Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

אין לכם זמן? פשוט השאירו פרטים ואנחנו נחזור אלכם

השאירו פרטים עכשיו! אנחנו כבר נדאג לכל השאר

    אין לכם זמן? פשוט השאירו פרטים ואנחנו נחזור אלכם

    שיחה מהירה השאירו מספר אנחנו נחייג

    תביעות אתר אינטרנט בגלל נגישות?

    להנות ממבחר מידע על עולם שלם לקדם את העסק שלך

    תביעות אתר אינטרנט בעידן הנגישות

    ממבט ראשון אפשר לחשוב שאתרי האינטרנט נגישים לכולם, שהרי ניתן לגשת אליהם מכל מקום ללא בעיות. עם זאת, בארץ ובעולם חיים להם אנשים אשר אינם יכולים לגשת אל האתר בקלות רבה בגלל מוגבלויות שונות. עוורי הצבעים, למשל, מתקשים לקרוא עמוד אינטרנט שבו מופיעות אותיות שחורות על גבי עמוד לבן ולקויי הראייה זקוקים להקראה או להגדלת הפונט בעמוד. חוק הנגישות לאתרים בא לתקן את חוסר השוויון ולאפשר גישה נוחה ומתאימה לכולם.

    מה לגבי תביעות?

    מטבע הדברים, כאשר מתקבל חוק חדש במדינת ישראל, נשאלת השאלה האם ניתן לתבוע את מפרי החוק. במקרה זה, האם אפשר לתבוע אתר אשר אינו מנגיש באמצעות רכיב הנגשה או מתקין את התוסף המסייע לבעל המוגבלויות להתמצא באתר? לפני ששוכרים עורך דין ומגיעים לבית המשפט, ישנם כמה דברים שכדאי להבין על החוק, ובכללם – מי באמת מחויב בחוק הנגישות.

    מי מחויב להתאים את אתר שלו?

    על פי חוק נגישות אתרים, אתרים שונים בארץ מחויבים לבצע הנגשה מלאה באמצעות רכיב ו/או תוסף שנועד להקל על ההתמצאות באתר. התוסף זה כולל מאפיינים כמו הקראה, היכולת לשנות את צבע הרקע או צבע הגופן, האפשרות לשנות את גודל הגופן, האפשרות להדגיש את הכותרת או לשנות את הצבע של הסמן. לא כל האתרים בישראל חייבים בחוק הנגישות. בעוד אתרים ממשלתיים, אתרי מסחר, אתרי חדשות או אתרים המספקים שירותים שונים (כדוגמת תחבורה או פיננסים) מחויבים לבצע הנגשה, הרי שאתר עבור עסק המוגדר כעוסק פטור בעל מחזור שנתי, אינו חייב בחוק להנגיש את האתר.

    בעלי עסקים משיגים פטור טכנולוגי

    פטור טכנולוגי הוא פטור אשר ניתן לעסקים שונים המוכיחים כי הם אינם יכולים להתקין את התוסף מסיבות טכנולוגיות. כדי להוכיח את העניין, יש צורך באיש מקצוע המבין בתחום בניית האתרים ומכיר את הטכנולוגיה העומדת מאחורי התוסף ומאחורי האתר עצמו. כדי לקבל את הפטור המיוחל, איש המקצוע צריך להוריד טופס מתאים מהאתר, למלא אותו ולשלוח למציב שוויון הזכויות של בעלי המוגבלויות. כמו כן, על בעל האתר לספק חלופה לתוסף ולפרסם באתר את דבר הפטור מהתקנת תוסף הנגישות.

    תביעות ודרכי האכיפה

    תביעה מוגשת כנגד בעל האתר אשר אינו מנגיש את אתרו לבעלי המוגבלויות לאתר התראה שמאפשרת לו להנגיש את האתר בתוך 60 יום מרגע קבלת ההתראה. לאחר מכן, ניתן יהיה לתבוע אותו ולהפעיל עליו דרכי אכיפה וסנקציות פליליות. כך, במקרה שבו בעל האתר יימצא אשר, הוא יחויב בקנס של 75,300 שקלים חדשים בנוסף ל-3,700 שקלים עבור כל יום שבו הוא ממשיך להפר את החוק. כמו כן, ישנם מקרים שבהם ניתן להטיל קנס לא רק על בעל העסק או התאגיד, אלא גם על ממונים אחרים בעלי תפקידים בכירים.

    מתייעצים עם מומחה

    במקרים של תביעות כנגד אתר אינטרנט בגלל נגישות נזקק בעל האתר לעזרה מצד עד מומחה טכנולוגי אשר יכול להציג חוות דעת טכנולוגית לבית משפט. כאשר בעל האתר חש בחוסר הצדק המופגן כלפיו, הוא רשאי לפנות למומחה אשר יגן עליו בבית המשפט. בדרך כלל חוות דעת של המומחה מתחלקת לשני שלבים. בשלב הראשוני המומחה מנסח את חוות דעתו. הוא בוחן את המקרה של בעל העסק, בודק את האתר שלו ומנצל את הידע הטכנולוגי הרב שלו כדי להוכיח כי תוסף הנגישות אינו מתאים לאתר. לאחר מכן, מנסח המומחה את חוות הדעת הסופית וחותם עליה. השלב השני אינו מצריך את נוכחותו של המומחה בבית המשפט (על אף שלעתים קוראים לו כדי לתת עדות). בשלב זה מוקראת חוות הדעת בתוך כותלי בית המשפט ומהווה הגנה המסייעת לבעל העסק לזכות בבית המשפט.

    רוצים להימנע מקבלת תביעות בנוגע לנגישות אתרים? אנו בקבוצת לאוס מדיה ואינטראקטיב נדאג להנגיש את אתרכם בהתאם לדרישות החוק. במידה ולא יתאפשר להנגיש את אתרכם הקיים בגלל מגבלה טכנולוגית נוכל להציע לכם בניית אתר חדש שיעמוד בתקן ההנגשה.

    אהבתם? שתפו על מנת שכולם ידעו!

    להיות לקוחות שלנו כבר ממחר

    קראתם מספיק? אנחנו כאן נעשה הכל עבורך

    הרשמו עכשיו והצטרפו לאלפי לקוחות מרוצים אצלנו