בניית קישורים – פרק 5

מדריך בניית קישורים בניית קישורים היא חלק חשוב בכל תהליך קידום אורגני. הקישורים מהווים למעשה השקפה לחכמת ההמונים שגוגל עובדים...
בניית קישורים – פרק 5

מדריך בניית קישורים

בניית קישורים היא חלק חשוב בכל תהליך קידום אורגני. הקישורים מהווים למעשה השקפה לחכמת ההמונים שגוגל עובדים לפיה, שכאמור על פי ההיגיון הבריא – אם כל כך הרבה אתרים ממליצים על אתר מסוים – כנראה שהוא באמת טוב וכדאי לקדם אותו במעלה תוצאות החיפוש. כמובן שלאורך השנים בוצעו עדכונים ושדרוגים שונים בנוגע לחשיבות הקישורים. הם לא ירדו ולא ירדו מהחשיבות העליונה שלהם לקידום אורגני אבל אחד העדכונים שנעשו לאחרונה שם דגש יותר על איכות הקישורים מאשר על הכמות.

מדוע בניית קישורים היה ונשאר אחד הפרמטרים החשובים ביותר בקידום אורגני?

אנו מקדישים פרק שלם לטובת נושא הקישורים משום שאנו מאמינים כי לגוגל ולמנועי חיפוש אחרים אין תחליף כרגע (וגם לא יהיה בקרוב) לפרמטר הקישורים לקבלת מדד משמעותי לאתר מומלץ בתחומו. מכיוון שזה לא הולך להשתנות הרי שחשוב שגם אתה תכיר את נושא הקישורים קצת יותר לעומק. בתשובה לשאלה – מדוע בניית קישורים היה ונשאר אחד הפרמטרים החשובים ביותר בקידום האורגני, ניתן לסכם זאת בכך שגוגל עדיין לא מצאה (וכנראה גם לא תמצא בקרוב) תחליף לקישורים כמדד לבחינת חכמת ההמונים. לכן קישורים היו ונשארו חשובים מאוד להליך הקידום האורגני, עם מעט שדרוגים ושינויים.

ההבדל בין קישורים פנימיים לקישורים יוצאים

בעוד רבים מהמקדים שמים דגש על קישורים חיצוניים הם שוכחים לבצע פעולות אופטימיזציה חשובות באתר המקודם, כאשר קישורים פנימיים הם חלק בלתי נפרד מאותה אופטימיזציה. קישורים פנימיים אלו קישורים היוצאים מעמוד תוכן אחד באתר לעמוד תוכן אחר באתר. קישורים יוצאים הנם קישורים המגיעים אל האתר ממקור חיצוני. הבא ניתן מס' דוגמאות לבניית קישורים פנימיים וחיצוניים.

מה זה בניית קישורים פנימיים?

ישנם שני סוגים עיקריים של קישורים פנימיים: קישורים מתפריטים (נקראים גם קישורי ניווט) וקישורים מתוך עמודי תוכן באתר.

  1. קישורי ניווט – הכוונה לקישורים שיוצאים מהתפריטים של האתר (תפריט עליון, תחתון תחתון, תפריט צד וכו').
  2. קישורי תוכן – הכוונה לקישורים שיוצאים מתוך עמוד תוכן באתר (בדרך כלל מאמרים ועמודי תוכן ראשיים באתר).

יש כלל חשוב מאוד בבניית קישורים פנימיים באתר והוא היררכיה. ככל שהקישור "קרוב" יותר לדף הבית כך הוא נחשב לחזק יותר מבחינת ההיררכיה שלו באתר. למשל אם יש עמוד תוכן שניתן להגיע אליו מלחיצה בתפריט הראשי הוא יהיה חזק יותר מאשר עמוד של מאמר הנמצא בתוך קטגוריה שנמצאת בתוך הבלוג שנמצא בתפריט הראשי של האתר. למרות זאת, מבחינה אסתטית ומבחינת חוויית המשתמש והנוחות שלו, אי אפשר לכלול את כל הקישורים בתפריט הראשי ולכן הוא בדרך כלל מחולק לעמודים ראשיים, עמוד מאמרים, עמוד אודות ועמוד יצירת קשר.

בכל הקשור לקישורים היוצאים מעמודי תוכן באתר, כדאי לעשות זאת בצורה הבאה: אם יש לך עמוד תוכן ראשי באתר לביטוי מסוים שאתה רוצה לקדם, מצא עמודים נוספים באתר שחזקים עבור אותו ביטוי וקשר מאותם עמודים לעמוד הראשי… כך תחזק את העמוד הראשי ותמצב אותו בראש ההיררכיה. זהו רק אחד הפרמטרים המשפיעים על הקידום אך לעתים אתה תוכל לראות שינוי מהיר לטובה בתוצאות.

בניית קישורים חיצוניים

קישורים חיצוניים הנם קישורים המגיעים מבחוץ פנימה. כלומר ממקור חיצוני אל תוך האתר שלך. לכן הם נקראים כך. קישורים אלו הנם חשובים ואף קריטיים לקידום אתר בגוגל. בעבר מקדמי אתרים רבים עבדו קשה כדי לצבור כמה שיותר קישורים עבור לקוחותיהם כי ככל שהיו יותר קישורים כך האתר היה צובר יותר נקודות דירוג חיוביות. בעדכונים האחרונים של גוגל למנוע החיפוש שלהם נעשו מספר שינויים שהפכו את איכות הקישורים לחשובה יותר מהכמות. כיום קישור איכותי אחד יכול להיות שווה יותר מעשרות או מאות קישורים אחרים. על מנת לסייע לך בבניית מערך קישורים חיצוניים אפקטיבי לאתרך החלטנו לחלוק אתך חלק מרשימה ארוכה של מדדים המשפיעים על איכות הקישורים.

  • חוזק הדומיין – בעבר היה נקרא PAGE RANK אך כיום יש לו פחות חשיבות לפייג' ראנק ועדיין חוזק האתר נמדד על ידי האמינות שלו, וותק ופרמטרים נוספים הקובעים את החוזק שלו. ככל שהקישור יצא מדומיין חזק יותר כך הקישור יהיה חזק יותר.
  • מיקום הקישור – יש הבדל בין קישור שיוצא מתוך תפריט נידח באתר או מתוך אנקור טקסט בתוך מאמר. מיקום הקישור הנו חשוב ולכן כאשר אתה בונה קישורים חיצוניים יש לקחת זאת בחשבון.
  • רלוונטיות – הקפד להוציא קישור מתוך אתר/עמוד תוכן רלוונטי לעמוד אליו אתה מקשר, אם אתה מוציא קישור לאתר אילוף כלבים מתוך מילת המפתח "איך לאלף גור כלבים" והמאמר נמצא באתר של יועץ עסקי או מנעולן אז הקישור יהיה חלש מאוד עד כדי לא אפקטיבי כלל. לעומת זאת אם הקישור יצא מתוך קטגוריה העוסקת בכלבים, בעלי חיים או מאתר שעוסק בנושאים אלו – הרי שהקישור יהיה איכותי יותר.
  • כמות הקישורים היוצאים – מתוך העמוד ממנו אתה מקשר לאתר שלך – אם יש המון קישורים יוצאים ביחס לכמות תוכן מועטה הרי שאיכות הקישור תרד. הרי שערך הקישור מתבסס על זה שהוא מוצא כהמלצה לגולש הקורא מאמר מסוים ואולי יתעניין בקריאת תוכן נוסף הקשור אליו. במידה ויהיו המון קישורים מתוך המאמר זה כבר ייחשב כהמלצות מאולצות ולכן הערך שלהן ירד. במידה והדף כולל המון תוכן. כלומר מאמר ארוך במיוחד, אז ככל שהוא ארוך יותר כך איכות הקישור תישמר גם אם כמות הקישורים תהיה גדולה. הכול באופן יחסי כמובן.
  • מיקום השרת – אם אתה מקדם אתר ישראלי מומלץ לקבל קישורים מאתרים המאוחסנים על שרת ישראלי. ככל שהשרת (פיזית) קרוב יותר למשתמש כך ההמלצה תהיה ככל הנראה רלוונטית יותר ותשפיע לטובה על איכות הקישור.
  • קישורים הדדיים – הכוונה היא לקישורים שבהם אתה מקשר לאתר מסוים והוא מקשר אליך בחזרה. כלומר קישור הדדי. גוגל לא אוהבת יותר מדי קישורים הדדיים באתר, אך ניתן לכלול כמה כאלה אם באופן יחסי לכלל הקישורים שהאתר מקבל מדובר בכמות סבירה.

לקינוח נמליץ לך על מספר דרכים להשגת קישורים חיצוניים לקידום האתר שלך (יש כמובן עשרות כאלה). ניתן ליצור שת"פ עם אתרים שונים (לדוגמה אם אתה מקדם וילות להשכרה, תוכל להציע שת"פ למעצב פנים, להכין מאמר על עיצוב פנים לווילות, להעלות אותו לאתר של המעצב ולקשר מתוך ביטוי מפתח מתאים לעמוד באתר הווילות להשכרה). כמו כן ניתן לקבל קישורים מרשתות חברתיות, בלוגים שונים שניתן להקים על גבי שרתים שונים ובחינם, הוספת האתר לאינדקסים, הוצאת קישור מתיאור סרטונים באתרי ווידיאו (כמו יוטיוב למשל), העלאת המאמרים לאתרים מובילים ועוד.

שיחה מהירה call
facebook

השארת הודעה מהירה

השאירו פרטים ואנו נחזור בהקדם!