לדפדף ביניהן ע"י החלקת האצבע ימינה ושמאלה) ואין מיקום לתוצאות ממומנות אבל יכול להיות שיופיעו בעתיד. למאמרי AMP יש אייקון בעמוד תוצאות החיפוש שאומר שהם בנויים בשיטה הזו (מסומן בדוגמה).

      סבירות שכמות התוצאות הממומנות תגדל – אחרי לחיצה על תוכן בנוי AMP, הדבר הנפוץ ביותר ע"י גולשים הוא לחזור חזרה לעמוד תוצאות החיפוש ולחפש מה עוד יש שם. מה שיכול להשפיע עם הזמן לטובה על כמות התוצאות החיפוש הממומנות.

      גוגל AMP מתאים לכל מקדם – פייסבוק מגבילה את כמות הצפיות במאמרים מידיים (Instant Articles) על מנת להגביל את כמות המקדמים. עם גוגל AMP, כל אחד עם מאט ידע או רצון ללמוד יכול ליצור תוכן בפורמט AMP מה שיאפשר גישה לכמות גולשים פוטנציאלית ענקית.

      AMP הוא קוד פתוח – זה אומר שהתרומות להתפתחות הטכנולוגיה לא מוגבלות רק לעולם המפתחים הטובים ביותר של גוגל. כל אחד שיש לו רעיון לשיפור יכול לתרום. האפשרויות יתאימו את עצמן בצורה הרבה יותר טובה לעולם הקידום המשתנה.

      התוכן מקבל יותר קוראים – למרות שעמודי AMP נותנים יותר יתרון לגוגל להתחרות עם המאמרים המידיים של פייסבוק, זה משפר ובהרבה את היתרונות למקדמים הודות שהתוכן שלהם יכול להיות נצפה בצורה הרבה יותר רחבה כשמשתמשים לוחצים עליהם בעמודי תוצאות החיפושים של גוגל ולא רק ב"גן המגודר" של פייסבוק.

      אפשרויות נוספות בדרך – למרות ש-AMP מאפשר כמות מצומצמת של תגיות לעיצוב העמודים, לא הכל אבוד. ישנם עוד לא מאט תוספים מורחבים ואפילו תוספים ניסיוניים שאמורים לצאת ברגע שיהיו מוכנים!

      כמה מילים לסיכום ביניים

      למרות שרוב תוצאות של הדפים המואצים עדיין לא עשו את מלוא דרכן לעמודי תוצאות החיפוש של גוגל ישראל והתחום בארץ עדיין בחיתוליו, אפשר כבר להבין ולהרגיש את השינוי המשמעותי העומד בפינינו כגולשים, מקדמי אתרים ובעלי העסקים המפרסמים ברשת. יחד עם זאת חשוב לציין כי קיימות מספר נקודות פחות חיוביות בנושא, אודותיהן תוכלו לקרוא במאמר הבא שלנו, אנו בחברת לאוס מדיה ואינטראקטיב עושים הכל על מנת להישאר מעודכנים בחדשות הכי חמות בעולם הקידום והשיווק באינטרנט 🙂

      אהבתם? שתפו על מנת שכולם ידעו!

      קידום זה לאוס

      אנחנו כאן בשביל לספק את השירות לעסק שלך!

      מהרו להירשם כבר עכשיו ואנחנו נדאג לחזור בהקדם האפשרי!

        עוד בנושא שיכול לעניין אותך