פרסום בפייסבוק

פרסום ממומן בפייסבוק במאמר זה נסביר בקצרה על הקידום הממומן בעזרת פרסום בפייסבוק, למי שלא יודע, פייסבוק היא הרשת החברתית...
פרסום בפייסבוק

פרסום ממומן בפייסבוק

במאמר זה נסביר בקצרה על הקידום הממומן בעזרת פרסום בפייסבוק, למי שלא יודע, פייסבוק היא הרשת החברתית הגדולה ביותר בעולם שמתחרה ראש בראש עם גוגל על נתח ההכנסות מפרסום באינטרנט, אמנם גוגל היא הגדולה ביותר ופייסבוק רק שניה לה, במרוצת הזמן פייסבוק מצמצת את הפערים וגדלה באופן הדרגתי על ידי שדרוג והוספת אפשרות חדשות אשר מספקות אפשרויות פרסום חדשות לסוכנויות הפרסום בישראל ובעולם.

ניתן לראות את העלייה של פרסום בפייסבוק מהצמיחה בהכנסות במשך השנים האחרונות (בחסות statista):

פרסום בפייסבוק - סיכום הכנסות לשנים 2009 עד 2015

 

היום, להבדיל מהעבר, כל בעל עסק אשר מעוניין לקבל פרסום וחשיפה למוצר/שירות שהוא מספק, יכול לנתב את תקציב השיווק גם לטובת קמפיין פרסום בפייסבוק, כאשר ישנם מגזרים שמנתבים את כל תקציב השנתי לפרסום אך ורק לפייסבוק, למעשה, היום פייסבוק הינה הרשת החברתית בעלת היקף המשתמשים הגבוהה ביותר בישראל, הרבה יותר גבוהה מהמתחרה החדשה "גוגל+" של גוגל, ניתן לראות זאת בבדיקה זריזה של כמות החיפושים החודשיים בגוגל בנוגע לרשתות חברתיות מובילות בישראל:ממוצע חיפשים חודשיים של פייסבוק

 

הסיבה לפרסום ברשת חברתית פייסבוק ולא במנוע חיפוש

יש להבין את ההבדל בין צורת החשיפה של רשת חברתית כמו פייסבוק לעומת קידום ממומן במנוע החיפוש של גוגל, מחד גיסא בפייסבוק המודעה מגיעה אליך כאשר אתה גולש באקראי להנאתך ולא מחפש או מעוניין בהגעת המודעה, מאידך גיסא בגוגל אתה מגיע למודעות כתוצאה מחיפוש מסוים שביצעת במנוע החיפוש כאשר מטרת המודעה הינה לתת מענה עבור אותו חיפוש. בגלל צורת החשיפה ניתן להבין שיש מוצרים ו/או שירותים שיהיה עדיף לפרסם אותם ברשת החברתית של פייסבוק (ויש גם כאלה שעדיף שלא) על ידי פילוח מדויק של קהל היעד אליו נרצה להגיע, לדוגמא, אם נרצה לפרסם מוצר בתחום הטיפוח לנשים בוגרות, יהיה יתרון בפרסום המוצר בפייסבוק על ידי הצגת מודעה עם התמונה של המוצר עצמו לנשים מעל גיל 25 בלבד, בפעולה זה למעשה נפרסם את המוצר לקהל היעד הספציפי ולא נבזבז את התקציב לקהל יעד לא רלוונטי כמו גברים או נשים צעירות שמוצר זה אינו מיועד בשבילן, בדיוק עבור קמפיינים מהסוג פלטפורמת הפרסום בפייסבוק מיועדת, קמפיינים בהן ניתן לחדד ולמקד את החשיפה לרמת הצלחה שתביא פניות מלקוחות פוטנציאליים בלבד.

פרסום ממומן בפייסבוק

 

מטרות הקמפיין כתנאי להצלחתו

למרות שלרובנו נראה שכל המודעות הינם זהות אשר מסומנת בתור מודעה "בחסות" שרצה לנו על הקיר כאשר אנחנו גולשים להנאתנו, ישנם אפשרויות שונות בהגדרת מטרות הקמפיין, המטרה הנפוצה ביותר היא העברת הגולש מהמודעה עצמה לעמוד נחיתה/אתר אינטרנט על מנת שהגולש יקרא מידע נוסף וישאיר פרטים. מטרות אחרות שפחות נפוצות הן השגת לייקים/עוקבים חדשים לעמוד עסקי, הורדת אפליקציה לנייד או פרסום לפי מיקום (בעזרת GPS) שעובד אך ורק בניידים, השגת צפיות לסרטונים בפייסבוק. מטרה חדשה שנוספה רק לפני כמה חודשים היא האפשרות ליצור טופס לידים על גבי מודעה בתוך הפייסבוק, מדובר בפעולות נקודתיות שחברת פייסבוק מבצעת על מנת לשמור על הגולש בתוך הפייסבוק, שחס וחלילה לא יעבור מחוץ לקוטלי הרשת החברתית.

פלטפורמת הפרסום של פייסבוק

יכולת פילוח ומיקוד גאוגרפי ודמוגרפי לביצוע קמפיין מושלם בפייסבוק

בשביל להבין את היכולת ליצור קמפיין מממוקד צריך להבין את היכולת של פייסבוק לאסוף עלינו נתונים גאוגרפיים ודמוגרפיים, החל ממקום מגורים, מין וגיל של כל משתמש ועד לתחומי עניין ואירועים משמעותיים שקרו לנו בחיים האישיים.

לצורך הדגמה ממנהל המודעות בפייסבוק, במידה ונרצה להשיג לקוחות חדשים עבור אולם או גן אירועים, נעלה קמפיין פרסום בפייסבוק אשר יהיה ממוקד עבור זוגות שהתארסו בשנה האחרונה וככל הנראה יחפשו מקום להתחתן בו:פייסבוק פילוח קמפיין ממומן

בצורה זו נוכל לחשוף את סדרת המודעות של הקמפיין רק לגולשים פוטנציאליים שככל הנראה המודעה תהיה רלוונטית עבורכם, בפועל אותה מודעה תקבל כמות גבוהה של הקלות, מה שיעלה את רמת הרלוונטיות ויוריד את המחיר לקליק, בצורה כזאת הקמפיין יהיה מושלם מבחינת מיצוי התקציב. 

בחירת הצגת קמפיין פרסום בפייסבוק

בהחלטת המפרסם לבחור היכן להציג את המודעות בהתאם לקהל היעד של הקמפיין, מעבר לאפשרות של פרסום בשולחן העבודה הראשי, בצידו השמאלי ובניידים (שנמצאים בשימוש הגולשים בהיקף הגדול ביותר כיום), ניתן להציג מודעות גם ברשת הקהלים של פייסבוק המתפרסת על מגוון אפליקציות ולאחרונה נוספה האפשרות המיוחדת לפרסם מודעה במיוחד עבור האינסטרגם, שנרכשה על ידי פייסבוק בשנת 2012 במטרה להעניק יכולת נוספת וקהל נרחב יותר לפלטפורמת הפרסום של פייסבוק.

בחירת הצגת קמפיין פרסום בפייסבוק

מטרתו של מנהל הקמפיין וסוכנות הפרסום

אז מה בעצם חלקו של מנהל הקמפיין בפרסום הממומן בפייסבוק? לדאוג למיטבו של התקציב היומי/חודשי הקיים, להעלות את ציון הרלוונטיות של המודעות בפייסבוק על ידי מלל קורא לפעולה ותמונות שימשכו את הגולשים להקליק על המודעה, לבצע אופטימיזציה של המודעות באופן קבוע ולבדוק את תקינותו של הקמפיין מא' ועד ת', החשוב ביותר היא להיות עם היד על הדופק לגבי העלויות עצמם, להוריד מודעות שאינן עובדות כראוי ולהעלות במקומם מודעות שיעבדו בצורה טובה יותר, לעתים אף יהיה צורך לבצע מטרה/אסטרטגיה שונה על מנת שהקמפיין יצליח, כי זה בסופו של דבר המטרה העיקרית של סוכנות הפרסום שאחראית על קמפיין הפרסום הממומן בפייסבוק, להגיע למצב שציון הרלוונטיות גבוהה ככל האפשר, להלן דוגמה לציון רלוונטיות של מודעות מתוך סדרת מודעות:

פרסום בפייסבוק ציון רלוונטיות

 

חברת לאוס מדיה ואינטראקטיב הינה חברה המתמחה בביצוע קמפיינים פרסומיים ברשתות חברתיות ובפרט ברשת החברתית של פייסבוק, לכל שאלה נוספת ניתן לפנות למחלקת השיווק שלנו על מנת שיתאימו את החבילה הטובה ביותר, כמובן שעדיף לא להסתמך רק על פייסבוק בכל הקשור לשיווק באינטרנט, עדיף לבצע שיווק ופרסום בכמה חזיתות על מנת לקבל את התוצאות הטובות ביותר!

שיחה מהירה call
facebook

השארת הודעה מהירה

השאירו פרטים ואנו נחזור בהקדם!