ניתוח נתונים ושיפור מתמיד – פרק 7

אחד הדברים החשובים ביותר בעסקים בכלל ובקידום אתרים בפרט הוא ניתוח נתונים. למעשה המידע שאנו אוספים יכול לסייע לנו בהסקת...
ניתוח נתונים ושיפור מתמיד – פרק 7

אחד הדברים החשובים ביותר בעסקים בכלל ובקידום אתרים בפרט הוא ניתוח נתונים. למעשה המידע שאנו אוספים יכול לסייע לנו בהסקת מסקנות ובשיפור הפעולות שאנו עושים לטובת השגת תוצאות טובות יותר. בין אם אנו עוקבים אחר ההוצאות וההכנסות של העסק, על מדד היעילות של כל עובד בחברה או על ניתוח התנהגות המקרים באתר העסק – כל אלה נכנסים תחת קורת גג אחת הנקראת ניתוח נתונים ושיפור מתמיד.

מהם הנתונים החשובים ביותר שנצטרך לעקוב אחריהם בתהליך הקידום?

לאחר שהבנו את החשיבות של מעקב אחר נתונים מסוימים וניתוח שלהם נרצה להבין כעת אחר אילו נתונים נצטרך לעקוב כדי שיסייעו לנו לשיפור יחס המרה באתר. אין כמות מומלץ של נתונים שכדאי לעקוב אחריה וככל שתאספו יותר מידע שיכול לתרום לכך – כך ייטב.

  • דירוג מילת מפתח – בסופו של יום הליך הקידום נועד כדי לקדם את האתר בביטויי מפתח מסוימים. אם אתה מקדם את האתר שלך בחברתנו אתה יכול ליהנות ממערכת פנימית וייחודית של החברה שתציג לך נתונים חיים מדי יום על דירוג מילות המפתח. מעקב אחר דירוג מילות המפתח הנו חיוני לטובת בחינת ההתקדמות לאורך זמן שכן אם במשך כמה חודשים נעשית עבודה סיזיפית לקידום ביטוי מפתח מסוים והוא לא עושה אפילו התקדמות קטנה או אפילו הולך אחורה בדירוג הרי שיש בעיה.
  • כמות כניסות לאתר – מלבד דירוג מילות המפתח חשוב לבדוק גם כמות הכניסות לאתר ולעקוב אחר העלייה בכמות הכניסות. נכון שגם איכות הגולשים חשובה ולא רק הכמות (ועל כך נרחיב בהמשך) אך ככל שיהיו יותר גולשים איכותיים ורלוונטיים המגיעים אליך ממנועי החיפוש כך תוכל להגדיל את ההכנסות שלך מהאתר.
  • אחוז שיעור הנטישה מדף הבית – אם אחוז הנטישה מדף הבית הוא גבוה כנראה שחוויית המשתמש בדף הבית לא מספיק טובה או שהאתר בנוי בצורה חובבנית או שהגולש ציפה למשהו אחד וקיבל משהו אחר, מה שאומר שגם עבודת הקידום שנעשתה לא הייתה טובה. רק לאחר שתחקור ותדע מהי הסיבה לאחוז הנטישה הגבוה אז תוכל להתחיל לטפל בבעיה. אם אחרי מספר בדיקות אינך יודע מה הבעיה תוכל לנסות לשער מהן הבעיות ולנסות לפתור אותן ולעקוב אחר שיפור הביצועים בניתוח הנתונים שלך.
  • משך הביקור הממוצע של גולש באתר – חלק נוסף שידוע כיום שמשפיע על הקידום הוא משך זמן השהייה של הגולש באתר. ניתן להגדיל זאת באמצעות מספר טכניקות חוקיות שונות, למשל: מאמרים יותר ארוכים באתר, לכלול סרטוני ווידיאו או תמונות אינפוגרפיות באתר, לכלול תוכן איכותי יותר מה שיגרום לגולש לרצות לקרוא עוד באתר ולהישאר יותר זמן באתר, שיפור חוויית המשתמש באתר, ניווט נכון ועוד.
  • שגיאות אופטימיזציה – ומשהו נוסף שנרצה להציג שחשוב לעקוב אחריו הן שגיאות אופטימיזציה. הכוונה היא לשגיאות שונות בתוכן ובמבנה של האתר שחשוב לעקוב אחריהן גם כן לאורך זמן ולתקן אותן. כך למשל האתר מתעדכן בתכנים חדשים לעתים קרובות, טקסטים שעוברים שינויים, מוצרים חדשים שמועלים לאתר – וכך עשויים להיווצר שגיאות שונות שיש לטפל בהן, לעקוב, לערוך ולוודא שהכול תקין.

האם המטרה היא רק להביא כמה שיותר מבקרים לאתר?

מלבד כמות המבקרים חשוב לדאוג גם לאיכות המבקרים. תנועה שמגיע ממנועי החיפוש תהיה לרוב תנועה של גולשים בשלים ואיכותיים יותר לרכישת מוצר/שירות או כאלה הצמאים למידע שיש לך לספק. הבעיה מתחילה אם הקידום לא נעשה בצורה נכונה והעמודים המקודמים של האתר אינם מקדמים ביטוי רלוונטי לחיפוש. לדוגמה בעל עסק שמקדם תוספי תזונה טבעיים לטיפול בפסוריאזיס. קרוב לוודאי שהוא יחשוב שזה נכון לקדם את מילת המפתח "פסוריאזיס" אך ישנם אנשים רבים שעשויים לחפש את המילה הזו בגוגל שלא לצורך רשימת מוצר לטיפול בבעיה. לדוגמה: אנשים המעוניינים למצוא פתרון טבעי ללא הוצאה כספית, אנשים המחפשים לקרוא מידע נוסף על המחלה, סטודנטים המחפשים מידע לעבודות באוניברסיטה וכו'. כל אלה הנן דוגמאות לקהל יעד שהוא לא רלוונטי לאותו בעל עסק ולכן אם מילות המפתח המקודמות אינן רלוונטיות ונבחרות בקפידה, הרי שגם התנועה תהיה פחות איכותית ולכן גם החזר ההשקעה יהיה בהתאם.

מהו גוגל אנליטיקס וכיצד תוכל להיעזר בו בעבודת הקידום שלך?

גוגל אנליטיקס הוא כלי חינמי של גוגל המאפשר מעקב וניתוח נתונים שונים באתר שלנו. משווקים, חברות בנייה וקידום אתרים, פרילנסרים ובתי עסק ועצמאיים שונים עושים שימוש בכלי זה לטובת ניתוח הנתונים והביצועים של האתר שלהם וכך מקבלים תמונה כוללת שבעזרתו יוכלו לשפר את ביצועי האתר והעסק.

בין יתרונות התוכנה

  • חינמית וקלה לשימוש.
  • פתוחה לכל מי שיש לו משתמש GMAIL
  • מספקת לנו מידע ענף אודות תנועת המבקרים באתר וההתנהגות שלהם באתר.
  • אפשרות להפקת דוחות מקצועיים וקלים לקריאה וניתוח.
  • פיתוח שמטרתו מראש היא לייעל את העבודה עבור בעלי אתרים לצורך שיפור ביצועים באתר ובעסק.

כדי ללמוד את העבודה עם גוגל אנליטיקס לעומק ולעבוד אתו בצורה מקצועית צריך ספר שלם רק עבור זה ולעתים אף יותר מכך. אולם כדאי שתדע שאחר רוב הנתונים שציינו שחשוב לעקוב אחריהם בתהליך הקידום – תוכל להיעזר בגוגל אנליטיקס כדי לעקוב אחריהם. בנוסף, תוכל לעקוב אחר נתונים רבים אחרים. אם טרם יצא לך לעבוד עם הכלי ולהכיר אותו מעט יותר לעומק – זה הזמן לעשות זאת.

ארגז כלים לקידום אורגני

כל מקדם אתרים מקצועי צריך שיהיה לו ארגז כלים איכותי לעבוד אתו. נציג כאן רק חלק מהכלים המומלצים לעבודה בקידום האורגני:

  • גוגל אנליטיקס – נתחיל כמובן מהכלי החינמי האיכותי של גוגל שהרחבנו עליו רק לפני מספר דקות. בעזרת כלי זה ניתן יהיה לעקוב אחר כמות המבקרים באתר, אחוז הנטישה מדף הבית, אורך הזמן הממוצע לביקור באתר, כמה מתוך המבקרים באתר הנם משתמשים חוזרים וכמה חדשים, מאן הגיעו הגולשים (מאיזה אתר או מערכת), מידע דמוגרפי אודות הגולשים ועוד. כלי זה מספיק לנו מעין רנטגן על האתר שלנו וחובה להשתמש בו בכל אתר שאנו מעוניינים לקדם, לעקוב ולשפר את הביצועים בו.
  • ZEFO – מערכת מצוינת למקדמי אתרים שעוזרת בעיקר לבדיקת מיקומים אך גם מראה שגיאות קידום שונות באתר, מסונכרנת עם גוגל אנליטיקס ומאפשרת הוצאת דוחות נקיים ומסודרים.
  • Google page speed – אחד הדברים החשובים בשיפור חוויית המשתמש הוא מהירות הגלישה באתר. כלי זה של גוגל מנתח את מהירות וביצועי האתר שלנו בציון דירוג של 1 עד 100 ומספק גם טיפים לשיפור הביצועים.
  • כלי מילות המפתח של גוגל – הכלי הכי מומלץ לניתוח מילות מפתח ומידע אודות נפח חיפושים של הגולשים. מידע אמין של גוגל מתוך החיפושים במנוע החיפוש שלה.
  • SEMRush – כלי נפלא שמאפשר לגלות מילות מפתח נוספות שבהן האתר שלנו מקודם ולא ידענו. כמו כן הוא כלי מצוין לחקירת מתחרים, כולל מודעות PPC ומידע נוסף.
  • Ahrefs – כלי מצוין למחקר קישורים המציע ממשק נוח וידידותי שכיף להשתמש בו.
  • Moz Pro – נחשב לאחד הכלים המוכרים והמובילים בשוק הSEO. כולל מגוון רחב של כלים ונתונים שונים שמסייעים להליך הקידום כולל מעקב אחר מיקומים, מחקר מתחרים, מחקר קישורים ועוד.
  • בדיקת מיקום בגוגל – כלי ייחודי וחינמי של לאוס מדיה ואינטראקטיב לבדיקת מיקום במנוע החיפוש של גוגל.

הצעדים הבאים שלך

אם באמת קראת את כל מה שכתוב בספר זה אין ספק כי אתה כבר לא חדש כל כך לעולם הקידום האורגני. אתה יודע הרבה מעבר לאדם הממוצע על מהו קידום אתרים אורגני ומעתה והלאה אתה תסתכל על אתרים, על תוצאות החיפוש בגוגל ועל כל פעולה שתעשה באינטרנט בצורה שונה לגמרי. במידה ואתה בעל עסק המעוניין לקדם את האתר שלו בעצמו אתה מוזמן להתחיל לעשות זאת כבר מהיום כיוון שהזמן יקר וישנה עבודה רבה לפני שקוטפים פירות. חשוב לתאם ציפיות עם עצמך ו/או עם חברת הקידום שאתה עובד אתה טרם תחילת העבודה כיוון שקידום אורגני הוא תחום מורכב ויכול להיות ההבדל בין עסק כושל לעסק מצליח שרק הולך ומתרחב מדי שנה. בעוד באינטרנט הולך ומשתלט על המדיה העולמית (למעשה כבר השתלט עליה) הרי שבעשורים הקרובים כל העולם הולך לשם. בין אם אתה עסק המקדם את המוצרים/שירותים שלך או בעל מקצוע בתחילת דרכו המעוניין להתקדם בגוגל – תמיד נשמח לעמוד לרשותך ולסייע לך בכל שתצטרך. מכאן אנו רוצים לאחל לך המון בהצלחה בדרכך.

מחלקת הקידום של קבוצת לאוס מדיה ואינטראקטיב.

שיחה מהירה call
facebook

השארת הודעה מהירה

השאירו פרטים ואנו נחזור בהקדם!