"עסק מצליח"

אז בואו נגיד שאתם לא באמת יכולים לקרוא לעצמכם 'עסק מצליח' אם אין לכם אחד כזה. חאפרים. למה חאפרים אתם...
"עסק מצליח"

אז בואו נגיד שאתם לא באמת יכולים לקרוא לעצמכם 'עסק מצליח' אם אין לכם אחד כזה. חאפרים.
למה חאפרים אתם שואלים? אני אגיד לכם בדיוק למה. אז נכון, הטלפון מצלצל, יש לקוחות, הקופה מדפיסה. אבל רגע, יש משהו קטן שאני לא מבין. איך הלקוחות הללו יודעים על הפרויקטים הקודמים שלך מבלי אתר אינטרנט? תשלח אותם לראות בתים שעיצבת? תקרא להם עד לחנות שלך בשביל לראות את המוצרים שלך? או שבכלל תקבע איתם פגישה ותראה להם תמונות מהלפטופ שלך? די, זה בכלל מביך. אז זהו. הגיע הזמן לעשות שינוי. הגיע הזמן שכל הלקוחות שלך יראו את המוצרים שלך דרך המחשבים\סמארטפונים שלהם, מאיפה שהם נמצאים ומתי שבא להם בזמנם החופשי, ואולי, לך תדע. התמונות שתציג באתר יעניינו עוד אנשים שיושבים בסביבתם. השמיים הם הגבול.

"עד היום קיבלתי לקוחות ללא אתר, מבלי שום קידום. לקוחות מגיעים אליי לבד. מפה לאוזן"

טוב, אז אני מאמין שישנן כמה דרכים לכך:  קודם כל, סביר להניח שלקוחות ה-"עתידיים" שלך נתקלו באחד הפרויקטים שלך, התרשמו, ביררו את הטלפון והגיעו אליך. אז קודם כל, שאפו! כל הכבוד! העבודה הקודמת שלך הצליחה להביא לך עבודה חדשה. נכון, זה אומנם חלומו של כל עסק לקבל כך לקוחות. אך בואו נודה בזה, אם לא שברת את המונפול, זה לא משהו שכדאי להתבסס רק עליו. למשל, אני כבנאדם שאולי ירצה להיות לקוח שלך ולקבל את שירותיך, אך איני מכיר לקוחות קודמים שלך, סביר להניח שלעולם לא אשמע עליך, ולעולם לא אדע עליך. עכשיו אסביר גם למה. אם במקרה, נתקעת עם הרכב בצד הכביש, יש לך סתימה רצינית בשירותים או שאתה צריך הדברה לבית כי כל הבית שלך נמלים וחרקים? מה אתה עושה? אז אני אענה לך. אם אתה נתקע עם אחת מהבעיות הללו, אתה ישר מחפש איש מקצוע בגוגל לפי אותה בעיה, והופה! יש לך טלפון של מישהו שפותר לך את התקלה. ולא, אל תרגיש מיוחד. למעלה ממיליון איש מתנהגים היום בדיוק כמוך. עכשיו שניה, למה בעצם שאלתי את זה? מה מתפרסם בעצם בגוגל? שנינו יודעים בעצם. לא נשחק אותה תמימים. אתרי אינטרנט. בדיוק.

 כיום, ישנה תופעה נפוצה  של הרבה בעלי עסקים, נקרא לזה 'מיושנים', שאינם מבינים את המשמעות של אתרי אינטרנט והכוח העצום שיש בפרסום של גוגל. אלו אותם אנשים שממשיכים מאותו קו של ה- 20 שנה האחרונות שלהם בעסק. פרסום המבוסס בעיקר מ-'פה לאוזן', דפי זהב, ואולי קצת פה ושם מודעות בעיתון בתוך קוביה נידחת, שגם ככה כולם מרפרפים את העיתון באזור הזה. אז די. אתם חייבים להתקדם הלאה, לעשות שינוי בתדמית העסקית שלכם, להיכנס למציאות הוירטואלית הזו כמו כל שאר העולם החי בשנת 2014.

 לרוב, כשאני מציג את דעתי בנושא מול אנשי עסקים בתחומים שונים, אני שומע תירוצים כמו : " יש לי מספיק לקוחות, זה בסדר" . לא, אין צורך. יש לי יותר מדי עבודה לתקופה הקרובה".  מוזר, לפי מה שאני שומע, השמות של עשירי המדינה  שעולים תמיד זה "שרי אריסון, יצחק תשובה, האחים עופר" אתה לא מופיע בין אחד מהם, אז אל תגיד "יש לי מספיק עבודה", תמיד צריך עוד עבודה. לא עומד בלחץ? תגייס עוד עובדים, תגדיל את העסק. שמע לי. זה כדאי.

תראה, היום כוח הפרסום הגדול נמצא בעיקר בטלוויזיה ובאינטרנט. היום פחות אנשים מעדיפים לקרוא עיתונים, לא כל רדיו מוכן לתת פרסום לעסקים. וגם אם כן, המחירים הם אסטרונמיים ביחס לתועלת שהעסק שלך יפיק. בטלוויזיה, ישנה באמת חשיפה גדולה, אך בוא נודה בזה, רוב צופי הטלויזיה יעדיפו כבר שהפרסומת תחלוף מאשר לרצות בתועלת העסק המפרסם. והנה, שוב הגענו לנושא האינטרנט. פרסום בגוגל.  להבדיל משאר המקומות, בגוגל, הלקוחות מחפשים אותך, או יותר נכון, ביטויים שקשורים לעסק שלך. אתן דוגמא: תקליטן לאירועים.         

 לתקליטן לאירועים ישנם מס' ביטויים: 'תקליטן לאירועים' , 'תקליטן לחתונות', 'תקליטן לבר מצווה',  'תקליטן לימי הולדת'. לכל אחד מהביטויים הללו יש קרוב לבין 4000-2500 חיפושים בחודש לביטוי. סביר להניח שלפחות 600 באמת יתקשרו, ונהיה הכי ריאליים 70 לקוחות יסגרו. 70 לקוחות בחודש. זה לא כסף? הרי מאירוע אחד, התקליטן מחזיר את ההוצאה החודשית של הפרסום בגוגל ומרוויח עוד 69 לקוחות עם רווח נקי לכיס שלו.                          למעשה, לא הרבה יודעים על קידום אתרי האינטרנט בגוגל ועל המקפצה הכלכלית-שיווקית שזה יכול לתת לעסק. כוח הפרסום שיש לגוגל התעצם ופרח מאוד בשנים האחרונות, הרבה לקוחות שהתחילו את הקידום האורגני לעמוד הראשון של גוגל, מספרים כי כל התקרבות לעמוד הראשון, מגבירה את מס' הטלפונים של הלקוחות. לדוגמא, אם הלקוח התחיל את הקידום מעמוד 5 וכיום נמצא בעמוד 2 בגוגל, ישנו הבדל גדול בכמות הלקוחות שהיו מעוניינים לקבל שירות. האמינו לי, ברגע שיגיע לעמוד הראשון, הטלפון באמת יקרוס.
הדוגמא שנתתי ל-תקליטן לאירועים, היא רק דוגמה אחת ממש קטנה וקלאסית לעסק שמקדם את עצמו היום בגוגל. כיום ניתן לפרסם שם הכל: מ – עורכי דין, מרפאות שיניים, ניתוחים פלסטיים, ועד אינסטלטורים ושיפוצניקים. כל אחד ואחד מבעלי המקצועות הללו. 

שיחה מהירה call
facebook

השארת הודעה מהירה

השאירו פרטים ואנו נחזור בהקדם!