אין לכם זמן? פשוט השאירו פרטים ואנחנו נחזור אלכם

השאירו פרטים עכשיו! אנחנו כבר נדאג לכל השאר

    אין לכם זמן? פשוט השאירו פרטים ואנחנו נחזור אלכם

    שיחה מהירה השאירו מספר אנחנו נחייג

    לידים

    כל מה שצריך לדעת על לידים לעסקים

    מה זה לידים?

    כיצד משיגים אותם? ואיך לזהות לידים איכותיים יותר?

    העולם משתנה מיום ליום ומשנה לשנה. כחלק מההתקדמות הטכנולוגית בשנים האחרונות האינטרנט תפס מקום של קבע בחיים של כולנו. לא משנה באיזה תחום אנו עוסקים, אם אנו עושים שימוש באינטרנט לצרכי עבודה, לרכישת מוצרים, למציאת מידע בנושא מסוים, מציאת אנשי מקצוע או סתם עבור מתכון שאנו רוצים לארוחת שבת. בשל העובדה שהאינטרנט הפך להיות ערוץ התקשורת מספר אחד בעולם וכמובן גם כאן בישראל, יותר בעלי עסקים משקיעים היום בשיווק הדיגיטלי מאשר בסוגי שיווק שונים אחרים ואם כבר משקיעים בהם הרי שזה לא גורע מהשיווק הדיגיטלי. בתי עסק בכל סדר גודל מפרסמים בערוצי השיווק הדיגיטליים, מפתחים אתרים ודפי נחיתה משלהם, דפים עסקיים ברשתות החברתיות ויוצרים קשרים עם הלקוחות שלהם על מנת להגדיל את ההכנסות בעסק – כולם נמצאים במרדף אחר לידים.

    מה זה ליד?

    ליד בשפת השיווק הדיגיטלי הוא לקוח פוטנציאלי שהשאיר פרטים באתר שלנו תוך שהוא מתעניין בנושא מוצרי/שירותי החברה. ליד יכול להגיע מהרשתות החברתיות, מהאתר שלנו, מדף הנחיתה או אפילו בפניה ישירה במייל או באמצעות הטלפון שפרסמנו. מרבית הלידים יגיעו אליכם מהאתר שלכם כמובן אלא אם כן תקציב השיווק והמשאבים שלכם מתמקדים בדף נחיתה או בערוץ שיווקי אחר. כמות הלידים שתגיע אליכם תלויה בכמה משתנים: כמות התנועה המגיעה אל האתר שלכם, עיצוב וחוויית המשתמש באתר, קופירייטינג ותוכן שיווקי באתר/בדף הנחיתה אליו מגיעה התנועה, יחסי המרה ושיפור ביצועים ועוד. בשל העובדה שיש הרבה מושגים ונושאים לדבר עליהם סביב נושא הלידים כדאי שתכירו 2 מהמושגים החשובים ביותר המתקשרים גם לשני סוגים הלידים שתוכלו למצוא/לקבל/למשוך אליכם: לידים קרים ולידים חמים.

    מהם לידים קרים ומה ההבדל בינם לבין לידים חמים?

    יש הבדל כאמור בין לידים קרים ולידים חמים. נתחיל דווקא מהלידים החמים, לידים חמים הם לידים שגולש משאיר לכם פרטים בתשתיות שלכם באופן ישיר, כלומר ללא מעורבות של גורם צד שלישי או דרך מאגר מידע כזה או אחר. בדרך כלל אלה יהיו הלידים האיכותיים ביותר שתוכלו להשיג מבין סוגי הלידים השונים אולם חשוב לחזור אליהם מהר וכל יום שתחכו עם לחזור אליהם ייתכן והם כבר יסגרו עם המתחרים שלכם. לידים קרים הם לידים שלא בהכרח מעוניינים במוצג או בשירות שלכם אלא שתוכלו להשיג אותן בדרכים עקיפות. לדוגמה: לקוח המעוניין בשירותי אינטרנט מוזלים, השאיר פרטים בחברה אחת ולא סגר אתה – ייתכן ואותה חברה תמכור את הרשימה של אותם אנשים שלא סגרו אצלם לחברה מתחרה כדי לא לזרוק את הלידים לפח מה שנקרא. החברה המתחרה יודעת שהלקוח מעוניין באינטרנט מוזל אבל הוא לא השאיר פרטים אצלה באתר. לכן הוא נקרא ליד קר ויהיה יותר קשה לסגור אותו כלקוח. אפשרות נוספת היא לקנות מאגרי מידע של אנשים בעלי פילוח מסוים שיכולים להוות קהל פוטנציאל למוצר או השירות השלנו ולנסות להתקשר ולעניין אותם. לדוגמה: חברות כמו משחקים, רשתות חברתיות וחברות אחרות האוספות מידע על משתמשים ומוכרות את המידע הזה כאשר החוברות הרוכשות את המידע מתחילות להתקשר אל הלקוחות ולעניין אותם במוצרים שלהם.

    כיצד נוצר ליד ובאילו תשתיות נוכל לעשות שימוש?

    כדי לייצר לידים בעצמכם תצטרכו תשתיות שיווק אינטרנטיות ותצטרכו משרד פרסום שתבצע את עבודת הפרסום עבורכם (אם יש לכם ידע מקצועי וניסיון בתחום הפרסום והשיווק הדיגיטלי תוכלו כאמור לפרסם בעצמכם). התשתיות יכולים להיות פרופילים עסקים ברשתות החברתיות, בניית אתר או דף נחיתה. ליד נוצר כאשר הוא משאיר לכם פרטים באתר כדי להתעניין במוצר או בשירות שלכם. גם אם הוא יוצר אתכם קשר באופן ישיר במייל, ברשתות החברתיות בצ'אט, בוואטסאפ או בטלפון זה בהחלט נחשב ליד לכל דבר. ליד הוא לקוח פוטנציאלי המתעניין במוצר או בשירות שלכם. כדי להגיע לכמה שיותר לידים תצטרכו לבנות אסטרטגיה שיווקית חכמה לעסק, להחליט כמה תקציב להשקיע לפרסום ואיך להשקיע אותו ולעשות שימוש בתשתיות שתבנו לטובת לכידת הלידים הללו.

    איך מייצרים לידים ואיך נביא יותר תנועה לאתר שלנו?

    • קידום ממומן – הדרך הטובה ביותר היא באמצעות פרסום ממומן. בדרך כלל זה יהיה דרך פרסום בגוגל או דרך פרסום בפייסבוק. באמצעות הפרסום הממומן תוכלו להגיע לקהל לפי פילוח בהתאם לפרמטרים שונים במערכות הפרסום של גוגל/פייסבוק, לפי תחומי עניין או ביטויי חיפוש (תלוי באיזו מערכת אתם מפרסמים) ולהגיע לקהל היעד המדויק ביותר המתאים למוצרים ולשירותים שאתם משווקים. כאשר קהל היעד שלכם מדויק יותר כך יחסי ההמרה באתר צפויים להיות גבוהים יותר. יש לקחת בחשבון שזו האופציה היותר יקרה אך מניבה תוצאות מהירות.
    • קידום אורגני – אם אתם רוצים לידים חמים רבים מדי יום ויש לכם סבלנות לשתול את הזרעים, להשקות ולטפל לאורך זמן עד קבלת התוצאות מהשיווק הדיגיטלי שלכם השקיעו בקידום אורגני. בטווח הארוך מדובר בטכניקת הפרסום המניבה ביותר ובמחירים הזולים ביותר פר ליד בממוצע. על הדרך תוכלו ליהנות ממוניטין חיובי יותר בדירוגים הראשונים במנוע החיפוש.
    • רשתות חברתיות – בהתאם לסוג העסק שלכם, קהל היעד והיכן הוא נמצא באינטרנט – תוכלו לשווק את עצמכם גם ברשתות החברתיות כמו פייסבוק, לינקדאין, טוויטר וכמובן אינסטגרם. ניתן לפרסם ברשתות אלו בדרכים שונות אולם הדרך הטובה ביותר היא לבנות קהל אוהדים תומך, להגיב לקהל שלכם וליצור עמם קשרים קרובים שיסייעו לכם להרוויח לקוחות נוספים לעסק שלכם וכאלה שכבר סומכים עליכם.
    • רכישת לידים – תוכלו לרכוש לידים מחברות פרסום. לכל חברת פרסום היום יש רשת של אתרים השייכים לחברה. בדרך כלל הם נחשבים לאתרי תמיכה או מקומונים, פורטלים ומגזינים למיניהם שמטרתם לסייע בקידום האורגני של לקוחות החברה אך מדובר באתרים מטופחים לכל דבר עם תוכן ייחודי וטוב. כאשר אנשים משאירים פרטים בנוגע למוצר/שירות מסוים הקשור לאותו אתר – החברה יכולה למכור את הלידים הללו לאנשי מקצוע הרוצים לחסוך זמן או להרוויח פשוט יותר לקוחות פוטנציאליים. הם עושים הסכם מכירה עם החברה שהיא שולחת את הליד אליהם בלבד בתמורה לסכום מסוים וכך למעשה החברה יכולה לתת מענה ללקוחות המשאירים פרטים באתר ועל הדרך לייצר הכנסה נוספת.

    מה נחשב לליד איכותי יותר ואיך משיגים לידים איכותיים?

    ליד איכותי הוא ליד שיצר אתכם קשר באופן ישיר ושהוא עשה את זה ממש לא מזמן. יצר אתכם קשר באופן ישיר – הכוונה היא לכך שהוא לא הגיע אליכם דרך צד שלישי או מאגר מידע שקניתם אלא נכנס לאתר או דף נחיתה שלכם, דף שלכם בפייסבוק, ערוץ היוטיוב שלכם או כל מקום אחר שהם יודעים שמדובר במותג שלכם, מכירים את שם המותג מאותו אתר שהם ביקרו בו ויודעים ששם הם השאירו את הפרטים והתעניינו במוצרים ובשירותים. לאחר מכן הפרמטר הבא שנחשב בו יהיה מהירות החזרה אל הלקוח. ככל שתחכו זמן רב יותר לחזור אל הלקוח כך הוא יתקרר. ככל שהוא יתקרר יותר אתם תאבדו את המומנטום של לסגור אותו להיות לקוח שלכם ואולי הוא כבר לא היה סבלני מספיק לחכות לטלפון מכם ופנה אל המתחרים שלכם.

    כדי להשיג לידים איכותיים תצטרכו תשתית שיווק טובה עם תוכן טוב, עיצוב נקי וחוויית משתמש ברמה הגבוהה ביותר. כמו כן תצטרכו להשקיע בטכניקת פרסום שתוכל להביא אליכם את קהל היעד הממוקד ביותר הקשור אל העסק שלכם. טכניקה נוספת היא על ידי השקעה ברשתות החברתיות ובגיבוש יחסים טובים עם קהל העוקבים שלכם מה שיגדיל את הסיכוי ליותר פניות איכותיות מאנשים שכבר סומכים עליכם ורוצים לרכוש מכם או לעבוד אתכם.

    רכישת לידים – מה זה אומר וכיצד זה מתבצע?

    רכישת לידים היא אחת הדרכים הטובות ביותר להשיג לידים לעסק כאן ועכשיו. הם יכולים להיחשב ללידים חמים אך לא הכי ממוקדים כי בכל זאת הם מגיעים דרך אתר אחר. תארו לכם שיש אתר העוסק בתחום השיפוצים למשל ויש בו אחלה תוכן, הגולש קורא מאמרים להנאתו וסביר להניח שהוא מתעניין בשיפוץ כלשהו. עכשיו נניח שהוא רוצה איש מקצוע ובאתר יש לו אפשרות להשאיר את פרטיו ולקבל הצעת מחיר אטרקטיבית – אז הוא משאיר את הפרטים ואתם יכולים להיות אלה שקונים את הפרטים של אותו לקוח וחוזרים אליו כבר באותו היום! אתם חוזרים אל הלקוח ואומרים לו "היי, השארת פרטים בנוגע להצעת מחיר לשיפוץ… ספר לנו בבקשה איזה שיפוץ תרצה לעשות…" ולאחר שאתם מובילים את השיחה בשאלות ומאזינים ללקוח כחלק משיחת המכירה שלכם – תוכלו לבסוף להגיע אתו להצעת מחיר שיכולה להתאים לו וגם לספק לכם פרנסה הוגנת מצד שני. בתחומים מסוימים לידים יכולים להגיע גם למאות שקלים לליד אולם ברוב התחומים מדובר בסכומים של כמה עשרות שקלים לליד ולעתים אפילו פחות מכך.

    כיצד מטפלים נכון בלידים?

    טיפול נכון בלידים יכלול חזרה מהירה אליהם. אם אפשר לחזור אליהם בתוך כמה דקות או שעות מהרגע שבו השאירו פרטים זה עדיף. אם זה לא אפשרי אז עדיף לחזור אליהם בהקדם. אנשים מאבדים את הסבלנות שלהם ככל שהזמן עובר ויותר חברות מתחילות לתת שירותים מהירים יותר. לעתים אם תתנו להם לחכות אפילו 24 שעות לתשובה מכם הם כבר יעברו הלאה. את מהלך הטיפול בלידים מומלץ לתעד במערכת CRM שתשמש אתכם לניהול הלקוחות שלכם והעבודה עמם. מכרתם? דאגו שהלקוח יקבל את המוצר/השירות שהוא הזמין ואפילו חזרו אליו כמה ימים לאחר מכן לוודא שהוא שבע רצון וקיבל את המוצר. לאחר זמן מה תוכלו להציע ללקוחות המרוצים גם אפסיילים.

    איך להגדיל את הסיכוי להפוך את הלידים ללקוחות?

    להשקיע בלידים חמים. לחזור אליהם במהירות. להכשיר את אנשי המכירות שמשוחחים אתם להקשיב יותר ולדבר פחות, לתת יחס אישי, להכיר את המוצרים/השירותים היטב, את חזון החברה וכו'. ככל שהלידים שלכם יהיו ממוקדים יותר ותחזרו אליהם מהר יותר, כך הסיכוי לסגור את השיחה במכירה יגדל. כמובן שחשוב להשקיע בכל שלב בתהליך.

    איך להמשיך לפרסם ללידים שהשאירו לכם פרטים אבל לא עונים בטלפון ובמייל?

    ישנם גם לידים שמשאירים פרטים באתרים מסוימים ואז אחרי לילה שישנו על זה פתאום שינו את דעתם וכבר לא מעוניינים במוצר/בשירות או שעבר להם הריגוש שהתוכן באתר שלכם הכניס אותם אליו. אז אותם לקוחות לא יענו לכם פתאום לטלפון או למייל אבל הם עדיין שם על הגדר מה שנקרא. אם תשתלו באתר שלכם מראש קוד רימרקטינג תוכלו לפרסם לאותם אנשים בקמפיין הממומן שלכם והם ימשיכו לראות מודעות שלכם בכל רחבי הרשת.

    רוצים להשיג עוד לידים לעסק שלכם?

    חברתנו מייצרת לידים למגוון תחומים כמו למשל: לידים לעורכי דין, לידים לעיצוב פנים, לידים לסוכני ביטוח, לידים להלוואות, לידים ליועצי משכנתאות, לידים להובלות ועוד ועוד, פנו אלינו בטופס למטה ואנו נשמח להכין ביחד אתכם אסטרטגיה שיווקית מקצועית לעסק שלכם, לבדוק היכן קהל היעד שלכם נמצא ואילו תשתיות תצטרכו כדי לקבל לידים חמים ואיכותיים לעסק שלכם.

    אהבתם? שתפו על מנת שכולם ידעו!

    להיות לקוחות שלנו כבר ממחר

    קראתם מספיק? אנחנו כאן נעשה הכל עבורך

    הרשמו עכשיו והצטרפו לאלפי לקוחות מרוצים אצלנו