קידום ממומן

קידום ממומן בגוגל עד לפני כמעט עשור, ערוצי הפרסום המובילים שהיו זמינים לבעלי עסקים נמנו בעיקר בטלוויזיה, ברדיו ובעיתון –...
קידום ממומן

קידום ממומן בגוגל

עד לפני כמעט עשור, ערוצי הפרסום המובילים שהיו זמינים לבעלי עסקים נמנו בעיקר בטלוויזיה, ברדיו ובעיתון – המדיה הישנה.
במשך השנים, התפתחות טכנולוגית הובילה אותנו, הצרכנים, לחיבור כמעט אינסופי לאינטרנט ושימוש בלתי פוסק בעולם הדיגיטל.
פרסום במדיה הישנה נדד עם השנים יותר ויותר לעולם השיווק הדיגיטלי ובעצם, שינה את חוקי המשחק.
הפרסום באינטרנט מאפשר למפרסמים לעקוב אחר נתונים שמעולם לא היו קיימים במדיות הישנות – נתוני צפיות, הקלקות, מעורבות, הרשמה וכו'..
תוך ניתוח התנהגות הצרכן החדש, פותחו מספר רב של אסטרטגיות חדשות לפרסום שלא היו יכולות להיות זמינות בגלל פערים טכנולוגיים בעיקר אל מול המדיות הקלסיות.
קידום ממומן מאפשר לך, כבעל עסק, לחשוף את שירותיך ולהגיע לקהל יעד פוטנציאלי בעלות נמוכה יחסית תוך כדי מדידה מתמידה של התוצאות וניתוח הנתונים.

קידום ממומן מתבצע במספר אפיקים עיקריים

  • Google AdWords.
  • פלטפורמת הפרסום של Facebook ו-Instagram.
  • פרסום באמצעות תוכן ממומן – Outbrain.
  • פרסום באתרים מרכזיים בצורה ישירה.
  • פרסום ברשתות חברתיות.

במאמר זה, נתמקד בקידום ממומן באמצעות Google AdWords. לרענון, ההבדלים בין קידום אורגני לקידום ממומן.

פלטפורמת הפרסום בקמפיין קידום ממומן – Google AdWords

פלטפורמת הפרסום בקמפיין קידום ממומן - Google AdWords

גוגל, החברה שאחראית על מהפכת החיפוש וזמינות המידע באינטרנט, רואה בפרסום באינטרנט כערך עליון בשיווק עסקים.
לאחר שנים של פיתוח הענף, הן מבחינה טכנולוגית והן מבחינת הבנת התנהגויות חדשות, קידום ממומן בגוגל נחשב היום כזירה העיקרית.

הפלטפורמה זמינה לכל סוגי המשתמשים – החל מהמפרסם הפרטי הקטן ועד לסוכנויות פרסום גדולות.
מערך ההדרכה של גוגל מאפשר לכל משתמש ללמוד את עקרונות השיטה ושיטות מומלצות ברמה בסיסית להתחלה.
גוגל מציעה לכל מפרסם להתנסות בכלי הפרסום שלה בצורה עצמאית או הפנייה לסוכנות מפרסמת מטעמה שתנהל את הקמפיין בצורה מקצועית עם המון ניסיון בניהול של קידום ממומן.

קידום ממומן בגוגל אדוורדס נחשב, לאחת השיטות היעילות ביותר להגעה ללקוחות חדשים ברחבי האינטרנט. בצורה יעילה ויחסית זולה.
היעילות הגבוהה נובעת ממספר סיבות עיקריות:

  1. מנוע החיפוש הגדול בעולם – גוגל הינו מנוע החיפוש הגדול והמצליח ביותר. בגלל הצלחתו וכמות הגולשים שעוברים מדי יום, ניתן לבצע ניתוח נתונים מאוד רחב וללמוד בקלות יחסית על התנהגויות הגולש הממוצע.
  2. מספר אפיקים גדול – לא מדובר בפרסום מודעות בעמודי החיפוש של גוגל בלבד, לגוגל יש מספר גדול של שותפי פרסום ונכסים נוספים (יוטיוב, ג'ימייל, חנות play, אפליקציות וכו').
  3. Cross Platform – בעידן של היום, חשיבות הזמינות של פרסום בכל מכשיר, בכל מסך ובכל דפדפן, חשובה מכל! כעת למפרסמים יש את הכלים להגיע ללקוחות שלהם, בכל מקום. 

אפיקי פרסום בקידום ממומן – גוגל אדוורדס

רשת החיפוש

האפיק הנפוץ והמוכר יותר בפרסום דרך גוגל אדווראדס, מתבסס על עמודי החיפוש של גוגל בלבד בהתאם למילת המפתח שמחפשים.
רוב הגולשים בגוגל מכירים את המודעות בצבע צהוב דהוי, זוהי הדרך הראשונה שבה הוצע פרסום בגוגל – משם הכל התפתח.

השיטה מבוססת על שיטת המכירה הפומבית, לכל מונח חיפוש (בהתאם לתחום ותנועת החיפוש באותה תקופה) יש מספר מקומות מוגבל לפרסום.
בכל פעם שמשתמש מחפש בגוגל, נוצר מכרז וירטואלי על המודעות. הצגת המודעה ומיקומה מתבסס על תקציב יומי, כמות שהמפרסם מוכן לשלם עבור הקלקה, ציון איכות המודעה ופרמטרים נוספים שאינם נחשפים ושמורים בסוד אצל גוגל.
מודעות שממוקמות במיקומים הגבוהים (1-4) נחשבות למבוקשות יותר מהמודעות בתחתית, בגלל ההקשר החזק שנוצר אצל הגולש לגבי תוצאה במיקום גבוה.
התשלום מתבצע רק בעת הקלקה (PPC – Pay Per Click) על המודעה והמחיר משתנה בהתאם לתוצאות המכרז, המחיר נע בגבולות מסוימים בהתאם למגמות בתחום.

קמפיין ברשת החיפוש מונע בעיקר על ידי אופטימיזציה יום-יומית של הקמפיין – בין אם זה הוספת מילות מפתח רלוונטיות או פסילת מילות מפתח לא רלוונטיות לבין שינוי מיקומים בארץ ועוד שלל שיטות בשביל לשפר ולמקד את מסע הפרסום עבור הלקוח הרלוונטי ביותר עבורך.

יעילות הקמפיין נוצרת מהגעה ללקוחות רלוונטיים יותר ויותר, זה נעשה באמצעות מיקוד מילות מפתח,התאמת המחיר לאתר מובייל, מיקוד לאזורים בארץ ומיקוד לזמני פעילות שונים.
במובייל ניתן להתקשר/לנווט ישירות לבית העסק מהמודעה – כלי המאפשר לעסק מקומי להגיע מהר יותר ובצורה אמיתית יותר ללקוחות הפוטנציאלים שמסביבו.

קידום ממומן ברשת המדיה

האפיק הוויזואלי של קידום ממומן, רוב הגולשים נתקלים בו על בסיסי שעתי אך אינם יודעים זאת.
רשת המדיה של גוגל מורכבת מנכסים נוספים שיש לגוגל כמו יוטיוב, ג'ימייל, מפות, אפליקציות ומפרסמים משתפי פעולה מרחבי האינטרנט.
רשת המדיה מאופיינת במודעות (משלל סוגים) בתוך אתרים, אפליקציות, מפות וכל מקום שנחשב לחלק מגבולות הגזרה של רשת המדיה.

השיטה מבוססת על מיקוד שונה מרשת החיפוש, המיקוד פה מותאם בהתאם לתוכן האתר/האפליקציה/המיקום בו הגולש נמצא.
ברשת המדיה ישנם כלים מתקדמים למיקוד ולפילוח קהלים, הכל על מנת למקד יותר ויותר את מסע הפרסום עבור הלקוח הפוטנציאלי.
גם כאן מדובר במרכז (שונה במהותו אך זהה בעקרונותיו) אך ללא מיקומים מוגדרים (משתנה מאתר לאתר ומאפליקציה לאפליקציה).

רשת המדיה מאופיינת במספרים גדולים יותר מבחינת יחסי הגעה ללקוח וכמות החשיפות למותג עצומה.
המחירים ברשת המדיה זולים משמעותית מרשת החיפוש מפאת כמות הקהל המעורב אך עם זאת, הרלוונטיות תושפע בהתאם.

פרסום ממומן במובייל

פרסום ממומן במובייל

60% מהגלישה באינטרנט נעשית באמצעות מכשירי מובייל – סמארטפון וטאבלט.
נתח שוק עצום שאין לוותר עליו! לכן, גוגל עשו המון מאמצים כדי לקדם את עולם הפרסום במובייל.

פרסום במובייל עובד באותם אפיקים שצוינו, אך הפונקציונליות שונה לחלוטין.
ממכשירי המובייל ניתן להתקשר, לנווט, לבדוק לפני קנייה ועוד מספר לא מבוטל של פונקציות שפשוט לא קיימות במחשב. לכן, הכלים חזקים הרבה יותר לבעל העסק שמעוניין להגיע ללקוחות חדשים.

בגלל גודל המסך, ברשת החיפוש, ישנם לכל היותר 3 מודעות עליונות והנוכחות שם תבטיח סיכוי גבוה יותר לקבלת המרות כמו שיחה וניווט.
ניתן למקד מסע פרסום במובייל על פי מיקום הגולש ביחס לבית העסק, ולהציע תכניות שונות לרדיוסים שונים.

כיום, הפרסום במובייל תופס נתח משמעותי מאוד בשוק הפרסום ואין לזלזל בו או להתעלם ממנו בשום צורה.

פרסום ממומן ב-YouTube

פרסום ממומן ביוטיוב

יוטיוב, כנראה המחליף הבלתי מעורער של המדיה הויזואלית כמו הטלוויזיה.
האתר ה-3 בעולם מבחינת כמות כניסות לאחר גוגל ופייסבוק. 600 מיליון צפיות של סרטונים ביום!
בעזרת נתונים אלה, אנחנו למדים שזוהי זירת הפרסום החמה ביותר כיום והתוצאות מדברות.

ביוטיוב יש 2 אפשרויות פרסום עיקריות:

  • "דחיפת" פרסומת לפני סרטון המחייבת צפייה של 5 שניות לפחות.
  • הצגת מודעת הסרטון בדפי החיפוש של יוטיוב ובסרטונים רלוונטיים.

שיטת התשלום ביוטיוב שונה באפשרות "דחיפה", פה המפרסם משלם רק לאחר צפייה של הסרטון כולו או 30 שניות ממנו (הקצר מביניהם).
כחלק מרשת המדיה, המחיר זול מאוד ביחס לחשיפה המושגת.
ניתן להוסיף בסרטונים קריאות לפעולה ותכנים שיווקיים על מנת להזמין את הצופה להגיע אלייך.

הגדרת יעדים

אז אחרי שדנו בחומר העיוני, הגיע הזמן לתכלס,
בקידום ממומן, הכסף מדבר – ROI – החזר השקעה. בכל קמפיין שהוא, בדרך כלל היעדים מתורגמים לרווח.
בשלבי הבנת צרכי הקמפיין, החלק החשוב הוא הבנת ההכנסה הכספית של כל פעולה ואת ההוצאה של הקמפיין מנגד.
בדרך כלל, גודל ההכנסה נמצא בפרופורציה לגודל ההוצאה. לדוגמא, בתחום מסוים פנייה טלפונית יכולה להניב המון כסף לבעל העסק. בהתאם, ההשקעה בפרסום תהיה יקרה.

השאלות שצריכות לעלות בשלב הגדרת יעדי הקמפיין:

  1. מי קהל היעד המבוקש – איך הוא מתנהג, מה חשוב עבורו?
  2. מטרת הקמפיין – רכישה ישירה? בניית מודעות תדמיתית למותג? החדרת מותג? עידוד כניסה לאתר?
  3. תקופת הקמפיין – האם מדובר בקמפיין לטווח ארוך או לתקופה מוגדרת וספציפית לאירוע בתחום.
  4. התוצאה הסופית – כיצד נמדוד את ההצלחה. לדוגמא מדידת הכנסות מאפיק ספציפי או מדידת שיחות טלפון.

הגדרת יעדי הקמפיין הוא אחד השלבים המכריעים בכל קמפיין פרסומי – אם לא המשמעותי ביותר.

מדידת ביצועים – Google Analytics

מדידת ביצועים בקמפיין ממומן

גוגל אנליטיקס הינו כלי מבית גוגל המספק נתונים אנליטיים על אתר. אנליטיקס נחשב לאחד מבין הכלים המתקדמים ביותר והוא מספק מידע מודולרי מקיף.
הבנת הנתונים בכלי כרוכה בדרך כלל בהרבה ניסיון והבנה של ראש הגולש ואת הסיבות להתנהגותו באתר.

הכלי מאפשר למנהל הקמפיין לחבר את נתוני הקמפיין לנתוני האתר, ומספק רזולוציה גבוהה יותר של נתוני הקמפיין.
בעזרת נתונים אלו, יכול המפרסם ללמוד המון אודות ביצועי הקמפיין ולבצע בו שינויים על מנת לחזק ערוצי תנועה שמספקים יותר תפוקה לקמפיין.

קידום ממומן ללא גוגל אנליטיקס שווה ערך לצאת לקרב ללא נשק. 

השגת תוצאות בקמפיין ממומן אפקטיבי

השגת תוצאות מקמפיין קידום ממומן איכותי

כפי שכבר נאמר, תוצאות נמדדות בנתונים כמותיים בלבד.
בין אם מדובר בכמות חשיפות או ביחס הקלקה, תמיד מודדים הצלחה בנתונים.

לכל קמפיין ואופי התוצאות שלו בהתאם להגדרתו, אך המשותף לכולם הוא חשיבות הדיווח והמדידה. ללא זה, לא ניתן בשום דרך לייעל קמפיין.
יש לעבוד בשיתוף פעולה מלא עם מנהל הקמפיין. אין סיבה להתבייש לשאול שאלות, להציע רעיונות ולתת משוב – שקיפות ואמינות הם מפתח לקידום ממומן מוצלח.

אנו בלאוס מדיה ואינטראקטיב, מאמינים שקידום ממומן הוא כלי מרכזי לשיווק העסק באינטרנט.
קהל לקוחותינו נהנה משקיפות, הקשבה, הבנה, ייעוץ ועבודה משותפת להצלחה משותפת.

אנו מזמינים אותך, להתרשם מהפרופיל שלנו כסוכנות פרסום מטעם גוגל ולצפות בתחומי ההסמכה שלנו.
אם גם ברצונך להגדיל את ההכנסות שלך מהאינטרנט, השאר פרטים ואנו נחזור אליך עם הצעה לתכנית פרסומית מלאה שתציב אותך בלב עולם הפרסום באינטרנט.




שיחה מהירה call
facebook

השארת הודעה מהירה

השאירו פרטים ואנו נחזור בהקדם!

Please leave this field empty.

Top