ניהול מוניטין – פרק 8

ניהול מוניטין באינטרנט אנו נעשה הכול כדי להיראות טובים בעיני החברה, המוניטין חשוב לכל אחד מאתנו במיוחד כאשר מדובר על...
ניהול מוניטין – פרק 8

ניהול מוניטין באינטרנט

אנו נעשה הכול כדי להיראות טובים בעיני החברה, המוניטין חשוב לכל אחד מאתנו במיוחד כאשר מדובר על מוניטין באינטרנט, המוניטין חיוני פי כמה לבעלי עסקים וחברות. כי בעולם התחרותי שלנו כל פרסום שלילי עלול להזיק ולפגוע בפרנסה. כי בעוד שחלק מהפרסומים מתפרסמים בצדק, הרי שאחרים צודקים הרבה פחות.

מה זה מוניטין שלילי ואיך הוא נוצר?

מוניטין שלילי באינטרנט עלול להיווצר כרעם ביום בהיר, יום אחד רק האתר שלכם מופיע בתוצאות חיפוש אורגניות הראשונות של גוגל, ויום לאחר מכן אתם רואים כתבה בלתי מחמיאה על העסק שלכם באתר חדשותי מוביל שמופיע בעמוד הראשון תחת החיפוש של השם שלכם או שם העסק שלכם. ואם לא די בכך, הרי שהגולשים נמשכים מטבעם למוניטין שלילי וחדשות שליליות, בין אם משום שהם מעוניינים לבחון את שירותיו של עסק מסוים ובין אם מפני שהם מחפשים כתבות שליליות.

מדוע אני צריך ניהול מוניטין דיגיטלי?

קיימות כמה דרכים מרכזיות שעלולות להוביל ליצירת מוניטין שלילי ברשת. האחת היא תגובות שליליות של גולשים בעקבות שירות או מוצר בעייתי. כל בעל עסק שיש לו עמוד בפייסבוק מסתכן בביקורות שליליות, למעשה, בתגובות שליליות של גולשים שלא נהנו מהשירות או מהמוצר שרכשו. מעבר לכך, התגובות יכולות להופיע במקורות אחרים: פורומים, אתרי אינטרנט וכדומה. דרך נוספת לקבלת המוניטין הבלתי מחמיא היא באמצעות אתרי פסקי דין, מאגרים של פסקי הדין מישראל הנגישים לקהל הרחב. כך שאם לקוחות תבעו אתכם בעבר, שמכם מופיע באתר ועלול להרתיע לקוחות מלפנות אליכם. ולבסוף, אחת הדרכים הבעייתיות יותר היא פרסום כתבה שלילית על עסק מסוים באתרי חדשות מובילים. לאתרים אלה יש משקל רב עד כדי כך שגם לאחר עבודה מאומצת של הסרת המוניטין השלילי, הם עדיין יכולים להופיע ראשונים בתוצאות החיפוש.

פרסמו עליי כתבה שלילית, מה האפשר לעשות?

אמת, לא קל להסתכל על המציאות בעיניים ולראות פרסום שלילי בגוגל. ברגעים הראשונים אתם עלולים לפעול מתוך רגש ואולי לבצע פעולות מנוגדות כל היגיון כמו כתיבת מייל מסודר לכל הלקוחות שלכם המבהיר להם שאין לכם כל קשר לפרסום. אך רגע לפני שאתם עושים זאת, חישבו על התוצאות – אתם רק מעלים את מודעות להימצאותו של פרסום שלילי הקשור אליכם. לפיכך, לפני הכול, כדי לפנות למקצוענים המבינים בתחום כמו ניהול מוניטין באינטרנט. הם יוכלו לבחון את הפרסום הפוגעני והעסק שלכם ולהתאים את שיטת ניהול המוניטין המתאימה לכם.

דרכי הקידום העומדות לרשותנו לדחיקת המוניטין השלילי

ניהול מוניטין ברשת לא מוכרח להיות מורכב כמו שרבים חושבים. למעשה, לאחר הפרסום הבלתי מחמיא אתם כבר יכולים לנקוט בפעולות שונות על מנת להחזיר עטרה ליושנה ולשוב לחיי השגרה העסקיים התקינים שניהלתם עד כה. לפניכם כמה שיטות שיכולות לסייע לכם להתגבר על הפרסום השלילי.

פונים לבעלי האתר

אם גיליתם פרסום שלילי באתר מסוים, תוכלו לפנות לבעל האתר ולבקש ממנו להסיר אותו. שיטה זו לא תמיד עובדת, אבל בתור התחלה ניתן לנסות אותה. לפעמים בעל האתר דווקא ישמח להוריד את הפרסום השלילי. ראשית, משום שהפרסום עצמו יכול לפגוע בו. ושנית, מכיוון שבמקרה שבו מדובר בהוצאת דיבה או בשיימינג, בעל האתר יותר יודה לכם על כך. כי איש אינו מעוניין להסתבך עם עורכי דין ובתי משפט.

מבקשים מגוגל להסיר את הפרסום

בגוגל זמינים הרבה פחות מבעלי האתרים עצמם, ועדיין כדאי לנסות זאת לפחות בהתחלה. במרבית המקרים גוגל תסרב לבקשתכם, אך אם הפרסום השלילי מכיל פרטים מזהים של אדם, בגוגל ישמחו להסיר את הפרסום. בנוסף, קיימת אפשרות להסיר פסקי דין בתשלום מאתרי המאגרים עצמם, שזה חלק מהסיבה שהם מפרסמים את פסקי הדין עצמם.

מפרסמים מאמר על אותו דומיין

אחת הדרכים הנפוצות לבצע ניהול מוניטין בגוגל ולדחוק את התוצאה השלילית הרחק לתוצאות האחרונות היא באמצעות פרסום מאמר אחר על אותו הדומיין. לדוגמה, אם הכתבה השלילית הופיעה באתר של ישראל היום, תוכלו לנצל את הקשרים שלכם כדי לפרסם כתבה איכותית וחיובית על העסק שלכם תחת האתר עצמו שפרסם את הכתבה השלילית, במטרה שהכתבה החיובית תופיע לפני הכתבה השלילית. כמו כן, מומלץ לפרסם כתבות באתרים הגדולים והמובילים ללא קשר, גם אם המוניטין השלילי הופיע בפייסבוק או בפורום מקצועי כלשהו, הנוכחות בגוגל תמיד חשובה לטיפול.

כוחו של הבלוג

כאן מדובר בשתי טכניקות של ניהול מוניטין בגוגל. האחת היא לפתוח בלוג לעסק שלכם (אם הוא לא קיים) ולקשר אותו לאתר שלכם. דאגו לפרסם מאמרים בבלוג לעתים קרובות, כך שהוא יוכל לדחוק את התוצאה השלילית כלפי מטה. הטכניקה השנייה היא לקשר לבלוגים, כך שהם יוכלו לסייע לכם לקדם שם של אדם. והיום לא חסרים בלוגים חינמיים שאפשר לנצל כמו תפוז, סלונה, בלוגר, וורדפרס ועוד.

מנסים לפתוח ערך בוויקיפדיה

במקרה זה קיים סיכוי גדול לכך שהערך שלכם יימחק, ויקיפדיה קפדנית מאוד ביחס שלה כלפי כל מי שמנסה לפתוח בה ערך. עם זאת, אם תצליחו בכל זאת לפתוח ערך ולשרוד, תפיקו מכך רבות. ראשית, אם יש לכם ערך בוויקיפדיה, אתם מקבלים דירוג גבוה באופן אוטומטי כמעט. שנית, אתם יכולים לקשר מוויקיפדיה לאתר שלכם, והקישור עצמו הוא נכס נדיר למדיי שלא כל אחד יכול להתפאר בו.

ניהול מוניטין ברשת בעזרת סרטונים

עדיין אין לכם סרטון תדמית? חלק מהעניין של ניהול מוניטין באינטרנט הוא פרסום סרטונים ביוטיוב, סרטוני יוטיוב הם חלק מתוצאות החיפוש של גוגל, וכן זו ההזדמנות שלם להפיק סרטון תדמיתי טוב שיציג את כל היתרונות שלכם. ניתן אף לפתוח ערוץ יוטיוב ולפרסם בו סרטון קצרצר וקליט הכולל את השם המלא של החברה ותיאור קצר ותמציתי. תוכלו לבחור אם להפיק אנימציית תלת ממד, סרטון מצויר או סרטון מלוהק, בסופו של דבר הכי חשוב זה לבצע אופטימיזציה לסרטון בעזרת הכותרות, התיאור והתיוגים על מנת להצליח לקדם את הסרטון להופעה בעמוד הראשון באותם ביטויים שאנו רוצים לטפל במוניטין שלהם.

לפתוח פרופילים ברשתות החברתיות

אם נפגעתם ממוניטין שלילי, אתם יכולים להתחיל ולחזק את עמוד הפייסבוק שלכם וצד זאת לפתוח פרופילים ברשתות כמו אינסטגרם. גוגל מתעדפת רשתות אלה בכלל הסמכות של אותם הדומיינים, כך שבזכות העמודים ניתן בהחלט לדחוק את התוצאות הבעייתיות (לא לשכוח להשתמש באימוג' על הדרך 🙂 ).

ואם נסכם…

גם אם לא תמיד ניתן להסיר לחלוטין את התוצאות השליליות כאשר עושים ניהול מוניטין בגוגל, אפשר בהחלט לדחוק את התוצאות האלה לתחתית כך שהגולשים לא ימצאו אותן כאשר יחפשו. על כל פנים, אינכם מוכרחים לבצע ניהול מוניטין ברשת באופן עצמאי ולבזבז את זמנכם על הנושא. פנו אלינו ותשאירו לחברת הקידום שלנו לנהל את המוניטין שלכם ברשת.

שיחה מהירה call
facebook

השארת הודעה מהירה

השאירו פרטים ואנו נחזור בהקדם!