מיקרו מומנטס – micro moments

מיקרו מומנטס, כשמם כן הם, אלה אותם רגעים קטנים בזמן אמת בחייהם של הצרכנים המעניקים למשווקים הזדמנות פז למתג את...

מיקרו מומנטס, כשמם כן הם, אלה אותם רגעים קטנים בזמן אמת בחייהם של הצרכנים המעניקים למשווקים הזדמנות פז למתג את המוצרים שלהם. המיקרו-מומנטס נוצרו בעיקר עם הופעתם של מכשירי המובייל שהלקוחות אינם נפרדים מהם ולו לרגע דל. רבים מאתנו משתמשים במכשיר הסמארטפון שלנו כדי לשתף, לצלם, לתייג, לקנות או אפילו להתלונן.

אז איך אפשר לנצל את המיקרו-מומנטס לטובת השיווק? אלה כמה דרכים לעשות זאת:

  • ניתוח נתונים – כדי להבין את ההתנהגות של הצרכנים ולנצל את הרגעים הקטנים שבהם הם זמינים כדי לקבל מידע שיווקי, יש צורך לנתח את ההתנהגות שלהם. קיימים כלים שונים לעשות זאת, כאשר הבולט שבהם הוא גוגל אנליטיקס.
  • יוצאים אל השטח – אם אתם רוצים להכיר את הלקוחות שלכם באמת, אין זה מספיק לבלות במשרד. חשוב לצאת אל השטח, להצטרף אל אנשי המכירות ושאר אנשי מקצוע כדי ללמוד יותר על הלקוחות.
  • מתמקדים בסוג לקוחות – כדאי להחליט עם אילו לקוחות אתם מחליטים לעבור. לדוגמה, אם אתם משווקים טיולים בארץ ובחו"ל, תוכלו להתמקד בלקוחות המעוניינים להישאר בארץ ולהכיר את נופיה, או דווקא בלקוחות המעוניינים להתרענן ולצאת לטיול בחו"ל.
  • מה הלקוחות שלכם מעוניינים לעשות – כלומר, לאיזה שירות הם זקוקים ברגע נתון? אולי לאחד מבני הזוג יש יום הולדת והם רוצים לחגוג יחד בצימר בצפון או לצאת לחו"ל לחופשה רומנטית? או אולי יש לכם חנות בגדים ואתם יודעים שהחורף כבר מתקרב ומעוניינים להכין את הלקוחות שלכם לקראתו באמצעות מבצעים על צעיפים מיוחדים?
  • ליצור נוכחות – לאחר שאתם רוכשים את אמונם של הלקוחות, אתם צריכים להישאר בתודעה שלהם בעדינות ולא בצורה אגרסיבית. מומלץ לשמור על קשר עם לקוחות קבועים ולהזכיר להם על קיומכם.

לסיכום, הרעיון הכללי של המיקרו-מומנטס הוא לעקוב אחר שלבי הרכישה של הלקוח. הלקוח מצדו יכול לעבור כמה רגעים. לדוגמה, שלב שבו הלקוח מתעניין בשירות מסוים, אך הוא עדיין לא בשל לרכוש את השירות. במקרה זה חשוב לשכנע את הלקוח בטובתו של השירות. דוגמה נוספת היא של לקוח אשר מחפש שירות מסוים בסביבתו. ולכן, בעלי עסקים רבים שמים דגש על מיקומם.

מיקרו מומנטס - micro moments

שיחה מהירה call
facebook

השארת הודעה מהירה

השאירו פרטים ואנו נחזור בהקדם!