אין לכם זמן? פשוט השאירו פרטים ואנחנו נחזור אלכם

השאירו פרטים עכשיו! אנחנו כבר נדאג לכל השאר

    אין לכם זמן? פשוט השאירו פרטים ואנחנו נחזור אלכם

    שיחה מהירה השאירו מספר אנחנו נחייג

    לדעת כל מושג מילון המונחים של לאוס

    פודקאסט – podcast

    פודקאסט הוא שידור של תוכניות אודיו או וידאו דרך תקשורת האינטרנט. היא נגזרת מהלחם של שני מילים – "פוד" מתוך "אייפוד" – נגן המדיה הפופולארי של חברת אפל, ו"קאסט" שזה קיצור של "ברודקאסט" שזה מונח המתאר שיטת תקשורת להפצת מידע דרך האינטרנט. בעברית, הפודקאסט נקרא "הסכת" מלשון האזנה. שידורי הפודקאסטים לנחשבים לאלטרנטיבה הזמינה והנוחה ביותר של צריכת תכנים בעידן האינטרנטי.

    במה שונה הפודקאסט משידורי רדיו וטלוויזיה?

    הפודקאסט שונה מהותית מהצורה הרגילה של צריכת תכנים דרך תוכניות שידור רגילות ומוכרות דרך הרדיו או הטלוויזיה. שינויים אלו רווים בהרבה יתרונות ולא מעט חסרונות המקנים לו פופולריות ושיח ציבורי נרחב בכל קהילת חובבי ההאזנה תכנים. ראשית, תוכניות רדיו משודרות על גבי תדרים וגלי רדיו הנקלטים במכשירים הייעודיים לכך, וטלוויזיה דרך כבלים או דרך הלוויין. ההסכתים לעומת זאת, מועברים דרך רשת האינטרנט ונקלטים בכל מכשיר שיש לו חיבור לרשת, כמו מחשבים נייחים, ניידים, טאבלטים וסמארטפונים. בנוסף, את הפודקאסטים ניתן לשמוע בכל מקום ובכל שעה. הם אינם כפופים ללוח זמנים מוגדר, ופעמים רבות אין להם גוף אחראי שבודק את התכנים, חותך או עורך אותם לפי ביקורת או מבצע צנזורה, כך שכל אחד יכול להריץ שירותי הסכתים בתנאים ובכללים שלו. הפודקסטים לא סובבים סביב נושאים טריוויאליים ואקטואליים בהכרח – הם יכולים להיות מגווים ביותר מבחינת נושאים ותחומי עניין שכמעט ולא ימצאו מקום בשידורי הרדיו המסורתיים. בכל רחבי הרשת ישנם אינסוף אתרים וחברות המספקים שירותי הסכתים בחינם או בתשלום.

    דרך ההתקיימות הכלכלית של פודקאסט והפקת הרווחים

    שידורי רדיו וטלוויזיה הינם כלי מסחר עסקי, והם מתקיימים מפרסומים של מוצרים המשובצים בין התוכניות, בצורה הידועה בתור מקבצי פרסומות עליהן הם מתוגמלים היטב, וזאת בהתאם לגודל הערוץ ומדדי הרייטינג העכשוויים שלו. צורת דירוג הרייטינג של פודקאסטים שונה מזו של הרדיו והטלוויזיה. בדרך כלל גם קהל היעד קטן יותר והתוכן מצומצם ומוגבל יותר. חברות המספקות שירותי פודקאסטים באינטרנט לא יכולות להיסמך על מקבצי פרסומות אקראיות וכלליות המתאימות לקהל הרחב, אלא להתאים את הפרסומות לקהל היעד הספציפי שלהן. לכן, בדרך כלל אתרי אינטרנט העוסקים בנושא מסוים ישווקו מוצרים המתאימים לאותו נושא או שיכולים להיות רלוונטיים עבור אותו קהל יעד.

    תן למקצוענים שלנו לקדם את העסק שלך כבר היום

    מחפש מומחה לעסק שלך בנושא שחפשת? אנחנו כאן