Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

אין לכם זמן? פשוט השאירו פרטים ואנחנו נחזור אלכם

השאירו פרטים עכשיו! אנחנו כבר נדאג לכל השאר

    אין לכם זמן? פשוט השאירו פרטים ואנחנו נחזור אלכם

    שיחה מהירה השאירו מספר אנחנו נחייג

    פרק 4: כתיבת תוכן

    כתיבת תוכן לקידום אתרים

    החלק המרכזי אולי של כל עולם השיווק באינטרנט ובטוח בעולם הקידום האורגני הוא התוכן. מלבד זה שהתוכן צריך להיות מעניין, לספק ערך לגולש ולתת לו מענה ישנם פרמטרים נוספים שכדאי שנעמוד בהם לטובת הבטחת תהליך תקין וחיובי של קידום אתר מסוים. בפרק זה של ספר הקידום נעסוק בעולם התוכן ובפרט על כתיבת תוכן לקידום אתרים.

    לאן הולך התוכן שלך?

    כתיבת תוכן, כפי שאמרנו, הוא אחד המפתחות הגדולים להצלחה בקידום אתרים. עכשיו אתה בטח שואל את עצמך – לאן הולך התוכן?…
    התוכן שלך יתחלק ל2 מקומות עיקריים: לתוך האתר ומחוץ לאתר שתקדם. התוכן לאתר צריך להיות מנוסח ומסוגנן יותר בצורה כזו המקשרת בין הלקוח לנושא ומציג את היתרונות של הלקוח ברכישת שירות/מוצר של אותו בעל עסק מקודם. התכנים ההולכים מחוץ לאתר לרוב יעסקו בנושא עצמו ובהענקת ערך גולשים תוך אזכור עדין של העסק. בשני המקרים יש להיצמד למבנה מאמר מומלץ לצרכי קידום עליו נרחיב בהמשך. בעוד התוכן באתר אמור להעניק ערך ומענה לגולשים הנכנסים לאתר ולהניע אותם לפעולה, הרי שתוכן ההולך מחוץ לאתר נועד בעיקר לטובת בניית מערך קישורים איכותי ואפקטיבי לאתר.

    איך למצוא במהירות נושאים מעניינים לכתיבה?

    יש כמה וכמה שיטות למציאת נושאים מעניינים לביצוע של כתיבת תוכן ועוד לעשות זאת יחסית במהירות. שיטות אלו דומות לשיטות מציאת מילות מפתח אולם יש להן מס' הצעות נוספות.

    1. שיטה 1 – מציאת נושאים באמצעות מילת מפתח: שיטה זו פועלת בדומה למה שלמדת קודם לכן על מציאת מילות מפתח. אותן מילות מפתח, בעיקר אם הן בעלות זנב ארוך, יכולות להיות גם נושאים למאמרים במקרים רבים או לכל הפחות עמודי תוכן באתר שייצגו את מילת המפתח שתרצה לקדם. שיטה נוספת שגם עליה הסברנו קודם לכן היא באמצעות רישום מילת החיפוש בגוגל וקבלת רעיונות מההצעות של גוגל. לאחר שרשמנו את ההצעות המתאימות עבורנו נוסיף את האותיות לפי הא'-ב' בכל פעם לקבלת רעיונות נוספים. לדוגמה: קידום אתרים א, קידום אתרים ב, קידום אתרים ג…. כך בכל פעם גוגל יתנו לנו הצעות לביטויי מפתח/נושאים מחופשים בגוגל המתאימים לאותו ביטוי שגם כולל אותיות מסוימת המתחילה את המילה השלישית.
    2. שיטה 2 – מציאת נושאים באמצעות שכתוב רעיונות קיימים: כיום ישנם בין עשרות למאות רעיונות שונים למאמרים בכל תחום ותחום. כל מה שאתה צריך לעשות זה למצוא בלוגים בתחום שלך, אתרי מאמרים שיש להם קטגוריית מאמרים בתחום שלך או ארכיונים שונים של מאמרים – ולשכתב את הכותרות מעט. לדוגמה אם אתה מחפש נושאים למאמרים בנושא "הדברה בבאר שבע" אז תיכנס לגוגל ותרשום "הדברה בבאר שבע מאמרים" ותיכנס לכל ה10-20 התוצאות האורגניות הראשונות, תמצא ארכיונים ובלוגים שבהם יש נושאים רבים, תקרא את הנושאים שבדרך כלל יהיו מודגשים על פני יתר הטקסט באותם עמודים ותבחר את הכותרות שמצאו חן בעיניך.
    3. שיטה 3 – מציאת נושאים באמצעות ספרים: אחת השיטות היותר יעילות, אך כאלה שדורשות מעט יותר זמן עבודה, היא מציאת נושאים באמצעות ספרים. כל ספר מחולק לפרקים, בתוך הפרקים ישנם תתי נושאים המודגשים בצורה של כותרות משנה. כותרות משנה אלו בדרך כלל יהיו נושאים מעולים בפני עצמם למאמרי תוכן איכותיים לאתר שלך. שיטה זו תקפה גם לספרים פיזיים וגם לספרים דיגיטליים.
    4. שיטה 4 – מציאת נושאים מאתרים בחו"ל: שיטה נוספת אפשרית היא למצוא בלוגים ומאמרים באנגלית בתחום שלנו ולתרגם את הכותרות לגרסה העברית שלהן. זה עובד מצוין ויש אינספור רעיונות למאמרים בשפה האנגלית בכל תחום.

    תן לנו לעשות את העבודה עבורך

    קידום אתרים מקצועי זה לאוס מדיה ואינטראקטיב

    הרשמו עכשיו ונציג מטעמנו ייצור עמכם קשר טלפוני

      מבנה מאמר המתאים לקידום אורגני

      ישנם סוגים רבים של מבנים למאמרים המתאימים לצרכים שונים. כך גם בעולם קידום אורגני יש מבנה מאמר מומלץ. מבנה זה הנו בגדר המלצה בלבד והפרמטרים בו עשויים להשתנות מעת לעת. על כל פנים אלו הם אבני היסוד לכתיבת מאמרים לקידום אורגני מוצלח:

      • הפקד על פסיקת פתיחה עם "בשר" (רקע על הנושא, 4-6 שורות, הימנע ממאמר הנפתח בשורה אחת או שתיים). השתדל לכלול את ביטוי המפתח באחת מ2-3 השורות הראשונות בפסקה זו.
      • חלק את המאמר לפסקאות בצורה מסודרת, עם כותרות משנה בין הפסקות או היכן שצריך. גם אנשים וגם מנועי חיפוש אינם אוהבים לראות בלוק שלם של כתיבת תוכן צפוף ולא מסודר.
      • במידה והמאמר הולך לאתר העסק, הפקד לרשום את שם העסק בתוך המאמר. מומלץ להזכירו לפחות פעם אחת בתוך המאמר ופעם אחת בסוף המאמר.
      • הקפד לכלול את מילת המפתח לא יותר מ2% פעמים מאורך הטקסט, כולל שילוב של המילה בכותרת משנה אחת.
      • אורך מינימלי של מאמר קידום מוצלח יהיה לכל הפחות 300 מילים.
      • מומלץ להוסיף בוליטים למאמר על מנת להעשיר את מבנה המאמר ולהפוך אותו למסודר ונעים יותר לקריאה.
      • כותרת ראשית: צריכה להיות מעניינת ואף מומלץ שתכלול את מילת המפתח המקודמת אם מדובר בעמוד המקודם לאותה מילת מפתח. אם מדובר במאמר מעניין המתפרסם בבלוג האתר כדי לשמור את האתר מעודכן הרי שהכותרת לא חייבת לכלול את ביטוי המפתח עצמו, אולם מומלץ שזה כן יחזור בתוך המאמר בהתאם לצורך.

      טעויות נפוצות בכתיבת תוכן שכדאי להימנע מהן

      לצערנו הרב כותבים רבים קוראים לעצמם כותבי תוכן ובאותו זמן עושים טעויות גדולות בכתיבה שיווקית עבור בעלי עסקים שונים. טעויות אלו תקפות גם עבור בעל עסק הכותב בעצמו את התכנים לאתר שלו. אם אתה רוצה להימנע מאותן טעויות גם כן, כדאי לקרוא פרק זה ולא לדלג עליו. טעויות אלו אינן שייכות בהכרח לתחום קידום האתרים בפרט אלא לתוכן באתר העסק בכלל, למוניטין, למיתוג ולשיווק נכון של העסק והמותג בצורה חיובית, נכונה ומקצועית.

      1. כמות מילים – הפקד על מאמר הכולל לפחות 300 מילים. לא ניתן לחלק מספיק ערך ועניין לגולש במאמרים קצרים מדי וכיום מומלץ שהמאמר יכלול לפחות 300 מילים. ישנם בלוגים ובעלי אתרים שונים המעלים מאמרים ארוכים ואיכותיים מאוד הכוללים גם 1,000 ו-2,000 מילים ורבים מהם אף מדברים על הצלחה גדולה יותר בקידום שכן מאמרים אלו, אם אכן איכותיים מספיק, הם יכולים להגדיל בצורה משמעותית את כמות השיתופים של הגולשים ברשתות החברתיות, להגדיל זמן שהייה באתר ועוד. כל אלו הנם פרמטרים המשפיעים בין היתר גם על קידום האתר.
      2. מילת מפתח בכותרת המאמר – בעט כתיבת תוכן כדאי לכלול את מילת המפתח הראשית בכותרת המאמר. זאת אם כמובן מדובר בעמוד המקדם את אותו מילת מפתח. אם מדובר במאמר לבלוג באתר שתפקידו הוא רק לעדכן את האתר בצורה תקנית לעתים קרובות ולחלק ערך בנושאים שונים לגולשים, הרי שהכותרת (שצריכה להיות מעניינת ומושכת בכל מקרה) לא חייבת לכלול את מילת המפתח בכותרת עצמה. לכן כדאי להבדיל בין סוגי המאמרים ולמה הם משמשים.
      3. כמות חזרות של מילת המפתח – כמות החזרות המומלצת של מילת מפתח ראשית במאמר היא לא יותר מ2% מסך המילים במאמר. לדוגמה במאמר של 400 מילים, רצוי שמילת המפתח הראשית לא תחזור יותר מ8 פעמים במאמר. חלק מהפעמים כדאי שיהיו בצורה נקייה וחלקם בוורסיות שונות. לדוגמה: אם מילת המפתח הראשית שלנו היא "וילות להשכרה" אז וורסיות אפשריות: הוילות להשכרה, וילה להשכרה, שכירת וילה וכו'. מילות מפתח משניות שישולבו בצורה טבעית במאמר בהתאם לצורך ולא בהגזמה.
      4. מריחת תוכן – אחת הנטיות של כותבי תוכן ואפילו בעלי עסקים שכותבים לעצמכם את התכנים שלהם, היא מריחת התוכן. כיום לאנשים יש רדאר ל"חרטות". אנשים לא אוהבים שמבזבזים להם את הזמן, אנשים לא אוהבים לפתוח עמוד מלא בפרסומות שמנסים לדחוף להם, אנשים לא אוהבים שמנסים למכור להם בכוח ואנשים לא אוהבים לקרוא את אותו דבר שוב ושוב רק בצורה שונה. לצערנו אנו נתקלים לא מעט במאמרים באינטרנט, בכל תחום, שבהם מה שאתה קורא בפסקה הראשונה – אתה קורא את אותו דבר בהמשך המאמר רק במילים אחרות. מה שאומר שאת כל המאמר הזה היה אפשר לצמצם לפסקה אחת. מכיוון שזה לא מספיק טוב למנועי החיפוש שעמוד תוכן שלם באתר יהיה בנוי על פסקה אחת, אז מה שאותם כותבים/בעלי עסקים עושים – זה למרוח את כתיבת התוכן, לכתוב אותו בגרסאות שונות ולעצבן את הגולשים לטובת קידום העמוד במנועי החיפוש. פעולה זו עושה בדיוק את ההפיך כיוון שהגולשים עוזבים מהר את האתר ואף לא מעוניינים לחזור אליו. אחוז הנטישה עולה, זמן השהייה באתר יורד, לגולשים אין אמון באתר ומנועי החיפוש יפעלו בהתאם. אם אתה כותב את התוכן לאתר שלך – תהיה ענייני, מקצועי ותמיד תחפש להעניק ערך אמיתי לקוראים שלך.
      5. חלוקה לפסקאות – חשוב לשמור על מבנה מאמר מסודר ותקין. גם מנועי החיפוש מקפידים על כך שהפסקאות לא יהיו ארוכות מדי, שבמאמרים ארוכים יהיו כותרות משנה בין כמות מילים מסוימת לאחרת (בדרך כלל מומלץ עד 300 מילים לכל היותר בין כותרת משנה אחת לאחרת).
      6. כתיבה שלילית – אחד הדברים הגרועים ביותר שכותב יכול לשלב בזמן כתיבת תוכן הוא שליליות. אם אתה כותב תוכן שאמור לקדם מוצר/שירות מסוים מדוע שתהיה שלילי לגביו? אין להזכיר תכונות שליליות של המוצר, אלא אם כן החוק מחייב זאת בפרסום מוצר מסוים. כאשר תרצה לקדם את עצמך או לקוח שלך אתה כמובן תשתמש ביתרונות השירות שלו ובהיבטים החיוביים של הצורך בשירות.
      7. שמות של מתחרים – דבר גרוע נוסף שקורה בעיקר כאשר בעל העסק שוכר שירותים של כותב תוכן לא מנוסה הוא שכותב התוכן מרשה לעצמו להזכיר שמות של חברות ומתחרים. לא רק שבמקרים מסוימים זה עשוי לסבך את בעל העסק בתביעה, אלא גם שכדאי לא לפרסם את המתחרים שלך באתר שמוקדש כולו לקדם אותך.
      8. מילת מפתח לא נקייה – מילות מפתח נקיות צריך לשלב במאמר במינון מסוים של לא יותר מ2% מסך התוכן. כלומר לא יותר מ2 חזרות על מילת המפתח הראשית של המאמר/עמוד התוכן על כל 100 מילים אורך. בדרך כלל מומלץ לחזור בסביבות ה1%-1.5% אחוז לכל היותר ליתר ביטחון. חלק ממקדמי האתרים מעדיפים חזרות נקיות בלבד וחלק מעדיפים שחלק מהחזרות יהיו וורסיות שונות של ביטוי המפתח.
      9. עירוב דעות אישיות – אחד הדברים הראשונים שכותב תוכן לומד, בין אם הוא עובד כפרילנסר או כשכיר בחברה, הוא לא לערב דעות אישיות במאמרים. לא פעם כותבי תוכן נתקלים בכתיבה על נושאים שהדעה האישית שלהם מתנגשת ואותה הם צריכים לשים בצד לטובת שמירה על היושרה המקצועית שלהם וכן מתן שירות איכותי לבעל העסק. גם אם אתה בעל העסק ואתה כותב עבורך את המאמרים, כדאי מאוד שהדעה האישית שלך תשתלב באני מאמין של העסק שלך בכדי לא ליצור קונפליקטים בין מה שהעסק מציג לבין מה שאתה מציג.
      10. עירוב ענייני דת/פוליטיקה – דבר נוסף על כתיבת תוכן שחשוב לנו לציין הוא לא לערב ענייני דת ו/או פוליטיקה במאמרים שכן אלה עשויים לגרור תגובות שליליות מצד גולשים בעלי דעות שונות ואלה יכולים לגרום לסחיפה של דעות שליליות לאחר מכן על ידי גולשים נוספים ויצירת באז שלילי סביבך או סביב המותג שלך.

      בניית אסטרטגיית תוכן לאתר ולעסק

      חלק חשוב כמו התוכן בהליך הקידום מצריך בניית אסטרטגיה חכמה ונכונה לעבודה שוטפת. להלן מספר טיפים שכדאי לקחת בחשבון בבניית אסטרטגיית כתיבת תוכן לקידום אתרים של אתר ועסק:

      • מי קהל היעד של התכנים והיכן הוא נמצא? – הדבר הראשון שצריך לטפל בו בבניית אסטרטגיית כתיבת תוכן לעסק הוא רישום מדויק של קהל היעד. למי העסק פונה בשלב זה? אם מדובר במס' קהלי יעד לרשום אותם. כיצד נגיע לקהל היעד הזה? באיזו פלטפורמה הוא נמצא? האם הוא יגיע ממנוע החיפוש של גוגל? מקבוצות עניין בפייסבוק? מפרסומת PPC שלך ברשת? זהו השלב הראשון שיש לטפל בו ורק לאחר מכן ניתן להחליט אילו סוגי תכנים כדאי לכתוב, היכן לפרסם אותם וכמה תוכן זה מספיק.
      • אילו סוגי תכנים ולאילו פלטפורמות? – לאחר שתגבש את התכנית העסקית שלך, או לכל הפחות את קהל היעד שלך תצטרך להחליט היכן אתם מפרסם את התכנים ואילו סוגי תכנים מתאימים לאיזו פלטפורמה. קרוב לוודאי שתצטרך לפרסם מאמרי תוכן באתר שלך, לצד עמודי תוכן נוספים, קטגוריות, סיקורי מוצרים/שירותים ועוד. קרוב לוודאי שגם תצטרך סטטוסים לדף העסקי בפייסבוק, אותם תוכל למחזר גם לשימוש ברשתות חברתיות נוספות. מאמרים לפיזור ברשת, לשת"פ ובניית קישורים איכותיים לקידום האתר גם כן חשובים ואם אתה מתכוון להשקיע בפרסום האתר אז אולי תרצה לשלב גם מאמרים לאאוטבריין או יחסי ציבור.
      • כמה תכנים באמת צריך? – באתר העסק מומלץ שיהיה לפחות מאמר אחד בשבוע כדי לשמור על האתר מעודכן באופן תדיר. אם אפשר יותר אז מה טוב אך הגרוע מכל זה להתחיל לעדכן את האתר במשך חודש-חודשיים ב5 מאמרים בשבוע ואז להפחית במכה אחת את הכמות למאמר בשבוע-שבועיים. עדיף מראש להעלות כמה מאמרים ואז לעדכן מאמר אחד לכמה ימים באופן תדיר ומשם לעלות או לשמור על עדכון תדיר לאורך זמן. בפייסבוק כדאי לשלב בין 10 ל-25 סטטוסים בחודש בהתאם ליכולת שלך. מומלץ לשלב לפחות סטטוס ליום/יומיים כיוון שגם כך מרבית החברים בעמוד אינם נחשפים לכל סטטוסים שמועלה לעמוד. מצד שני אותם חברים בעמוד מקבלים התראה בכל סטטוסים שמועלה ואתה גם לא רוצה ל"הציק" להם יתר על המידה.
      • כמה חשובה ההנעה לפעולה בתכנים? – ברוב התכנים שאתה מפרסם עבור העסק שלך כדאי שתהיה הנעה לפעולה, וודאי אם הם עולים לפלטפורמה שהעסק בבעלותה (אתר העסק, דף עסקי, פרופיל אחר ברשת חברתית, ערוץ היוטיוב של החברה וכו'). כדי לכלול מסוף המאמר הנעה לפעולה שמטרתה תהיה להוביל את הגולש לצעד הבא: ליצור קשר, לרכוש מוצר, לקרוא מאמרים נוסף, להיכנס לאתר העסק וכו'.
      • מהו אורך התוכן המומלץ? – כאשר מדובר במאמרים לתוך אתר העסק מומלץ לכלול מאמרים ארוכים מספיק כדי לחלק ערך ותשובות עבור הכותרת של עמוד התוכן. בדרך כלל אורך מינימלי מומלץ למאמר באתר הוא לכל הפחות 300 מילים. סטטוס בפייסבוק או ברשת חברתית אחרת יכול להיות גם משפט או שניים ויכול להיות פסקה או שתיים וזהו אורך מספק דיו לפלטפורמות אלו. במידה ומדובר במאמר יח"צ שיפורסם באתר גדול מומלץ שיהיה לכל הפחות באזור ה400-500 מילים. כאשר מדובר בפרסום מאמר לפלטפורמת אאוטבריין גם כן אורך המאמר צריך להיות לכל הפחות 500 מילים.
      • היכן כדאי לשלב תמונות וסרטונים? – כמעט בכל כתיבת תוכן שתפרסם כדאי לשלם תמונה או סרטון. במאמר/עמוד תוכן באתר העסק כדאי לשלב בחלק מהתכנים תמונות ובחלק סרטונים. יש בתי עסק המשלבים תמונת נושא למאמר ובמאמר עצמו משלבים גם סרטון. גם כאשר אתה מפרסם סטטוס בדף העסקי כדאי לכלול מפעם לפעם סרטון או תמונה. לעתים רבות סרטון יכול להוות כסטטוס בפני עצמו. כאשר מדובר בהוספת תמונות לאתר העסק – כדאי לזכור לכלול ALT TAG מתאים לתמונה.

      אהבתם? שתפו על מנת שכולם ידעו!

      פרק 5: בניית קישורים

      מדריך בניית קישורים בניית קישורים היא חלק חשוב בכל תהליך קידום אורגני. הקישורים מהווים למעשה השקפה לחכמת ההמונים שגוגל עובדים לפיה, שכאמור על פי ההיגיון הבריא – אם כל כך הרבה...
      מעבר לפרק הבא

      לקרוא זה לא מספיק, קידום צריך גם לעשות!

      מעוניין בשירותי קידום אתרים מקצועיים?

      השאירו פרטים וקבלו שירות קידום אתרים מקצועי