מובייל פירסט

מובייל קודם לכל מי מאתנו לא מחפש לפחות פעם-פעמיים ביום בגוגל דרך הטלפון הנייד שלו? הודות לשימוש ההולך, הגובר והבלתי...
מובייל פירסט

מובייל קודם לכל

מי מאתנו לא מחפש לפחות פעם-פעמיים ביום בגוגל דרך הטלפון הנייד שלו? הודות לשימוש ההולך, הגובר והבלתי פוסק בטלפונים הניידים וכמויות האינפורמציה האינסופיות, גוגל רוצה שמידע המגיע אלינו, הגולשים, יהיה נגיש בצורה הטובה ביותר. לכן כבר מ- 2014 מנהלת גוגל קמפיין ענק (שבעיקר מורכב בעדכונים באלגוריתם מיון התוצאות שלה) על מנת לגרום לכמה שיותר אתרים להתאים את עצמם למכשירים הניידים. אחד העדכונים הוא הפיכת אינדקס תוצאות החיפוש שלהם לאינדקס הנקרא מובייל פירסט הנמשך עד היום (אפריל 2018), ולפי מספר גורמים אמינים ברשת נושא המובייל הופך להיות אחד הנושאים המרכזיים עליהם ישימו דגש בגוגל לפחות בתקופה הקרובה.

אז מה זה בעצם מובייל פירסט?

מדובר בשינוי באופן בו גוגל סורקת את האתרים ברשת ובצורה שהיא ממיינת את תוצאות החיפוש. על פי השינוי, גוגל תתחיל לסרוק קודם כל את גרסת המובייל של האתר שלכם ולהשתמש בה כמקור לתוכן ולמאפייני הדירוג שלו. עד עכשיו גוגל היו עושים זאת עם הגרסאות הרגילות של האתר (מסכים גדולים כמו מחשב שולחני, מחשב נייד וכו').
בבלוג שלהם גוגל הודיעו שהם "בעיקר משתמשים בגרסת המובייל של תוכן האתר לדירוג העמודים של אותו אתר על מנת להבין את מבנה התוכן ולהציג תוצאות חיפוש מאותם עמודים בעמודי התוצאות".

במילים פשוטות, אם האתר שלכם לא מותאם למכשירים ניידים ו/או קיימים הבדלים משמעותיים בין גרסת המובייל לגרסה הרגילה, זה יכול לפגוע משמעותית בדירוג האתר שלכם בגוגל. בין אם אלו קישורים שקיימים בגרסה אחת ולא באחרת, בין אם אלו הבדלי מהירות טעינה משמעותיים בין הגרסאות או בין אם יש הבדלים בתוכן בין הגרסאות, הגרסה שלפיה ידורג האתר שלכם תהיה גרסת המובייל.

 

מתי האינדקס החדש אמור לצאת לאור?

לפי גוגל, האינדקס (mobile first index) יכנס בהדרגה ליותר ויותר חיפושים הודות וגוגל עדיין רוצים לבדוק יותר ויותר משתמשים. בסופו של דבר, האינדקס יחליף את האינדקס הרגיל וגוגל יעברו מהפרויקט הזה לאחרים.
גוגל הודיעו: "נמשיך לערוך ניסויים קפדניים במהלך החודשים הקרובים בקנה מידה קטן, ונעלה את השינוי כאשר אנו בטוחים שיש לנו חוויית משתמש נהדרת".

מה זה אומר מבחינת הדירוג של האתר? זה אומר שבזמן הניסויים האלו גוגל יבחנו כל פעם נקודות אחרות באתר, במיוחד בגרסת המובייל שלו. מה שאומר שהמיקומים בתוצאות החיפוש הולכות להשתנות בתדירות גבוהה מהרגיל בתקופת החודשים הקרובים לטוב ולרע. מבחינת בעלי האתרים זה אומר שעכשיו זה הזמן לתת דגש על מבנה האתר ולוודא שהוא עונה על הדרישות של גוגל כדי לא להיפגע מהניסויים הללו ואולי אפילו לנצל אותם ולעלות משמעותית במיקומים.

אז מה אפשר לעשות?

הדרך הטובה ביותר לעמוד בדרישות של גוגל, להגיע לתוצאות גבוהות ולא לרדת במיקומים היא לוודא שהאתר נבנה בצורה רספונסיבית. במילים פשוטות, אתר רספונסיבי הוא אתר שמתאים את עצמו לגודל המסך ולכן לא יוצר שתי גרסאות שונות, אחת למכשירים הניידים ואחרת למחשב השולחני אלא מעבר הדרגתי, נוח ששומר על הגדרות האתר, הקידום והתוכן שלו לכל סוגי המסכים. שיטת בנייה זו נכנסה לפועל עקב שימוש עולה וגובר של גלישה מטלפונים ניידים, בהם לא ניתן להציג את האתר בדיוק כמו שאפשר להציג אותו במחשב השולחני במשרד או בבית.

כדי שיהיה קל יותר לתאר את היתרונות באתר מותאם, תארו לכם שבשביל לגלוש באתר מהטלפון הנייד שלכם אתם צריכים עשרות פעולות מיותרות כמו להקטין ולהגדיל את המסך כדי לראות מה כתוב בתפריט או פשוט כדי לנווט באתר בצורה כלשהי מבלי ללחוץ על 3-4 קישורים במכה.

בסופו של דבר אפשר להסתכל על אתר רספונסיבי כצעד ענק לקראת הגולשים שלכם ועל דרך מעולה להגדיל בצורה משמעותית את ההכנסות ממנו. האפשרות לגלוש באתר שלכם מהמובייל (המכשיר הנייד) מאפשרת חוויית גלישה נעימה יותר, מהירה יותר ונוחה יותר לגולש מה שאומר שהגולש יקבל את המידע שהוא חיפש בצורה פשוטה יותר וכאן יש מצב של WIN-WIN-WIN:

  1. גוגל רואה בעין מאוד יפה כל התחשבות בגולש מבחינת נוחות וגישה למידע.
  2. הגולש יכול להגיע למידע בצורה פשוטה ונהנה מגלישה נוחה.
  3. הדירוג בגוגל עולה, מה שאומר יותר חשיפה לאתר שלכם ויותר המרות בסופו של דבר.

לסיכומו של עניין

ייקח כמה חודשים עד שתוצאות החיפוש יתחלפו לחלוטין וגרסת המובייל תתחיל להיות הגרסה הראשית לדירוג האתר שלכם. אבל למה להיות שאננים? פנו למקצוענים שלנו עוד היום ובואו להפוך את האתר שלכם למותאם מובייל ותוכלו לנצל את העדכונים של גוגל לטובתכם.

שיחה מהירה call
facebook

השארת הודעה מהירה

השאירו פרטים ואנו נחזור בהקדם!