תארו לכם שאתם מחפשים חנות פרחים באזור שלכם. האם הייתם מתניעים את הרכב או יוצאים להליכה ומחפשים אחר חנות פרחים? או קודם הייתם פותחים את גוגל בסמארטפון או במחשב שלכם, מחפשים בגוגל חנות פרחים באזור/בעיר שלכם ואז כשיש לכם כתובת של החנות – הייתם יוצאים לכיוון שלה? זה תקף כמובן לכל תחום ולכל מוצר/שירות. אלא אם כן אתם יודעים לאיזו חנות אתם רוצים ללכת או מסתובבים כבר באזור ואומרים שתיכנסו על הדרך, הרי שבדרך כלל תבצעו חיפוש בגוגל קודם. מלבד החיפושים בגוגל, שאגב יכולים להיות לא בהכרח רק לחיפוש עסקים או מוצרים כלשהם, הרי שהאינטרנט מציע מגוון פלטפורמות פרסום אפקטיביות לעסקים: פייסבוק, אינסטגרם, יוטיוב, קמפיין ממומן בגוגל, קידום אורגני בגוגלובמנועי חיפוש זרים, ניהול רשימת תפוצה ועוד. עם מיליוני ישראלים המשתמשים באינטרנט מדי יום, חצי מהם עושים זאת דרך המובייל ועוד מיליארדי גולשים באינטרנט ברחבי העולם – אין ספק מדוע האינטרנט כיום הפך להיות ערוץ התקשורת הפופולרי ביותר. ככל שהוא פופולרי יותר כך הוא ימשוך גם יותר בעלי עסקים שירצו לפרסם בו ולמצוא לקוחות חדשים לעסק שלהם.
1
מעקב וניטור נתונים
יתרון חשוב נוסף בשיווק באינטרנט הוא היכולת לחבר את הקמפיין, האתר או דף הנחיתה שלכם לכלים שונים לצורך איסוף וניתוח נתונים, הפקת דוחות והסקת מסקנות. הנתונים הללו יעזרו לנו ללמוד את הגולשים ואופן הפעילות, לנתח את ביצועי הקמפיין שלנו וכך למדוד את מגמת השיפור שלו תוך שאנו מבצעים שיפורים.
2
תקציב גמיש
יש כמה שיטות פרסום בשיווק האינטרנטי ומרבית השיטות הללו מאפשרות להתחיל פרסום גם מתקציבים נמוכים ולשנות את גובה התקציב בהתאם ליכולת שלכם לקבל עבודה מהאינטרנט. גם מתקציבים יחסית נמוכים אפשר להניב תוצאות מסוימות, ככל שהתקציב יעלה כך התוצאות יהיו מורגשות וטובות יותר שיעזרו לעסק לצמוח.
3
נגישות וחיבור לקהל
רק באמצעות האינטרנט ואפיקי העבודה והפרסום בו ניתן באמת להגיע אל ליבם של הקהל שלכם, להתחבר אליהם, לחבר אותם אל המותג שלכם, לגרום להם לעקוב אחר המותג שלכם ואחרי הפרסומים שלכם. ניתן יהיה להנגיש הכול עבור הקהל, לחלק ערך ולאפשר לקהל ליצור עמנו קשר או לקנות מאתנו בדרך שנוחה עבורו. יחסי ההמרה באינטרנט הם הגבוהים ביותר משיטות הפרסומות השונות בעיקר בשל הנושא הזה.
4
מיקוד הפרסום
במרבית הפלטפורמות תוכלו למקד את הפרסום שלכם בצורה הטובה ביותר. שלא כמו בעיתונים, ברדיו או בטלוויזיה שם המיקוד של הפרסום הוא מאוד כללי הרי שבשיווק האינטרנטי תוכלו למקד את הפרסום שלכם באופנים רבים: לפי מגדר, לפי גיל, לפי תחומי עניין, לפי ביטויי חיפוש ועוד. הכסף שלכם לא נזרק על אנשים שלא מעוניינים לשמוע עליכם אלא על קהל היעד הרלוונטי ביותר לעסק שלכם.
5
אפשרות להגיע לכל אחד בכל מקום
אם עסקים פיזיים היו תלויים בפרסום מפה לאוזן או אנשים שעוברים בסביבת העסק ואולי יכנסו אליו הרי שכיום ניתן לפרסם את העסק לאנשים מכל רחבי הארץ. יתרה מכך – ניתן לפרסם את העסק שלכם לכל העולם למעשה.
6
מולטי-טסקינג
יתרון נוסף של השיווק באינטרנט הוא היכולת לספק שירות ולהתנהל מול אינספור לקוחות בו זמנית. כלומר, אתר האינטרנט שלנו יכול לעבוד בשבילנו למשל ולאפשר למבקרים רבים באתר לקרוא, ללמוד, להתרשם, להאמין במותג ואף ליצור קשר דרך עמוד יצירת הקשר או הצ'אט בוט המחובר לאתר.
7
שיווק מסביב לשעון
אתר האינטרנט, דף הפייסבוק, ערוץ היוטיוב שלנו, הקמפיינים שאנו מריצים בגוגל או בכל קמפיין אינטרנטי אחר שאנו משקיעים בו – הוא עובד 24/7 עבורנו. אין צורך להיות מחוברים למחשב או למייל בכל זמן נתון, השיווק באינטרנט עושה עבורנו את העבודה.
8
שיווק מתמשך
הפלטפורמה של האינטרנט מאפשרת לנו להמשיך את ההתקשרות עם הלקוח בקלות ובמהירות, להציע לו מוצרים ושירותים נוספים שלנו לאורך הזמן. כמו כן גם אם הוא לא רכש מאתנו נוכל להמשיך "לרדוף" אחריו עם פרסומות שלנו על ידי קמפיין רימרקטינג ואולי בהמשך הוא יהיה יותר בשל לבצע רכישה.