חוויית משתמש – פרק 6

חווית משתמש ועיצוב אתרים הצלחה בתחום קידום האתרים האורגני טומנת בחובה מדדים רבים ושונים המשפיעים על קידום האתר. אחד מאותם...
חוויית משתמש – פרק 6

חווית משתמש ועיצוב אתרים

הצלחה בתחום קידום האתרים האורגני טומנת בחובה מדדים רבים ושונים המשפיעים על קידום האתר. אחד מאותם מדדים שהתפתח לאורך השנים האחרונות נקרא "חוויית משתמש".

מהו המושג "חוויית משתמש"? ומדוע הוא חשוב כל כך?

חוויית משתמש הוא מנוח שקיבל צורה בעיקר בשנים האחרונות עם התפתחות הטכנולוגיה והאינטרנט. למעשה מדובר בתחושה של משתמש הקצה באינטראקציה שלו עם החברה או המוצרים. בהקשר של אתר אינטרנט מדובר למעשה בכל האספקטים השונים באתר המתקשרים לשיפור חוויית המשתמש, כלומר: התאמת האתר לסלולר, ניווט באתר, המלצות על תכנים נוספים, כפתורים שיתוף, עיצוב נעים, אפשרויות שונות ליצירת קשר ועוד. חוויית המשתמש (UX) הנו פרמטר חשוב בהקמת כל אתר, ללא קשר אם עושים לו קידום אורגני, אולם חשוב שבעתיים אם מעוניינים להשקיע זמן ו/או כסף בקידום האורגני של האתר. מלבד העובדה שמנועי החיפוש שמים דגש נרחב על חוויית המשתמש בגלישה באתרים המקודמים, הרי שגם מדדים שונים בהם נטפל לטובת שיפור חוויית המשתמש גם הם חשובים בפני עצמם להליך הקידום.

התאמת האתר לסלולר

באחד העדכונים האחרונים של גוגל נפלו מיליוני אתרים בעולם בדירוג בצורה משמעותית. זאת בהתאם לעדכון חדש של גוגל ש"מחייב" כיום למעשה התאמה של האתר לסלולר. אתר שלא היה מותאם לסלולר במהלך אותו עדכון הועף אחורה בדירוג ועסקים רבים ניזוקו כלכלית בצורה לא פשוטה. לכן, כיום בכל אתר חדש שמוקם, אם הוא אינו מותאם באופן אוטומטי כבר לסלולר באמצעות התבנית שבה עושים שימוש, הרי שכדאי לשכור מתכנת או חברת בניית אתרים שתבצע את ההתאמה עבורך.

ניווט באתר

הניווט באתר חיוני מאוד לחוויית משתמש טובה. אף אחד לא רוצה להגיע למקום כלשהו ולא למצוא את הידיים והרגליים. תאר לך מצב שבו אתה טס למדינה שמעולם לא היית בה ואתה מנסה להתמצא ברחובות סואנים, ללא שילוט, ללא סימנים מוכרים שיעזרו לך לנווט. היית ככל הנראה מרגיש אבוד ולא ממש היית נהנה בביקורך שם נכון? באותה מידה אנו נרצה שהגולש באתר שלנו ירגיש בנוח ויוכל לנווט בקלות.

כדי לשדרג את הניווט באתר דאג לתפריט ראשי בולט ונוח הכולל עמודים ראשיים ומרכזיים שכל גולש מחפש כמו: מידע אודות החברה, עמוד שירותים, עמוד מבצעים אם יש או אם צריך, עמוד יצירת קשר וכמובן עמודי תוכן המספקים מידע נוסף על שירותיה של החברה או לחילופין תפריט קטגוריות למציאת מוצרים. עשה שימוש גם בתפריט צדדי ובתפריט תחתון. כמו כן מומלץ להוסיף קישורים פנימיים בין עמודי התוכן באתר ואף לדאוג שמתחת לכל מאמר תהיה המלצה למאמרים נוספים באותו. דבר נוסף שכדאי לכלול הוא מפת אתר. מלבד העובדה שהיא חשובה למנועי החיפוש לקריאה טובה וברורה יותר של התוכן בו עוסק האתר וחיזוק ההיררכיה של התוכן, הרי שגם עבור הגולש זה יכול להיות נוח אם היה לו עמוד אחד שבו היה יכול לנווט בין קישורים ועמודי תוכן שונים בקלות.

כפתורי שיתוף ורשתות חברתיות

הרשתות החברתיות צמחו בשנים האחרונות והפכו לחלק מרכזי בכל תכנית שיווקית של כל בית עסק כיום. העוצמה שלהן צמחה עוד יותר כאשר גוגל החלה לשים דגש גדול יותר על השיתופים של עמודי התוכן של האתר ברשתות החברתיות. כן, זה נכון, כיום תוכל לצבור נקודות זכות נוספות בקידום האתר בכל פעם שגולש רנדומלי באתר שלך משתף את התוכן בפייסבוק, גוגל פלוס או רשת חברתית אחרת מכפתורי השיתוף באתר שלך. במידה והאתר בנוי על וורדפרס ניתן להוסיף בקלות תוסף חינמי שבעזרתו ניתן לקבוע אילו כפתורי שיתוף יופעלו באתר והיכן.

עיצוב גרפי

לעיצוב חלק משמעותי בעולם הפרסום בכלל וחלק מרכזי בכל הקשור לחוויית המשתמש בפרט. בכל דבר באינטרנט יש נגיעה של מעצב או סטודיו לעיצוב גרפי. הגולש מעוניין בחוויית גלישה וקריאה נוחה ונעימה לעין קודם כל. למעצב יש נגישות למבנה האתר, לצבעים שבהם האתר מפורסם ולחוויית המשתמש תרתי משמע בכל הקשור לגלישה באתר. לדוגמה: אתר בו יש צבעים בוהקים מדי עשויים לגרום לאי נוחות עבור הגולש. פרסומות אנימציה/ווידיאו שקופצות באתר עשויות גם כן להציק. טקסט בצבע בהיר מדי עשוי להיות קשה לקריאה ולפגום באיכות ובנוחות הגלישה באתר. מעצבת בחברת בניית אתרים מקצועית תוכל לדאוג לכם לעיצוב נוח ונעים לגלישה בכל אספקט באתר.

אודות ויצירת קשר

הגולש, בעיקר אם הוא לקוח פוטנציאל העתיד לרכוש שירות/מוצר באתר, צריך לדעת שיש לאתר הזה אבא ואימא. דף האודות מספר לגולש בדיוק מי החבר העומדת מאחורי האתר, מה החזון שלה, האני מאמין שלה ומהן היתרונות שלה. פרטים נוספים כמו כתובת, מס' טלפון ואחרים רק עשויים לחזק את המוניטין של האתר ואת האמינות שלו כלפי חוץ. לכן גם מומלץ שיהיה באתר מספר מקומות בולטים שבהם ניתן יהיה ליצור קשר עם העסק. לתת לגולש את ההרגשה ש"אנחנו שם עבורך".

מיקרו קופי

מיקרו קופי הנם טקסטים קצרים המופיעים במקומות שונים באתר שלנו ומטרתם לשפר ולייעל את הניווט עבור חוויית משתמש הגולש. למעשה חלק מחוויית המשתמש של הגולש הוא מענה מהיר לשאלות ולצרכים שלו. כך למשל בטפסי הרשמה רבים תוכל לראות לרוב את המשפט "שכחת את הסיסמה?" כשלמעשה מדובר במשהו שקורה לעתים ולכן בלחיצה קטנה על הכפתור הזה ניתן לגשת לעמוד שבו ניתן לאפס את הסיסמה. פתרון מהיר ומצוין למי שזה קורה לו. דבר נוסף שנוכל ללמוד ממנו הוא אתר שבו צריך להירשם לאתר (כמו אתר תמונות, רשת חברתית ואפילו יוטיוב) ואחד החששות שעולים לנו הוא שההרשמה הזו תחייב אותנו במשהו כמו למשל בכסף או שיתחילו למסור את הפרטים שלנו לכל מיני חברות שיתחילו להתקשר אלינו או לשלוח מיילים פרסומיים ללא הפסקה. לכן לרוב תמצא את המשפט "ההרשמה בחינם" או "לא נעביר את פרטיך לגורם שלישי ולא נעשה שימוש בפרטים…" וכו'.

המיקרו טקסטים הללו חשובים מאוד להספקת עזרה וניווט מהיר לגולש ועל כן משדרגים את חוויית המשתמש. כדאי להיוועץ עם חברת בניית אתרים המתמחה באספקטים השונים של חוויית המשתמש לרבות המיקרו קופי.

שיחה מהירה call
facebook

השארת הודעה מהירה

השאירו פרטים ואנו נחזור בהקדם!